Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä sairaanhoitajat vaativat eilen että heidän palkan pitäisi olla 2500 ja lisät päälle. Tiesittekö että

Vierailija
19.04.2007 |

apulaislääkärit saavat 2608 euroa, että olisko hoitsujen vaatimukset sittenkin ylimitoitettuja ja ne ihaillut lakimiehetkin saa vain 2468.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...haloo!! 2500 euron päälle vielä lisät, huh huh. Teillä ei ole mitään akateemista koulutusta ettekä ole persettänne koulun penkillä kuluttaneet niin paljon, että peruspalkka voisi olla tuon 2500. Olisit miettinyt rahaa, kun ammatinvalintaa teit.

Vierailija
42/84 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


...haloo!! 2500 euron päälle vielä lisät, huh huh. Teillä ei ole mitään akateemista koulutusta ettekä ole persettänne koulun penkillä kuluttaneet niin paljon, että peruspalkka voisi olla tuon 2500. Olisit miettinyt rahaa, kun ammatinvalintaa teit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Millä muulla alalla tehdään kolmivuoroa paskoilla lisillä!? Millä muulla alalla otetaan niin kirjaimellisesti turpiin ja kiltisti ns. " kakkaa niskaan" ? Ja millä muulla alalla vessassa käynti ei kuulu luontaisetuihin, jos ei kertakaikkiaan ehdi? Oikeesti ruokataukokin pitää suorittaa lennossa, jos tilanne niin vaatii!

Työvuoroja saa harvoin itse valita, joten mikä on se sosiaaliseen elämään jäävä aika. Aika usein joutuu sanomaan kavereille " sorry on töitä" . Vastuu potilaasta siis ihmishengestä on nykypäivän sairaanhoitajalla LÄHES yhtä suuri kuin lääkärillä. Mikä siis oikeuttaa saman kuukausi palkan kuin Prisman kassa!? Kysyn vaan!

Kyllä mulle kelpaisi pieni palkan korotus.

Sh

Tota noin, aika montakin esimerkkiä tulisi mieleen, mutta vastataan nyt vaan, että kiinteistönhoitaja... Peruspalkka ei tosin ole edes 1700 vaan alle 1500 lähdetään, eikä millään lisillä sitä palkkaa saa nostettua. Paitsi jos päivystää (eli on käytettävissä 24/7) ja tulee paljon päivystyskeikkoja, niin 2000 voi just just päästä. Ja tästä siis miinus verot.

Ja otetaan todellakin kirjaimellisesti turpiin ja kakkaa niskaan, joka päivä 8 tunnin ajan. Kaikin mahdollisin tavoin.

Mua ei haittaisi sh:n palkankorotus, jos se tulisi samalla koko kunnalliselle alalle. Mutta rajansa toki siinäkin, 2500 on ehkä " vähän" liikaa... Eniten mua tässä keskustelussa häiritsee se, että sh:t tuntuvat luulevan olevansa ainoita alipalkattuja tässä maassa. Jos lähtöpalkka täällä pk-seudulla tosiaan on 2000 euroa, niin se on enemmän kuin aineenopettajilla, ja koulutustaso on kuitenkin opettajalla selvästi korkeampi.

T: entinen aineenopettaja, nykyään yksityisellä puolella, kiinteistönhoitajan vaimo

Vierailija
44/84 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palkkoja ei nosteta niin se on edessä.



Odottakaa vaan siihen, kun suuret ikäluokat jäävät eläkkeelle. Iso osa kuntatyöntekijöistä jää silloin eläkkeelle ja suurin osa heistä on hoitajia. Sairaanhoitajapula on todellinen jo nyt ja tulee tulevaisuudessa vain pahenemaan.

Vierailija
45/84 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi hoitajat joutuvat olemaan yleensä kolmivuorotyössä. Mikä taas tarkoittaa sitä, että vaan kolmas viikonloppu on vapaa. Juhlapyhät joudutaan aina olemaan vuorotellen töissä. Ja niistäkin lisistä, menee yleensä lisäprossan mukaan verot.

Vierailija
46/84 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkakuntaa en kyllä viitsi sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/84 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se, että jos hoitaa kolmivuorotyöläisten lapsia ja normaalien päivätyössä olevien lapsia, työpäivät ovat toisinaan aivan hirvittävän pitkiä. Pitäisi olla joko tai, eikä molempia.

Vierailija
48/84 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyi, voisinko ottaa vuorolapsia kun koti niin hyvällä paikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/84 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatii enemmän. On vastuualueita, pitää näyttää että oma alue kehittyy ja mahdollisesti tulee säästöjä ja tuloja talolle.

Sairaalabakteerit yms lisääntyvät mikä teettää myös enemmän työtä.

Lääkärit ovat usein ulkomaalaisia ja kokemattomia joten me hoitajat kannamme vastuuta sellaisestakin mikä ei koulutustamme vastaa.

Koko ajan on koulutettava itseään lisää ja koulutettava sitten taas kollegoita.

Vanhukset elävät nykyään pidempään kuin ennen ja ovat sairaampia, siksi kovin raskaita hoidettavia. Hoitopaikkoja on vähän.

On mahdotonta olla vapaalla miettimättä työasioita kun olet joutunut kotiuttamaan huonokuntoisen vanhuksen, kun erikoissairaanhoito lykkää potilaita ja menee sakkopäibille joita kaupunki ei suostu maksmaan eikä ole hoitokodeissa paikkoja niin mummot on laitettava kotiin missä kotiapu käy kääntymässä.

Öisin ja iltaisin sekä vkl olemme ilman lääkäreitä ja jos tulee väkivalta tms tilanteita, talossa ei ole vartijoita tms, poliisilla kestää puoli tuntia tulla apuun jos olemme (2 hoitajaa ja 40 potilasta) päässeet edes soittamaan apua.

Ja miettikää mitä tietäisi tulipalo??

Vierailija
50/84 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hoitajilla on se etu, että heidän työpanoksestaan maksetaan tuplasti tai triplasti jossain muussa maassa samalla kun heitä tarvitaan täällä. Niinpä heillä on muita aloja vahvempi asema palkkaneuvotteluissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/84 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo sanoa lähihoitajana kun ei juuri tarvi mitään tehdä siihen nähden mitä sairaanhoitaja tekee.

Vierailija
52/84 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa jopa kuolee potilaita, kun osastoilla on liian vähän henkilökuntaa. On tilanteita, joissa hoitajat eivät kertakaikkiaan ennätä huolehtia infuusioista ja muusta seurannasta.



Nykyisellä palkalla ei ole tarpeeksi tekijöitä, joten ne jotka ovat töissä, tekevät useamman hoitajan hommat.



Itse olen ollut toimipisteessä, jossa piti olla neljä hoitajaa, mutta olin yksin pitkäaikaisena sijaisena useampia päiviä.



Olen vaihtanut alaa, jossa parempi palkka ja työolot.



Terveisin sairaanhoitaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/84 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat voisivat antaa energiansa siihen, että ilmaisevat tyytymättömyytensä päättäville tahoille, täällä itkeminen ei auta.



Sellaiset ihmiset jotka eivät ole palkkaansa tai työhönsä tyytyväisiä, tehkää asialle jotain. Vaihtoehtoja on olemassa.

Vierailija
54/84 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa on siis nostettava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/84 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni siis hankkii ilmaisen koulutuksen täältä ja suuntaa Saudeihin tai Norjaan tekemään tiliä. Näin se menee, kysynnän ja tarjonnan laki.

Vierailija
56/84 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet hoitajat vaihtavat alaa inhimillisempien työolojen perään. Karrikoidusti ne joilla ei ole alanvaihto mahdollisuutta tai odottavat eläkeikää ovat töissä ja joustavat. Tietenkin sekaan mahtuu niitä, joilla työolot ovat ihan ok tai muuten viihtyvät työssään.

Vierailija
57/84 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne vasta sitä paska hommaa tekevät. vielä paskemmalla palkalla.



aika monet ansaitsisivat palkankorotuksen. Ja niistä sitten päättävät ihmiset jotka istuvat 5000¿ lähtöpalkassa äänestämässä.



katsotaan ketä oikeasti kiinnostaisi ihmisten asiat, että istuisi eduskunnassa 1700¿/kk palkalla!!!!



saisivat tuntumaa siihen miltä tuntuu kun rahaa ei ole

Vierailija
58/84 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teeppä sä sairaanhoitajan työtä ja joka päivä joudut ylitöihin jäämään,mahd. aamu-ilta vuoro perään. Helppo sanoa vastaan kun itse ei ole päivääkään tehnyt hommia. Kellekkään ei suotaisi palkankorotusta.

Vierailija
59/84 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on tosi raskasta ja välillä jopa vaarallistakin kun asiakkaina on kaikenlaisia tapauksia... Ja tiedän että esim. monet huoltomiehet ei tienaa kuin pikkasen päälle tonnin kuussa ja varmasti joutuvat tekemään töitä senkin palkan eteen! Entä esim. myyjät ja kassat kaupoissa? Poliisit, palomiehet jne. Kyllähän näitä riittää joilla on palkat aika mitättömät työn määrään ja vastuuseen nähden! Ja vielä yksi ryhmä. Vartijat!!!! Aivan olematon liksa, jotain tonnin ja tekevät vuorotyötä. Käyvät yksin yöllä erilaisissa firmoissa ilman tarpeellisia aseistuksia. Ihan hirveetä työtä tänä päivänä kun kaikenlaisia narkkareita ja rosvoja riittää...

Vierailija
60/84 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kansa haluaa saada hoitoa itselleen ja läheisilleen, on palkkoja nostettava.



Jos taas kansan mielestä on ihan ok, että hoitoa ei tipu, ei palkkoja tarvitse nostaa.



Näin yksinkertaista. Tässä on nyt aivan turha kiistellä valikoituuko alalle väärät opiskelijat tai että onko muilla aloilla hyvä vai huono palkka.

Terveydenhuolto on kriisissä ja ainoa keino on palkkojen nosto, ei sillä ole tässä nyt enää mitään väliä miten tilanne on muilla aloilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän