Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi perinnöt ovat Suomessa pieniä?

Vierailija
26.11.2025 |

Tavallinen perintö on reilu kymppitonni, korkeintaan muutama, vaikka hyvin monilla on omistusasunto kaupungissa, isossakin, ja sivussa muita säästöjä, sijoituksiakin. Perheet pieniä.

Niin miksi normiperintö ei ole isompi?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ihmiset tekee kuten minä? Käyttää omat rahansa, säästönsä ja tuottonsa itseensä ja elämästä nauttimiseen. Ei todellakaan ole tarkoitus jättää kenellekkään yhtään mitään vaan käyttää kaikki ennen kuolemaa, jos tulee yllättäen niin kissojen katastrofi yhdistys hyötyy kivasti tekemästäni testamentista.

Vierailija
42/74 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Remontit ovat kalliita, asunnot huonolaatuisia (=asuminen vaatii kalliita remontteja aika ajoin), verot korkeita, sijoitusosaamista ei ole.

Juuri tänään luin neuvon hankkia edes hieman vaatimattompi asunto ja säästää palkasta satanen sijoittamiseen. Niiden vuosien aikana, jolloin maksaa pankille lainaa takaisin, saa sillä satasella kuussa kartutettua mukavasti rahastosijoituksia. Mielestäni se on hyvä neuvo ja suosittelen sitä kaikille. Vaikka laittaisi kympin kuussa sijoittamiseen, sekin on tyhjää parempi.

Yleensä noissa rahastoissa ainoa, joka pärjää on pankki kun päältä ottaa aina kulut. Moni on hävinnyt rahansa noissa. Niissä on aina riskinsä, korkorahastoissa (jotka ei juuri tuota) pienin ja osakerahastoissa suurin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska me ollaan köyhä Itä-Eutroopan maa, jossa kansan ostovoima on heikko ja omaisuus vähäinen, mutta me eletään, kuin oltaisiin rikas länsimaa. Sen takiahan me tarkkikselle joudutaan.

Vierailija
44/74 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovat verot ja vanha raha harvinaista niin harva edes perii satoja tuhansia.

Vierailija
45/74 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta nyppii rahat pienituloisilta kaikin keinoin pois.

Vierailija
46/74 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sinä ap ihmetteletkin- etkö ymmärrä ,että me ,jotka tehdään töitä, maksetaan satojen tuhansien kotona makaavien lusmujen elämä. Ei niiltä jää mitään perintöä.

Vierailija
47/74 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyky ajan tunnekylmät, itsekkäät aikuiset ei huolehdi vanhemmistaan joten ne joutuvat kalliisiin hoitokoteihin.

Vierailija
48/74 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset ei kunnioita ja kohtele hyvin meitä vanhempina jätän ilman perintöä, käytän rahani itse.

Vierailija
49/74 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa suomalaisista on persaukisten kerho. 

Vierailija
50/74 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain 200 euroa kaikkien kulujen ja valtavan työn jälkeen. 

Miksi? Koska porukat meni 90-luvun lamassa konkurssiin. Meni talo, firma, terveys ja lopulta sairaus vei.

Ei ole kovin kiva kuunnella ystävien satojen tuhansien eurojen perinnöistä.

Vierailija
51/74 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verottaja pitää huolen, ettei suomessa työtätekemällä pääse rikastumaan. Todella sairasta.

Vierailija
52/74 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapset ei kunnioita ja kohtele hyvin meitä vanhempina jätän ilman perintöä, käytän rahani itse.

Oikein.

Vierailija
53/74 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Minä kohtelin isääni hyvin, kävin korkeakoulututkinnon ja hankin hyvän työm. En pyytänyt koskaan apua, veli sai sitä kyllä. Yritin saada häneltä arvostusta ja sitä sainkin, mutta perinnön hän jätti vain suosikkilapselleen. Testamentti oli märkä rätti kasvoille ja nyt olen vain katkera.

Vierailija
54/74 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea sinä ap ihmetteletkin- etkö ymmärrä ,että me ,jotka tehdään töitä, maksetaan satojen tuhansien kotona makaavien lusmujen elämä. Ei niiltä jää mitään perintöä.

Kyllä jää jos niin haluaa. Mutta aikanaan valtava määrä suomalaisia haksahti sosialismiin, ja sen ideologian mukaanhan säästäminen ja sijoittaminen olivat rikollista. Palkka piti käyttää viinaan, mökkiin ja mööpeleihin.

Vierailija
55/74 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jää jos niin haluaa. Mutta aikanaan valtava määrä suomalaisia haksahti sosialismiin, ja sen ideologian mukaanhan säästäminen ja sijoittaminen olivat rikollista. Palkka piti käyttää viinaan, mökkiin ja mööpeleihin.

Nyt ymmärrän. Käsitin ensin tuon "ei niiltä jää" väärin. Sori.

Vierailija
56/74 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain 200 euroa kaikkien kulujen ja valtavan työn jälkeen. 

Miksi? Koska porukat meni 90-luvun lamassa konkurssiin. Meni talo, firma, terveys ja lopulta sairaus vei.

Ei ole kovin kiva kuunnella ystävien satojen tuhansien eurojen perinnöistä.

Miksi olet kateellinen?

Vierailija
57/74 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isovanhemmat oli duunareita ja heiltä jäi 600 000€ perintö.

Vierailija
58/74 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tädiltä jöi perintöä kyllä jonkin verran mutta kun minä ja sisarukset perittiin, niin maksettiin korkeamman perintöveron mukaan ja ei siitä sitten loppujen lopuksi niin paljon jäänyt :( Se veron määrä oli jotenkin kauhea, kun täti oli niin paljon tehnyt töitä, koko elämänsä, aikalailla matalapalkka-alalla mutta ei kulutanut mitään ylimääräistä, ja näistä rahoista sit vielä maksettiin aikamoiset perintöverot. Kyllö mietin moneen kertaan että olis tädin vaan pitänyt enemmän satsata itseensä, nyt sai valtio taas kerran, jo toistamiseen karhuttua tädin rahoista veroa.

Tämä. Perintö ja lahjaverotus pitäisi poistaa välittömästi. 

Vierailija
59/74 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tädiltä jöi perintöä kyllä jonkin verran mutta kun minä ja sisarukset perittiin, niin maksettiin korkeamman perintöveron mukaan ja ei siitä sitten loppujen lopuksi niin paljon jäänyt :( Se veron määrä oli jotenkin kauhea, kun täti oli niin paljon tehnyt töitä, koko elämänsä, aikalailla matalapalkka-alalla mutta ei kulutanut mitään ylimääräistä, ja näistä rahoista sit vielä maksettiin aikamoiset perintöverot. Kyllö mietin moneen kertaan että olis tädin vaan pitänyt enemmän satsata itseensä, nyt sai valtio taas kerran, jo toistamiseen karhuttua tädin rahoista veroa.

Tämä. Perintö ja lahjaverotus pitäisi poistaa välittömästi. 

Yllätys että joku vassari alapeukuttaa.

Vierailija
60/74 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintövero pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme