Laboratorion itsepalvelu
Kävin vuosittaistarkastuksen labroissa. Hain viime viikolla pissapurkin itsepalvelulaatikosta. Tietysti otin väärän, se ei sopinutkaan siihen tutkimukseen joka minulle oli määrätty.
Keskustaan menin vartavasten hakemaan sen ja nyt sitten vasite taas erikseen huomenna viemään. En tiedä uskallanko sitä palautusautomaattia käyttää jos siinäkin teen väärin.
Kommentit (7)
Kreatiini. Albumiini. Yleistutkimus. Eivät sanoneet minulle mitään. Tietysti omaa hölmöyttäni kun en ottanut selvää ja tajunnut ettei ole purkki kuin purkki sama asia.
Tulevaisuutta: itsepalvelua labrassa - asiakas/potilas ottaa verinäytteen itse itseltään ja analysoi sen...
Purkin mukana on neljä erilaista putkea joihin ei ole merkitty mitä koetta varten ne ovat, työntekijät ovat huoneissaan lukkojen takana eikä keneltäkään voi kysyä. Arpoa pitää mihin putkeen kusensa laittaa.
Mulle antoi työntekijä väärän putkilon. Ja toinen vaati lisäkäyntiä. Muttei sitä tarvittukaan.
Minä kävin joskus antamassa pissanäytteen. Purkit palautettiin aulan tarjottimelle sekaisin ilman nimeä. En tiedä vieläkään, miten se on selvitetty, kenen pissaa missäkin purkissa oli.
Ok, kiitos tiedosta, hyvä tietää niin osaamme reagoida asiaan täällä labrassa.
T. Bioanalyytikko keskustasta