Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko harkinnut ottaa lapsillesi vesirokko rokotteen?

Vierailija
19.04.2007 |

Aloin kovasti miettimään kun katsoin 45min...

ja syntyvälle vauvalle mietin jo valmiiksi rota rokotetta

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaanko ajan lääkärille vai pitääökö rokote itse käydä ostamassa apteekista vai miten?

Vierailija
2/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nähnyt tuota 45min eilen, joten jos joku viitsisi valaista mitä siinä rokotteesta oikein sanottiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa kun tilaa reseptin lääkäriltä. Sit vaan aine apteekista 67euroa ja neuvolan täti ainakin meillä pistää. Jos et heti rokotuta säilytettävä jääkaapissa. Just hain aineen omalle lapselleni mutta ollaan vielä nuhassa niin ei voi antaa vielä.

Vierailija
4/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittoi minuakin vähän miettimään, ettei ne asiat aina ihan niin ole kuin annetaan ymmärtää.

Vierailija
5/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teistä siis tappava tauti ei ole rokottamisen arvoinen?

Vierailija
6/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesirokon sairastanut voi sairastua. Tästä syystä jo rokottaminen kannattaa ja lisänä voi välttää vakavat jälkitaudit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuumetta. En ole katunut hetkeäkään. Otamme kaikki muutkin saatavilla olevat rokotteet. Turha kärsiä, kun ei ole pakko.

Vierailija
8/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisen 45min nähtyämme päätimme mieheni kanssa, että kaikki lapsemme rokotetaan -maksoi mitä maksoi.

Yllätyin siitä, että jopa 200 lasta vuodessa joutuu sairaalahoitoon rokon takia! Ei minusta mikään harmiton tauti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisella oli vesirokko 1- vuotiaana ja kuopus on nyt toistaiseksi säästynyt siltä.

Olen sitä mieltä että kyllä lapsi voi yhden lastentaudin sairastaa...Eri asia sitten, jos vielä teini- iässä on vesirokko sairastamatta. Silloin sitten mietitään rokotetta uudelleen.

Vierailija
10/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin rotavirusrokotteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen heti kun saa antaa eli 12kk iässä.



Esikoinen ja keskimmäinen sairastivat lievän vesirokon, esikoinen vajaa 4v ikäisenä ja keskimmäinen vajaa 2v ikäisenä. Toisella oli kaksi näppylää ja toisella 10. Molemmat olivat viikon ajan väsyneitä ja kiukkuisia, ei kuumetta kummallakaan. Samaan aikaan kaverin rokottamattomalla 2v pojalla oli hurja vesirokko, vesikelloja ympäri vartaloa, päänahka ja kivekset myös täynnä, samoin jalkapohjat. Oli tosi kipeä ja oli vaikea nukkua ja joutui olemaan pois hoidosta pari kolme viikkoa.



Olen tyytyväinen, että otettiin rokote. Ja lapsilla on nyt parempi suoja, kun sairastivat lievänä taudin lisäksi.



T. lääkäriäiti ja kolme lasta

Vierailija
12/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen saa rokotteen ensi viikolla ja kuopus kun täyttää vuoden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin rokotus olisi buustannut immuunipuolustusta ihan tavallisia flunssiakin vastaan...rokotuksen jälkeen ei meillä ole juuri sairasteltu.



Vauvammekin saa rokotteen 1-vuotiaana.

Vierailija
14/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuo kuopus on lapsistamme ainoa, joka ei ole sitä sairastanut. Siis muut ollet taudissa ennen kuopuksen syntymää. Ja oli kaikilla, niin isoilla kuin sillä hetkellä pienimmällä, tosi rankka tauti. Olivat aivan hirvittävän täynnä niitä näppylöitä!



En ole toisn asian eteen mitään tehnyt, kun tuppaa aina unohtumaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistossa eräs äiti kertoi kuulleensa, että ostaessa useamman rokotteen hinta laskisi?

Vierailija
16/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis virologian proffahan juuri oikein selitti, että vesirokko ei ole ollenkaan niin harmiton, kuin luullaan. Lisäksi (vaikka siis ei joutuisikaan sairaalaan, tai kuolisi) en käsitä miksi lapsen olisi PAKKO kärsiä turhaan taudista, joka ei varmasti ole miellyttävä ja lähes varmasti sen saa rokottamaton, kun kerran siltä voi suojautua?! Ei kai kellään voi niin tiukkaa olla rahasta, ettei olisi varaa laittaa reilua 60 euroa rokotteeseen?! Etenkin, kun on mahdollista, että lapsi joutuu osastolle, joka maksaa 26e/vrk...



Meillä kuopuksen rokote odottelee jääkaapissa ja esikoinen on sen saanut jo yli vuosi sitten.



Ja vielä; influessa-rokotteen otan myös vuosittain itselleni ja lapsille, rotaa vastaan ei valitettavasti saatu rokotetta, koska piti antaa suun kautta, johon ei kuopus suostunut.

Vierailija
17/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai aineen voi ostaa valmiiksi odottamaan jääkaappiin ja vaikka ostaa yhden aineen/ 2kk ja kun on saanut kaikki ostettua, niin antaa sitten kerralla kaikille. Ei VOI konkurssi tulla!

Vierailija
18/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

12

Vierailija
19/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta saakohan siitä yhdestä rokotteesta suojan loppuelämäksi?

Vierailija
20/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset


Esikoinen on jo vesirokon sairastanut ja pienemmille en aio rokotetta ottaa. Saavat sairastaa taudin sitten, kun sen aika on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi