Täällä sairaanhoitajat vaativat eilen että heidän palkan pitäisi olla 2500 ja lisät päälle. Tiesittekö että
apulaislääkärit saavat 2608 euroa, että olisko hoitsujen vaatimukset sittenkin ylimitoitettuja ja ne ihaillut lakimiehetkin saa vain 2468.
Kommentit (84)
mutta ongelma on siinä, etteivät kaikki hoitoalan opiskelijat valmistu - vaan keskeyttävät kuka mistäkin syystä opintonsa. Yleensä se, kun ymmärtää opiskelevansa fyysisesti ja psyykkisesti raskaaseen ammattiin, jota ei yleisesti arvosteta edes palkanmaksun muodossa, riittää siihen että opintointo suuntautuukin esim. tradenomin tutkintoon.
Varmasti jotkut sairaanhoitajat hoitavat työnsä niin hyvin, että palkankorotuksiinkin voisi olla aihetta. Mutta sitten on näitä tällaisia tapauksia, että suuri osa sairaanhoitajista istuu esim. yhtaikaa kahvihuoneessa ja joku potilas soittaa kutsukelloa ja kukaan ei tule edes katsomaan mikä on hätänä. Niin ei saisi tapahtua koskaan, koska joku ihminen saattaa vaikka menettää henkensä sen seurauksena. Ja sitten kun jotkut sairaanhoitajat tekevät virheitä niin aina vedotaan siihen kiireeseen. Ei siihen voi niin vaan aina vedota, kyllä terveydenhuoltoalalla pitäisi olla huolellinen, koska saattaa olla kyse ihmisen hengestä tai vakavasta haitasta. Ja jotkut sairaanhoitajat ovat sellaisia, että jos esim. kotona menee sillä hetkellä huonosti, niin sitten sitä peilataan potilaisiin " huonolla" hoidolla. Toki ihmisille sattuu virheitä, mutta kyllä pitäisi kaikkien edes yrittää olla huolellisia työssään. Mielestäni esim. perhepäivähoitajat ansaitsisivat kunnon palkankorotuksen. He joutuvat ottamaan hoitolapset kotiinsa hoidettaviksi. Oma asunto niin sanotusti siinä kuluu ja silti ei mitään vähennyksiä voi verotuksessa tehdä. Vaikka osa asunnosta työpaikkana onkin. Ja mikä vastuu toisten lapsista. Täytyy sanoa, että perhepäivähoitajan työssä ei todellakaan makseta vastuusta mitään. Perhepäivähoitajalla ei ole mitään lakisääteisiä taukoja, jossa voisi ihan yksin huilahtaa. Ja jos hoitolapselle tapahtuu jotain, niin tottakai hoitaja on silloin vastuussa. Päiväkodissa vastuu jakautuu enemmänkin usean henkilön kesken, kukaan ei niinsanotusti ole yksin vastuussa.
missä vaaditaan sairaanhoitajien palkkojen nostoa. Maailmassa on paljon raskaita ammatteja, sitä paitsi palkat on ihan kohdallaan siihen opiskeluun/koulutukseen nähden.
Olisin todella tyytyväinen 2000 euron alkupalkkaan. Siihen sitten lisät päälle.
Millä muulla alalla tehdään kolmivuoroa paskoilla lisillä!? Millä muulla alalla otetaan niin kirjaimellisesti turpiin ja kiltisti ns. " kakkaa niskaan" ? Ja millä muulla alalla vessassa käynti ei kuulu luontaisetuihin, jos ei kertakaikkiaan ehdi? Oikeesti ruokataukokin pitää suorittaa lennossa, jos tilanne niin vaatii!
Työvuoroja saa harvoin itse valita, joten mikä on se sosiaaliseen elämään jäävä aika. Aika usein joutuu sanomaan kavereille " sorry on töitä" . Vastuu potilaasta siis ihmishengestä on nykypäivän sairaanhoitajalla LÄHES yhtä suuri kuin lääkärillä. Mikä siis oikeuttaa saman kuukausi palkan kuin Prisman kassa!? Kysyn vaan!
Kyllä mulle kelpaisi pieni palkan korotus.
Sh
koskee kaikkia aloja: kaikki on NIIN köyhiä, että ja työ on NIIN vaativaa, että... 2500 on ihan kohtuullinen palkka.
Mistähän tuon lukeman vetäsit, hatusta vai? Voit vaikka varmistaa asian helsingin avoimet työpaikat sivuita. Toki päivystyspkl:n palkat saattavat mennäkin pikkisen yli 2000euron.
Tuskinpa kukaa lakimies tuolla liksalla lähtisi edes toimistoaan siivoamaan.
Ja tehy muistuttaa aina välillä, että ne on pidettävä. On sairaanhoitajien oma moka se, että ovat jättäneet tauot pitämättä. Ei miesten alalla onnistuisi. Ne menee tauoille niin kuin on työehtosopimuksessa määrätty vaikka olisi kuinka kiire.
Eikä mun ammatissa pääse tappamaan ketään. Mä antaisin mielelläni henkivakuutuksena lisää liksaa hoitsuille.
Mut leikataan ensi kuussa, voikohan niitä hoitsuja lahjoa, että pitää mut hengissä...
Vierailija:
Millä muulla alalla tehdään kolmivuoroa paskoilla lisillä!? Millä muulla alalla otetaan niin kirjaimellisesti turpiin ja kiltisti ns. " kakkaa niskaan" ? Ja millä muulla alalla vessassa käynti ei kuulu luontaisetuihin, jos ei kertakaikkiaan ehdi? Oikeesti ruokataukokin pitää suorittaa lennossa, jos tilanne niin vaatii!
En nyt kolmivuorotyötä, mutta helposti 11-tuntista päivää ympäri vuoden, joka päivä. Turpiin ei tule, mutta eritteiden kanssa saa pelata päivittäin. Vessassa ei monestikaan meinaa ehtiä käymään, ainakaan yksin. Monellako muulla alalla pitää ottaa asiakkaat vessaan mukaan? Ruokatauko pitää täälläkin suorittaa monesti lennossa, tai seisaaltaan hellan edessä, tai jättää kokonaan syömättä. Alimiehityksellä tehdään töitä, se on ihan arkipäivää. Eilenkin oli 7 lasta paimennettavana. Ja kaikki tämä ruhtinaallisella 958 ¿ bruttokk-palkalla.
Että ette te ihan ainoita ole, on meillä muillakin asiat kehnonlaisesti. Meitä vain ei muistettu edes vaalipuheissa.
t: Pph
Kun on niitä päiviä, että ei kertakaikkiaan kerkiä paljon persiilleen istahtaa. Pitäisikö jättää jonkun vanhuksen perse pesemättä, vai lääkärin kiertoko se pitäisi skipata? Tai jospa vaikka ei jakaisi päivän lääkkeitä!? Kahvit ja eväät ryystetään jonakin päivinä kymmenessä minuutissa sen 20min sijaan minkä laki sallisi. Nekin välillä puoli kylmänä seisaaltaan.
Hei, pitäisiköhän meidänkin pitää ne lakisääteiset, vaikka se työ niistä kuinka kärsisi!?
Eikä mitään lisiä.
Jos hoitsut saa jatkossa 2500, siirryn hoitoalalle ja jätän nämä akateemiset tutkijajutut sikseen :)
milloinkohan tämä ihme edes nähdään,että palkat nousisivat noin paljon.
kuukaudessa. No, en minäkään ihan noin paljoa vaatisi. Minusta se 2500+kokemuslisät+vuorotyölisät olisivat vallan mainiot. Sh
jossa uransa huipulla saattaa tienata jopa 2200 euroa!
Mutta ei haittaa. Työni on taatusti mielenkiintoisempaa kuin moni paremmin palkattu. Ihan itse olen valintani tehnyt. Harmittaa vaan, että mies joutuu rehkimään työssä, jossa ei niin hirveästi viihdy, mutta palkka on loistava. Täytyy kiittää onneaan uhrautuvaisesta miehestä. Jos molemmat olisi jatkettu tutkijoina, olisi jäänyt asunto- ja opintolainat maksamatta.
Asiaan on nyt vaikea vaikuttaa, kun vuosikaudet hoitajat ovat joustaneet ja venyneet. Jos hoitajat ei ehdi pitää taukoja niin se on työnantajan vika ja työvoimaa pitää hankkia lisää.
Ei työnantajatkaan tyhmiä ole. Ei lisätyövoimaa palkata, jos jo oleva henkilökunta hommista selviää. Osastonhoitajalle viestiä, että pidämme tauot niin kuin meille kuuluu. Osastonhoitaja saa sitten ottaa yhteyttä ylemmälle taholle, jotta työvoimaa saadaan lisää.
Naiset ovat iänkaiken joustaneet, venyneet ja paukkuneet. Eikö olisi aika lopettaa moinen ihan oman hyvinvoinnin takia. Kai jokaiselle oma hyvinvointi on tärkeää.
On vaan järjetöntä, että 10 vuotta yliopisto-opintoja ja palkka reippaasti alle lähihoitajan alkupalkan... :(
Kun tilanne on yksinkertaisuudessaan se, että ei ole mistä ottaa henkilökuntaa! Koulutettua porukkaa on painunut Norjaan yms. paremman palkan perässä. NYT ON JO HOITAJAPULA!
t.21
Lisää liksaa niin löytyy lisää työntekijöitä !
Te jotka sanotte ettei se raha mitään auta, ette ilmeisesti tajua, että ihan oikeesti paremmin palkattua ja vähemmän kuormittavaa työtä on koko ajan tarjolla, hoitoala ei houkuttele. Rahalla saadaan ulkomaille lähteneistä hoitajista osa takaisin, samoin ne jotka istuu prisman kassalla, vaikka osaavat hoitaa ihmisiä.