Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten temutus lähdössä täysin käsistä: "50 miljoonaa pakettia"

Vierailija
27.11.2025 |

mistä johtuu ettei suomesta voida ostaa ja tueta työpaikkoja. Kaikkien pitää ostaa suomesta että verot jää suomeen.

MTV3 keskustelu asiasta. 

kaupan liiton kari luotokin sanoo että suomesta ostettu tuote on turvallinen ja niihin on tietyt vaatimukset minkä takia se on turvallisempaa ostaa ja paremman laatuista.

AP

Kommentit (295)

Vierailija
121/295 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty ymmärtämään tavattoman suurta moralisointia. Kun moraalipuhuja itse ei elä ekologisesti kuin erittäin harvoin. Ei meistä vain ole edes 1800-luvun suomalaisten elämää enää elämään.

Käytännössä kaikki suomalaiset nykyään haluavat mukavuuksia ja parannuksia siihen, mitä omat kädet ja Suomen luonto tarjoavat.

Vierailija
122/295 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prisma ostaa aivan samoilta tekijöiltä, tai hyvin samantapaisilta tekijöiltä, kuin Temu. Sama koskee kaikkia uökomaisia tuotteita tarjoavia suomalaiskauppoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/295 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos suomalaisten mulkkujen tää maa täyttyy roskasta ja talous laahaa.

Kiitos teille paljon.

Näytä aiemmat lainaukset

En ole tilannut Temusta tai vastaavista kiinakaupoista, mutta viimeisen kahden vuoden aikana olen tilannut paljonkin Hollannista, Saksasta, Puolasta, Italiasta, USAsta ja Ruotsista. Ei niistäkään suomalaiselle kauppiaalle jää euroakaan. Ja miksi tilaan? Koska suomalaisissa kaupoissa ei ole sellaisia myytävänä. Olen elänyt nuoruuteni aikana, jolloin suomalainen kauppias päätti, miten pukeudun, miten sisustan kotini, millaisista astioista syön ruokani jne. Nyt, kun voin itse päättää, tietenkin päätän itse. 

Vierailija
125/295 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen kauppa kuppaa asiakkaalta rahat jo ruokaostoksissa, aivan järjettömiä hinnannostoja viime vuosina milloin milläkin verukkeella, esim. dieselin hinta. Laskiko hinnat yhtään kun diesel halventui? No ei. Ruoka on toistaiseksi pakko ostaa täältä, niin saa riittää, johan kauppiaat tienaa silläkin jo miljoonia eikä silti mikään riitä.

Vierailija
126/295 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ostin kaiken Suomesta, ja kaikki mahdollinen Suomessa valmistettuna. Nykyään halvinta sieltä mistä halvimmalla saa. Ostovoima on romautetettu 6 vuoden takaiseen. Sama asunto, sama työ, sama auto. Nykyään raha ei riitä lähellekkään samaan kuin ennen. Palkan korotukset olleet keskimäärin 1,2% ja nykyään pitää ottaa lomapäivät vapaana niin ansiot tippuneet ja inflaatio laukkaa.

Vierailija
127/295 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä jaksa uskoa että tuolta temusta mitään välttämättömyyksiä ostellaan. Ollaan vain totuttu siihen, että voi ostella ja saada siitä niitä hetkellisiä fiiliksiä. Nyt kun on PA niin ostellaan sitten temusta kun on pakko kuitenkin huvikseen jotain ostella. Mites jos vaan vähennettäisiin sitä shoppailua?

Siellähän myydään aivan turhia kapistuksia mitä ei edes tarvitse. Olen nähnyt näitä temun mainoksia joistain peitteistä. On muka ihanan pehmeää ja ilmaistakin jos tilaa paljon. Mutta siinä ne mikromuovit lentää kun ovat pelkkää polyesteripaskaa.

Vierailija
128/295 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtajille 30 000 lisää rahaa ja työntekijöillä neuvottelut päällä 

Onko ihme että ihmiset tilaa sieltä missä halvinta?

Työpaikoissa on 10 johtajaa ja 4 työntekijää ja sitten mietitään että miten leikataan työntekijöitä että saadaan itse rahaa lisää, mutta myös sitä että miksi keskituloset ja köyhät ei osta 

Vierailija
129/295 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se kellekään kuuluu mistä kukakin mitäkin ostelee? Elämmekö vapaassa markkinataloudessa vai emme?

Tämä. Koittakaa nyt s22tanan p3rsk0kkareet päättää, haluatteko globalisaatiotanne vai ette. Itse sen tänne ajoitte aikanaan, nauttikaa nyt työnne hedelmistä.

Vierailija
130/295 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen kauppa kuppaa asiakkaalta rahat jo ruokaostoksissa, aivan järjettömiä hinnannostoja viime vuosina milloin milläkin verukkeella, esim. dieselin hinta. Laskiko hinnat yhtään kun diesel halventui? No ei. Ruoka on toistaiseksi pakko ostaa täältä, niin saa riittää, johan kauppiaat tienaa silläkin jo miljoonia eikä silti mikään riitä.

Totta kai tienaavat, sehän on niiden elanto.

Vierailija
131/295 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen ostin kaiken Suomesta, ja kaikki mahdollinen Suomessa valmistettuna. Nykyään halvinta sieltä mistä halvimmalla saa. Ostovoima on romautetettu 6 vuoden takaiseen. Sama asunto, sama työ, sama auto. Nykyään raha ei riitä lähellekkään samaan kuin ennen. Palkan korotukset olleet keskimäärin 1,2% ja nykyään pitää ottaa lomapäivät vapaana niin ansiot tippuneet ja inflaatio laukkaa.

Kyllä minulle ennemmin vapaapäivät kelpaa. Vaihdoin ennen lomarahoistakin vapaaseen niin paljon kuin pystyi.

Vierailija
132/295 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt markkinavoimat päättävät mistä tuotteensa ostavat ja hyvä niin.

Vierailija
133/295 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se kellekään kuuluu mistä kukakin mitäkin ostelee? Elämmekö vapaassa markkinataloudessa vai emme?

Suomalaiset säännöt ovat perinteisesti tiomineet niin, että saatte päättää itse kunhan päätätte oikein. Jos päätätte väärin niin sitten ette päätä enää itse. Eli käytännössä vapaus on illusorista

Vierailija
134/295 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin Prismaan sitten Kiina boikotti Israelin tapaan ja tyhjät hyllyt?

Vierailija
135/295 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ruoan hinta nousee edelleen. Joka vtn kerta kun käy ruokakaupassa yhden tai useamman tuotteen hinta on noussut. Ja tämä koskee vain omaan ostoskoriin päätyviä tuotteita, jotka ovat perusraaka-aineita ja joka kerta samoja. Isommassa kuvassa noita jatkuvasti kallistuvia tuotteita on kymmenittäin, jopa sadoittain viikkotasolla. Yhtään minkään päivittäistuotteen hinta ei ole laskenut sen jälkeen, kun tämä sekopäinen ja perusteeton riistäminen alkoi.

Joka kauppareissulla joutuu miettimään, mitä jättää ostamatta tällä kertaa, ettei ostoskorin kokonaishinta kipuaisi ihan mahdottomaksi. Samaan aikaan nämä järjen jättiläiset päättävällä taholla miettivät, mikä on, kun talous sakkaa. No vttu, mikähän! 

Vierailija
136/295 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin viikonloppuna Virossa ja suurinosa leivästä maksoi siellä 50-60 senttiä pussi, paljon tarjolla Fazerin tuotteitakin, joita ei Suomessa edes myydä. Miten pelkkä leipäkin voi olla täällä niin ylihintainen luksustuote?

Vierailija
137/295 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

En ole tilannut Temusta tai vastaavista kiinakaupoista, mutta viimeisen kahden vuoden aikana olen tilannut paljonkin Hollannista, Saksasta, Puolasta, Italiasta, USAsta ja Ruotsista. Ei niistäkään suomalaiselle kauppiaalle jää euroakaan. Ja miksi tilaan? Koska suomalaisissa kaupoissa ei ole sellaisia myytävänä. Olen elänyt nuoruuteni aikana, jolloin suomalainen kauppias päätti, miten pukeudun, miten sisustan kotini, millaisista astioista syön ruokani jne. Nyt, kun voin itse päättää, tietenkin päätän itse. 

Minä ostin tänä vuonna joululahjat Saksasta. En edes siksi, etten olisi suomalaisista kaupoista löytänyt, vaan siksi, että vtuttaa Suomen nykyjohto niin paljon. Kun kerran haluavat ajaa valtion pää edellä seinään, annetaan niille, mitä ovat vailla ja painetaan kaasua.

Vierailija
138/295 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys ennätyskorkealla -> ihmisillä vähemmän rahaa -> yhä useampi ihminen ostaa tuotteita mistä halvimmalla saa.

Temusta tilaaminen ei ainakaan edesauta suomalaisten työpaikkoja. 

Vierailija
139/295 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtään Prisman myymää ja kiinassa valmistettua tuotetta et voi ostaa Temusta. PISTE.

Samoja tuotteita ei ole. Temu-tuotteen ovat piraattitehtaiden kopioita. Ja täyttä kuraa, varsinkin materiaalikoostumus, laatu, dokumentity, certifikaatit ja muut vastuuasiat.

Miksi selität tätä vähä-älyiselle temuttajalle, kun se ei lue, kuuntele eikä ymmärrä kuitenkaan?

Jännästi niitä Prismassa myytäviä lelujakin vedetään myynnistä vuosittain vaarallisuuden vuoksi. Että missä nämä sertifikaatit näkyy ja kuka kusettaa ketä?

Valvonta toimii, mutta kuka vetää myynnistä Temusta ostetun viallisen tuotteen?

Toimiiko valvonta muka, jos kauppojen hyllyille ja ihmisten koteihin ja lastenkin käsiin päätyy vaarallisia tuotteita? Saadaanko kaikkien tuotteiden vaarallisuus varmasti selville edes jälkeenpäin vai onko ihmisillä vuosikausia käytössään tuotteita, joissa on esimerkiksi myrkkyjä?

En todellakaan ymmärrä tätä "valvonta toimii" -hehkutusta, koska minun mielestäni se ei toimi. Jos toimisi, kaupoissa ei myytäisi yhtään vaarallista tuotetta eikä takaisinvetoja tapahtuisi.

Temun haukkujat keksimällä keksivät syitä Temun parjaamiseen ja ylistävät ihan kohtuuttomasti suomalaisia kauppoja.

Vierailija
140/295 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin lähden temuttamaan kunnolla js vihvassut voi haistaa paskan!

Minkäs me sinun tyhmyydellesi voimme?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan