Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähdössä miehen kanssa matkalle; äitini ei ole kovin innoissaan lastenhoidosta:(

Vierailija
19.04.2007 |

Elikkä lähdemme 6 yöksi pois. Tämä on pisin aika kun minä olen ollut lasten luota pois. Lapsemme ovat 5,8 ja 10v.

Äitini kanssa äsken juteltuani omat matkafiilikseni kyllä laskivat roimasti. Hän suhtautui niin negatiivisesti lastenhoitoon, vaikka hän ei joudu yksin koko aikaa lapsia edes hoitamaan. Miehen vanhemmat ovat puolet ajasta heidän kanssaan. Isot lapset ovat koulussa pvät ja nuorin pväkodissa. Mikä siinä voi olla NIIN raskasta, jos on lasten kanssa 3-4 pv klo 16-aamuun???

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiesitte jo etukäteen, että vanhempasi ei halua katsoa lapsia, niin ette olisi suunnitelleet koko matkaa. Minä varaan aina ensin lastenhoidon ja sitten vasta suunnittelen matkan. Mielestäni tässä tilanteessa lapset tulevat ensin ja sitten vasta muuta asiat. Jos en pääse matkalle lasten takia, niin sitten nautin ja vietämme perheenä yhdessä laatuaikaa.

Vierailija
22/51 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Teemme lasten kanssa 2 viikon pituista ulkomaanreissua joka vuosi muutenkin sekä lukuisia muita pikkutrippejä kotimaassa.

ap

Parasta laatuaikaa on, kun koko perhe on koolla. Usko tai älä, elämme todella myös tämän periaatteen mukaisesti:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele siinä sitten vakavasti parisuhteesta, kun joku vinkuu janoa, toinen pissahätää ja kolmannella on tylsää... Ja harrasta intohimoista (toivottavasti) seksiä kuunnellen toisella korvalla heräävätkö lapset... Juu onnistuu ihan varmasti! Parisuhde taitaisi olla entistä enemmän rikki moisen loman jälkeen...

Vierailija:

Vierailija:

Teemme lasten kanssa 2 viikon pituista ulkomaanreissua joka vuosi muutenkin sekä lukuisia muita pikkutrippejä kotimaassa.

ap

Parasta laatuaikaa on, kun koko perhe on koolla. Usko tai älä, elämme todella myös tämän periaatteen mukaisesti:)

Vierailija
24/51 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiset eivät enää häiritse...nyt täytyy lopettaa, sillä mies tuli käyttämään sitä laatuaikaa. Hän huutelee juuri, että 10-vuotiaamme toisi meille peiton:) Sen jälkeen lapset katsovat televisiota ja me vietämme sitä kuuluisaa laatuaikaa.

Vierailija
25/51 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä meillä on ainakin ollut aina pakko hankkia lastenhoitaja ensin ja vasta sitten harkita matkaa.

mummon velvollisuus ei ole hoitaa lapsia montaa päivää.

en mäkään todellakaan hoitais esim. kummilapsia tai siskon lapsia montaa päivää " huvin" vuoksi.

itsekästä tai ei mutta miksi ihmeessä mummon lapsia pitää hoitaa? jos appivanhemmat ovat asiasta innoissaan niin eikö he voi hoitaa koko viikon?

miksi toisen mummon pitää vasten tahtoaan asia tehdä?

ymmärrän kyllä matkan tarkoituksen.

Vierailija
26/51 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sellaista muutamassa päivässä voi tehdä, että se poikii parisuhteeseen jotain parannusta? Jotenkin tuntuu, että jos päästäisiin pariksi yöksi jonnekin, varmaan nukuttaisiin koko ajan, eikä mitään uutta ja ihmeellistä keksittäisi.

Vierailija
27/51 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isovanhemmat kisaavat kuka saa lapset hoitoon kun käymme miehen kanssa kerran vuodessa ansaitulla pitkällä viikonlopulla tai muulla reissulla. Ja kisassa on mukana vielä tätini ja hänen miehensä.

Ja uskon että tarvitsette reissun! Oma mieheni matkustaa 150 päivää vuodessa joka johtaa siihen, että hänen kotona ollessaan olen aivan poikki ja mies tekeekin sitten suurimman osan kaikesta. Me ihan todella tarvitsemme sen viikonlopun kerran vuodessa kaksistaan, jotta jaksamme taas pyörittää rumbaa arkena. Ja ei tosiaan ole sama matkustaa lasten kanssa.

Vierailija
28/51 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, jätätkö lapset äidillesi hoitoon, halusi tämä tai ei? Vai hommaatko toiset hoitajat? Vaikka olisi miten isovanhempi, ei kellään ole *velvoitetta* hoitaa toisen lapsia.

Miksi ette hoitaneet lapsenvahtiasiaa kuntoon ennen matkan varaamista, sen luulisi olevan ensisijaista.

Vierailija
29/51 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kolmessa tenavassa on aikamoinen vastuu, äitisi ei kuitenkaan varmaan ole kovin nuori enää?

Oma äitini 0n 56v ja on aivan poikki, oltuaan oman 4-vuotiaani kanssa yhden yön (äidillä on kyllä aikaa ja energiaa juosta tansseissa ja miesten perässä)

Vierailija
30/51 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tätä mieltä minäkin! Onhan ihanaa lasten päästä reissuun ja kaikilla kivaa, vai! Haluatko vain lapsistasi eroon?

Vierailija
31/51 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

That' s the point!

Ei tarvitse keksiä mitään uutta ja ihmeellistä. Se on erittäin virkistävää kun saa ihan vaan olla kahdestaan ja jutella. Istua siihen hotellia lähellä olevaan kahvilaan ja tilata latte tai vaikka olut, istua alas ja kokea seuraava tunne: Jos en halua tai jaksa, minun ei tarvitse poistua tästä pöydästä koko iltana, korviin ei kantaudu tappelua, kukaan ei kitise pissahätää, ei tarvitse alkaa kokata iltaruokaa, pyyhkiä pyllyä tai pestä pyykkiä. Kun nukuttaa niin nukutaan, kun tekee mieli jutella niin jutellaan, kun on nälkä käydään syömässä.

Ehkä sellainen joka ei joudu jatkuvasti olemaan olosuhteiden pakosta erossa puolisosta pitkiäkin aikoja ei tajua tällaisen merkitystä. Perhelomat on ihania ja kotona lötköttäminen on ihanaa, silti kerran vuodessa pari päivää kahdestaan on erityisen ihanaa. Olen kiitollinen siitä että meillä on mahdollisuus sellaiseen ja lapset saavat olla ihanien ihmisten luona hoidossa.

Vierailija
32/51 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pitääkö aina taksamittarin raksuttaa? Olis muitakin vaihtoarvoja kuten tuolla noi rakkaus, lastenlasten arvo jne?

Mulla on luksuselämä- mun äiti otti jopa virkavapaata ja eli itse köyhemmällä niin että mä pääsin töihin, kun nuorin oli alle 3v. Ja koska hän ehdottomasti halusi. Ja oli onnellinen että sai tulla. Hän halusi tulla lastenlastensa kanssa läheiseksi ja ottaa takaisin aikaa jolloin ei itse saanut edes kunnon äitiyslomaa. Hän ei missään nimessä halunnut rahaa, hyvä että antoi meidän maksaa edes ruoka-kassit. Joo, hän kävi lasten kanssa kaupassakin ostamassa meille ruokaa.

Osaan tämän kertun jälkeen arvostaa häntä ja hänen ystäväpiiriään (jossa monet muutkin ovat tehneet samoin) todella korkeelle.

Ja järkyttyneenä totean että jo isovanhempien ja lastenlasten välissä raksuttaa mittari suhteen rahallista arvoa- kuka voittaa tai häviää jne.

Ja sitten syyllistetään ihmisiä, jotka ihan vilpittömästi, pyyteettömästi rakastavat läheisiään ja haluavat olla avuksi.

Vierailija
33/51 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko miehesi vanhemmat hoitaa koko ajan? Itselläni menisi ainakin tuosta matka piloille...

Vierailija
34/51 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oikeasti, eihän se nyt ihan läpihuutojuttu ole olla vastuussa kolmesta lapsesta vaikkeivat ihan vaippaikäisiä olekaan.

Vierailija
35/51 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, mua harmittaa ihan sama asia, mun äitikään ei ole innoissaan lastenhoidosta :-(. Enkä edes noin pitkää aikaa ole pois, vaan yleensä lähdetään miehen kanssa max risteilylle ruotsiin, mutta silti tosi pitkin hampain aina lapset sinne ottaa. Enkä viitsi tietty sit enää viedäkään, eihän se sinänsä siis hänen hommaansa olekaan niitä lapsia hoitaa jos ei halua, mutta silti harmittaa, että ei ole sellaisia isovanhempia jotka tykkäisi olla lasten kanssa :-(.

Vierailija
36/51 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että ei ole tietenkään helppoa olla 3 lapsen kanssa, mutta kuitenkin...Olemme sentään niiin harvoin MOLEMMAT poissa kotoa. Mies on joka vk ulkomailla työmatkalla.

No, matka tehdään joka tapauksessa, halusi äitini hoitaa lapsia tai ei.

ap

Vierailija
37/51 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmessa tenavassa on aikamoinen vastuu, äitisi ei kuitenkaan varmaan ole kovin nuori enää?

Oma äitini 0n 56v ja on aivan poikki, oltuaan oman 4-vuotiaani kanssa yhden yön (äidillä on kyllä aikaa ja energiaa juosta tansseissa ja miesten perässä)

Vierailija
38/51 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi tilanne ei ole kiva äidillesi, joka nyt uhrautuu marttyyrin tavoin, mutta aivan yhtä ikävä tilanne on lapsillesi.

Vierailija
39/51 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän 5-, 3- ja 2-vuotiaiden kanssa.

Vierailija:

Vierailija
40/51 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti ainakin elää itse vielä aktiivista elämää eikä ole liioin lastenhoitoapuaan tyrkyttänyt. Kun aistin tilanteen, en yritä edes lapsia hänen vastuulleen tyrkätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi