Eikö tämä lama lopu koskaan?
Työttömyys vain jatkaa nousuaan, kohta hätyytellään jo 1990-luvun laman huippuja työttömien määrässä. Itse en ole ollut työttömänä varsinaisesti kertaakaan, mutta joka tapauksessa... on raastavaa, kun jatkuvasti saa pelätä oman toimeentulon puolesta, mikään ei ole varmalla pohjalla. Työtä on onneksi riittänyt, mutta koko ajan on olemassa tiedostettu uhka, että työt voivat loppua. Olen myös hakenut muita töitä, mutta hakijoita on satoja yhtä paikkaa kohden. Ei ole tärpännyt, vaikka kymmeniä hakemuksia olen jättänyt. Olisi mukavaa, että nämä elämän nuoruusvuodet eivät menisi niin, että hiukset tippuvat päästä, kun jatkuvasti saa pelätä oman pärjäämisen puolesta. Onneksi ensi vuodelle ennustetaan edes pientä nousua, mutta näkyykö se konkreettisesti esim. työllisyyden ja työmäärän kasvuna, vai jatketaanko samalla jarruttelevalla linjalla?
Kommentit (89)
Sosialismi nyt vaan on tullut tiensä päähän. Get over it!
Mikä lama?...en ole omassa elämässäni huomannut mitään..
Vierailija kirjoitti:
Mikä lama?...en ole omassa elämässäni huomannut mitään..
Tuu pois sieltä tynnyristä kaivelemasta omaa napaasi.
Seuraava mahdollisuus laman loppumiseen tulee sitten joskus, kun tästä sekoomuksen ja pershuorien hallituksesta päästään viimein eroon. Ei yhtään sitä ennen. Eli keväällä 2027 tämä olisi mahdollista, jos väki ei äänestä näitä samoja idiootteja takaisin valtaan.
Ei tietenkään tällä politiikalla, jolla ajetaan kansalaiset kokoajan ahtaammalle.
Nyt ei ole oikea aika lähteä tuhlaamaan rahaa. Pahin lama on nimittäin vielä iskemässä ja nyt on kerättävä puskuria sen minkä voi. Muuten on oikeasti liemessä. Älkää velkaantuko.
Vierailija kirjoitti:
Seuraava mahdollisuus laman loppumiseen tulee sitten joskus, kun tästä sekoomuksen ja pershuorien hallituksesta päästään viimein eroon. Ei yhtään sitä ennen. Eli keväällä 2027 tämä olisi mahdollista, jos väki ei äänestä näitä samoja idiootteja takaisin valtaan.
Sipilän hallituksen aikana talous alkoi jo tasapainottua. Marin sai velan ja menot räjähtämään. Nyt edelleen kärsitään noista toimista. Jos seuraava hallitus koostuu demareista, tilanne taas pahenee entisestään.
Ei se ole lama josta työttömyys johtuu vaan hallituksen typerät toimet jotka tätä maata ajaa alas kohti varmaa tuhoutumista. Ollaan pian samassa jamassa kuin kaikki entiset neuvostomaat.
Verotus on syynä lamaan.