Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko harkinnut ottaa lapsillesi vesirokko rokotteen?

Vierailija
19.04.2007 |

Aloin kovasti miettimään kun katsoin 45min...

ja syntyvälle vauvalle mietin jo valmiiksi rota rokotetta

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuumetta, kutinaa tai kärsimystä. Lasta ei haitannut ollenkaan. Toiselle saatan ottaa rokotteen, ellei sairasta ennen kuin on 3v. Rota-rokotteen otan toiselle lapselle ehdottomasti.

Vierailija
22/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuolee vesirokkoon Suomessa, sanoi se virologi telkkarissa. Vesirokon jälkitautina voi tulla esim tappajastreptokokki, hän sanoi.



En ole kuullutkaan, että vyöruusulta voisi välttyä. Onko se totta? Vesirokkorokotuksessa annetaan elävä heikennetty virus. Miksei se voisi aiheuttaa vyöruusua myöhemmin, kuten tavallinen vesirokkovirus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen voi antaa vasta 1 vuotiaana?

Vierailija
24/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pyydän reseptin 1,5v neuvolalääkäriltä, niin saankohan sitten pelkästään sitä varten neuvola-ajan, jolloin se laitetaan...? Tietty kuntakohtainen juttu varmaan.



Vai saisko sen reseptin ihan vaan lääkärillle soittamalla ja sen rokotteen voisi sitten terkkari laittaa kun on kuukauden päästä se neuvolalääkäri...?

Vierailija
25/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oen kirjoittanut tästä usein täällä. Meillä onnistui tämä rokoteasia helposti, kokeilkaa tekin samaa. Soitin omaan neuvolaan asiasta, th pyysi reseptiä lääkäriltä, joka tietysti sen kirjoitti. Resepti suoraan apteekkiin, josta hain rokotteen (vajaa 70 ¿), jonka oma th sitten pisti neuvolassa. Näin ei tule turhia reseptinkirjoituskuluja esim. yksityisellä.

Vierailija
26/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset


En nauti, enkä nauti muutenkaan lapsien kärsimyksestä enkä myöskään aikuisten ihmisten kärsimyksestä, jotai kuitenkin työssäni joudun kohtaamaan ihan päivittäin.



Olen sitä mieltä, että vesirokko kuuluu lastentauteihin, jota on jo kauan sairastettu tässä maailmassa. Joskus se voi johtaa johonkin pahempaan, harvoin tosin, ainakin oman tietämykseni mukaan. Tiedän, että meidänkin ammattikunnassa ollaan asiasta montaa mieltä. Toiset tämän rokotteen ehdottomasti lapsilleen haluavat, toiset taas eivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset


Me kysyimme 3.v neuvolassa että miten rokotteen saaminen onnistuu. Mutta ei ehditty toimia, kun kohta neuvolan jälkeen lapsi sairastui vesirokkoon. Onneksi sai sen suht lievänä eikä jälkitauteja tullut. Seuraava lapsi (jos sellainen joskus meille suodaan..) kyllä varmaan silti rokotetaan.

Vierailija
28/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän sai kuitenkin vesirokon puolitoistavuotiaana sisarensa vyöruususta. Aika helppona hän sen onneksi sairasti. Yhdellä lapsellamme oli varmaan sen 300 rakkulaa, joka jo katsotaan pahaksi vesirokoksi. Yksistään naamassa oli yli 100 rakkulaa. Tyttö oli silloin 2-vuotias. Yhdellekään lapsistamme ei tullut jälkitauteja, mutta tuttavapiirissä niitä on ollut, ja siksi olisin rokotuksen nuorimmaiselle hankkinut.



Flunssaa vastaan muuten ei ole rokotetta, niin kuin täällä joku väitti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan pitäisi muistaa pyytää resepti jostain...

Vierailija
30/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten neljälle en aio ainakaan tässä vaiheessa vielä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä