Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä sairaanhoitajat vaativat eilen että heidän palkan pitäisi olla 2500 ja lisät päälle. Tiesittekö että

Vierailija
19.04.2007 |

apulaislääkärit saavat 2608 euroa, että olisko hoitsujen vaatimukset sittenkin ylimitoitettuja ja ne ihaillut lakimiehetkin saa vain 2468.

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

us kerran olen joutunut

Vierailija
2/84 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ävät siihen hyvin palkattuun työhönsä, kun hallitus on heitä avittanut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on perustettu perhe ja se omakotitalo pitäisi ostaa, ei pankki tykkää kun ei ole vakipaikkaa. Niinpä hakeudutaan töihin sinne, mistä se vakipaikka saadaan. En usko, että sairaanhoitajat ovat niin jumalallista kansaa, että saavat työtä mistä haluavat ja näin voivat jättää sairaanhoitoduunit pois mielestä. Heidän osaamisensa on kuitenkin melko kapeaa, eli sh:n koulutuksella ei monelle alalle voi edes hakea.



Ja sairaanhoitajapula johtuu varmasti myös siitä, että ala on naisvaltainen. Eli koko ajan ollaan raskaana ja hoitovapailla ja äitiyslomilla toisin kuin miesvaltaisilla aloilla. Ja lasten ollessa kipeinä yleensä äiti jää kotiin.



Jos nyt sairaanhoitajille annetaan iso korotus, voi olla varma siitä että virkoja lakkautetaan ja vakinaistaminen vaikeutuu. Sitten juostaan taas.

Vierailija
4/84 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei jaksa tehdä pätkätöitä aina eri työpisteessa ja outojen ihmisten kanssa. Virkojen lisääminen auttaisi taatusti enemmän kuin se 300 euroa lompakossa.

Vierailija
5/84 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoistuva lääkäri tienaa vähän alasta riippuen sen about 2500-3000¿/kk, takana on 6 vuoden koulutus + vähintään eurolääkärivaiheen aikainen työkokemus, erikoistumisaikana kouluttaudutaan yhä säännöllisen työajan ulkopuolella (ei verrannollinen mihinkään sh:n täydennyskoulutukseen), ja vielä kannetaan vastuu sairaanhoitajien tekemistä mokista, kuten vääristä verensiirroista, vääristä lääkkeistä ja vastuussa ollaan jopa konekirjoittajien potilaskertomuksiin tekemistä virheistä.

Vierailija
6/84 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos niille nostetaan palkkaa niin arvatkaa vaan miten muu kansa siihen reagoi. paras pelastus tohon ongelmaan ei ole palkankorotus vaan hoitajien lisääminen,näin on. nyt suut suppuun ja työniloa kaikille sisarille...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/84 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikoilla olisi tarpeeksi hoitajia. Palkkaa vooisi toki hieman nostaakin, mutta en vaadi 2500 ¿ alkupalkkaa, vaan enemmän sitä, että töissä ei olisi niin stressaavaa, koska hoitajia ei ole tyarpeeksi ja muut saa tuta sen selässään..

Kaikkea ei voi määritellä rahassa, itse tykkään olla hoitaja ja se on sitä mitä haluan tehdä, mutta ilman kiirettä ja stressiä.

Vierailija
8/84 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku joukkohysteria on ne vallannut eikä ne osaa muuta toistaa kuin että vain ja ainoastaan heidän työnsä on vastuullista ja tarvitsee lisää palkkaa. Perhepäivähoitajat, väännetään rautalangasta tästä päivästä alkaen ja jätetään sairaanhoitajien lapset valvomatta. Katsotaan kuinka monta pientä ruumista täytyy tulla ennen kuin hoitsu tajuaa että joku muukin tekee vastuullista työtä. ja kirjoista se on opeteltu se elvytyskin! tähän nyt ois muitakin ratkaisuja kuin palkankorotus a hoitsut lakkaa ruikuttamasta ja mainostaa alaansa niin että kiva työ ja kohtuu palkka b koulun pääsykokeessa rankattas kaikki pois jotka valittaa palkan pienuutta vain ne sisään joille palkka on riittävä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/84 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten olet muuten vain hölmö. Kuinka monta kertaa se pitää sanoa, että HOITAJIA EI OLE. Mistä sinä lisäät hoitajia kun heitä ei yksinkertaisesti ole?

Palkankorotuksella moni muulla alalla työskentelevä hoitaja palaisi töihin.

Vierailija
10/84 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei vastaa sairaanhoitajan tekemistä mokista, vaan sairaanhoitaja itse.

JOS lääkäri on tehnyt virheen määrätessään hoitajan antamaan esim lääkettä väärin, silloin hän toki vastaa siitä koska moka on hänen.

Mutta tämänhän sinäkin oikeasti tiesit, eikö niin- kunhan kokeilit provosoida vähän...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/84 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ei olekaan kyse siitä kenen työ arvokasta/vastuullista jne. Nyt on kyse hoitajapulasta. Monelle alalle kuuluisi parempi palkka, totta. Mutta nyt on niin kova pula sairaaloissa että ei saada väkeä edes vakipaikkoihin. Miten se on niin vaikeaa tajuta?



Jos palkkaa maksettaisiin enemmän , koulutettuja saisimme takaisin ulkomailta ja lääkefirmoista tms.



Joku kirjoitti kuinka lääkärit kantaa vastuun hoitajan " mokista" , no olen kyllä itse nuorien lääkärien mokia korjannut ja pelastanut...nimim. 15 v alalla ja palkka huimat 2200 (eikä enää nouse vaikka yli 20v töitä edessä, )

Vierailija
12/84 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt päiväkodissa että perhepäivähoitajana työtä. Lisäksi kokemukseeni kuuluu laaja-ajaisesti terveydenhuoltoalaa laidasta laitaan. Olen pahoillani, en halua loukata ketään, mutta lapsenhoitoa ei vaan voi pitää samana asiana kuin se että pumppaan elotonta ihmistä käyntiin. Olen lopettanut hoitoalan hommat. Palaan töihin vasta kun palkka on kohdallaan. Seuraavan kerran kun hoito takkuaa, niin miettikää näitä asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/84 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa on " äiti-teresoita" , eli hommia painetaan siksi, kun halutaan auttaa ihmisiä...



Kylläs sairaanhoitajien palkkakin nousisi, kun olisivat esim. kuukauden lakossa, ja ihmiset TAJUAISIVAT paljonko he tekevät töitä...!





Suoraan sanottuna, kun muttama mummo/vauva kuolisi, niin johan ihmiset hyväksyisivät vaikka miten suuret korutukset, kun lakko vaikuttaisi " heihin" (=naapurin mummo, oma sukulainen tmv.)



On niin helppoa lässyttää, että " minä akateeminen tienaan vain sen ja sen verran---blaablaa" kun joku ITSELLE tuttu kuolisi hoitajien lakon vuoksi... Mutta sh:t ovat LIIAN kilttejä he laittavat sen sairaalassa olevan potilaan edun oman etunsa edelle=eivät lakkoile.



Monesti monen asian puttumisen huomaa vasta, kun sitä ei ole...!





Vierailija
14/84 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesken safkiksen (sen 10minuuttisen) lähdet pesemään ripulipaskat jonkun vaipoista ja sen jälkeen tuut syömään sen jäähtyneen sapuskas loppuun?



Kaivat oikeasti ulostetta sormin jonkun peräsuolesta?



Sinua huoritellaan, lyödään, purraan?



Pelastat jonkun hengen, kirjaimellisesti?



Iloitset jonkun kotiinpääsystä ja seuraavssa huoneessa otat osaa omaisten suruun heidän jättäessään jäähyväiset kuolleelle omaiselleen?



Minkä arvon annat sille, että joku huolehtii sinun omaisestasi. Äidistäsi, puolisostasi, lapsestasi?









Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/84 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset


JOS lääkäri on tehnyt virheen määrätessään hoitajan antamaan esim lääkettä väärin, silloin hän toki vastaa siitä koska moka on hänen.

Vierailija
16/84 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset












Vierailija
17/84 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennyt kyllä jo ihan kohtuuttomaksi tämä palkkataistelu. Pitäisikö tosiaan vasta alkavan hoitsun ansaita 12000mk/kk???? Millä perusteilla???? Parin vuoden koulutuksella???

Vierailija:


Olisin todella tyytyväinen 2000 euron alkupalkkaan. Siihen sitten lisät päälle.

Vierailija
18/84 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin lukion/ ammattikoulun ja sen jälkeen AMKssa 3,5 vuotta, kätilöt ja terkat 4,5 vuotta. Eli mistä tuo parin vuoden koulutus repäistiin?



AMK:n käyminen on lisäksi vaikeampaa, ja joustamattomampaa kuin yliopiston, jossa luennoille raahaudutaan kun jaksetaan, ja opintoja venytetään, kun etsitään itseään.



Lähihoitajana olen nähnyt, kuinka ihmisiä kuolee hoitajien kiireen takia nestehukkaan ja vanhukset makaa tunteja paskat housussa sängyssä makuuhaavojensa päällä.



Kotihoidossa on vanhuksia, joiden paikka olisi laitoksessa, ja heitä käydään kotona katsomassa pikaisesti 3 kertaa vuorokaudessa. He tarvitsisivat apua ympäri vuorokauden. Kun sitten vanhus menee huonoon kuntoon kotonaan, ei ole muuta mahdollisuutta kuin lähettää hänet ensiapuun, josta kotihoidolle valitetaan, kun ensiavussakaan ei ole resursseja hoitaa näitä. Kuolemaanko pitäisi jättää?



Miltä tuntuisi tehdä työtä, jossa hoidat vuosia samaa ihmistä, ja joka kerta aamulla mietit, onko asiakkaasi tänään elossa kun menet hänen luo?

Vierailija
19/84 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen tylsää toimistoduunia hienolla tittelillä ja mäkin tienaan 2800 ¿. Enkä mä ole vastuussa kenenkään hengestä, jos olisin - pari ainakin kuolisi hoitovirheeseen viikossa.



Lisää vaan liksaa hoitsuille! Mä epäilen, että ne joiden mielestä liksa on jo ok, eivät ole viettäneet pitkiä aikoja sairaalassa.

Vierailija
20/84 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lähihoitajana olen nähnyt, kuinka ihmisiä kuolee hoitajien kiireen takia nestehukkaan ja vanhukset makaa tunteja paskat housussa sängyssä makuuhaavojensa päällä.

Kotihoidossa on vanhuksia, joiden paikka olisi laitoksessa, ja heitä käydään kotona katsomassa pikaisesti 3 kertaa vuorokaudessa. He tarvitsisivat apua ympäri vuorokauden. Kun sitten vanhus menee huonoon kuntoon kotonaan, ei ole muuta mahdollisuutta kuin lähettää hänet ensiapuun, josta kotihoidolle valitetaan, kun ensiavussakaan ei ole resursseja hoitaa näitä. Kuolemaanko pitäisi jättää?

Miltä tuntuisi tehdä työtä, jossa hoidat vuosia samaa ihmistä, ja joka kerta aamulla mietit, onko asiakkaasi tänään elossa kun menet hänen luo?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi