Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaista ruokaa söisit, jos sulla olisi varaa valita?

Vierailija
26.11.2025 |

Itse söisin erilaisia marjoja joka päivä ja paljon hedelmiä, mangot on niin hyviä.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoretta kalaa ja marjoja. Molemmat ovat järjettömän kalliita ostettuina. 

Vierailija
62/82 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on varaa syödä ja syönkin sellaista ruokaa kuin haluan, mutta en käytä rasvaa niin paljon kuin mieli tekisi, koska se lihottaa. Olisi ihanaa lotrata oliiviöljyllä ja ripauttaa suolaa enemmän kuten nuorena. Siitä on pitänyt luopua, koska paino alkoi viiden kympin jälkeen nousta. Nuorempana sain syödä mitä vain halusin, kulutus oli niin kova.

Rasva ei lihota. Sokeri lihottaa.

Ylimääräiset kalorit lihottaa vaikka ne tulisi porkkanoista.

Kukaan ei jaksa syödä niin paljon porkkanoita. Kilo porkkanoita sisältää 330 kcal. Pitäisi aika monta kiloa päivässä syödä porkkanoita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on varaa syödä ja syönkin sellaista ruokaa kuin haluan, mutta en käytä rasvaa niin paljon kuin mieli tekisi, koska se lihottaa. Olisi ihanaa lotrata oliiviöljyllä ja ripauttaa suolaa enemmän kuten nuorena. Siitä on pitänyt luopua, koska paino alkoi viiden kympin jälkeen nousta. Nuorempana sain syödä mitä vain halusin, kulutus oli niin kova.

Surullista olla noin kauneusihanteiden orja, ettei edes voi nauttia elämästä. Et ole kenellekään velkaa sitä, että olet hoikka. Kuitenkin painat jotain 50 kg luokkaa. 

Vierailija
64/82 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoretta kalaa ja marjoja. Molemmat ovat järjettömän kalliita ostettuina. 

Muikut ja silakat maksavat noin 10€/kg, lohtakin saa viikoittain tarjouksesta tuohon hintaan. Marjat saman hintaista. Ei ole kallista.

Vierailija
65/82 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista olla noin kauneusihanteiden orja, ettei edes voi nauttia elämästä. Et ole kenellekään velkaa sitä, että olet hoikka. Kuitenkin painat jotain 50 kg luokkaa. 

Jos hän tykkää olla sen kokoinen kuin nyt on? Ei tykkää raskaasta olosta, siitä että polville tulee enempi painoa eikä hyviksi havaitut lempivaatteet enää mahdu? 

Vierailija
66/82 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalaa kalaa fisuu kalaa fisuja 

Naudanpaistilihaa, paisteja, mureaa lihaa

Vierailija
67/82 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai hoikkakin voi nauttia elämästä, syödä ihan samaa kuin sinäkin - jos haluaa.

Annoskoko vain puolet eikä herkkuja päivittäin.

En ole normaalipainoinen (ex hoikka) kauneusihanteiden takia vaan terveyssyistä ja siksi että parikin ylikiloa tekee raskaan ja pöhöttyneen olon. Paremman ja kevyemmän olon vuoksi luovun mielelläni turhista kaloreista. 

Tänään oli herkkupäivä - normi aamiainen, 3 ruokalajin lounas ystävän kanssa, nyt päivälliseksi söin arancineja ja jälkiruuaksi tikkarin. 

Huomenna sitten aamiaisen lisäksi ihanaa marokkolaista kasviskeittoa ja illalla kaalilaatikkoa. Ehkä 100g jäätelöäkin. Jokainen suupala minkä syön on oltava nautinto!

Vierailija
68/82 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjoja saa metsästä ilmaiseksi. Oletko ap käynyt?

Vierailija
69/82 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meriahventa söisin jos olisi tuoretta tarjolla joka päivä. Muuten syön mitä haluan. Lähituottajan luomukananmunia, kyytön naudanlihaa satunnaisesti. Vihanneksia. Papuja. 

Vierailija
70/82 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kuin nytkin. Syön paljon kasviksia, kalaa, mereneläviä, kanaa, kanamunia, sieniä, papuja, linssejä, kikherneitä, hedelmiä ja marjoja. 

Vierailija
71/82 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finedaining kokkina minut toimitettiin hullujenhuoneelle kun minut löydettiin tekemästä saappaistani kääretorttua.

Eilen minä virkkasin tuomikirkon kupolille peitteen ja tänään minä virkkaan Ruotsin prinsessalle pannulapun.

Vierailija
72/82 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasva ei lihota. Sokeri lihottaa.

Ylimääräiset kalorit lihottaa vaikka ne tulisi porkkanoista.

Porkkanahan on kovin sokeripitoista.

Vierailija
73/82 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kalaa ja vaihdellen eri lajeja. Karitsan filettä ja poronlihaa.

Vierailija
74/82 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raaka-aineisiin on nytkin varaa, se on se itse valmistaminen, joka maksaa liikaa aikaa. Jos olisi siis varaa, palkkaisin kokin tai useamman tekemään erilaisia ruokia hyvin vapaasti ja yllättämään minut ruoka-aikana. Verrattuna nykyiseen ruokavalioon kalojen ja salaattien osuus ruokavaliosta varmaankin nousisi koska ne ovat aikaa vieviä tehdä hyvin. 

Vierailija
75/82 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka on asia josta en tule ikinä tinkimään joten ei muuttuisi ruokavalio mitenkään nykyisestä.

Vierailija
76/82 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomua, perinteisesti prosessoitua, vegaaninen. Täällä pohjoisessa ehdottomasti ennemmin siementyyppinen kuin hedelmätyyppinen dieetti. Siemenissä on glyserolia ja muuta, mitä ihminen tarvitsee pysyäkseen lämpimänä talvella, sokereista ei ole ihan hirveästi apua. Moderni teollinen prosessointi ei myöskään ota huomioon ihmiskehon tarpeita vaan aiheuttaa kaiken maailman häiriöitä ja epätasapainoisuuksia.

Vierailija
77/82 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joo ja jatkaisin silti paastoperinnettä, sillä ruoka-addiktio on yksi typerimmistä ja vammaisimmista, millä ihmiset elämiään pilaavat.

Vierailija
78/82 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin enemmän kalliimpia kaloja ja mereneläviä. Lounaan ostaisin aina valmiina, mutta en wolttaisi vaan söisin ulkona tai noutaisin itse. Vaihtoehtoisesti kodinhoitaja pilkkoisi vihannekset salaattiini.

Riistaa söisin myös enemmän ja kotimaisia marjoja. Joisin päivittäin tyrnimehua. Ostereilla herkuttelisin useammin (sampanjan kanssa), ja viikonloppuisin kävisin kahvilassa leivoksella. Juustot ostaisin erikoisliikkeestä. 

Kaukomailta tuotuja herkkuja söisin yhtä vähän kuin nykyäänkin. 

Vierailija
79/82 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on ennemminkin se hyvä olo hoikassa kehossa olemisesta, joka sitä painoa saa tarkkailemaan

Vierailija
80/82 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä ja minulla on varaa syödä just sitä ruokaa mitä haluankin.