Pidätkö kotona siistejä vaatteita vai saavatko ne olla kulahtaneet?
Itselläni on päällä kulahtanut poolo, vanhat verkkarit ja villasukat. En lähtisi tällä asulla lähikauppaan, mutta asu on mukava ja joustava.
Kommentit (106)
Joku kirjoitti, että miksei korjaa reikäistä vaatetta, niin ei tarvitsisi ostaa uusia. Eihän niitä uusia ostetakaan vaan käytetään vanhoja ja kulahtaneita reikäisiksi ja sitten vasta roskiin. Jos monireikäinen vaatteeni päätyy roskiin, otan seuraavaksi sen, jossa on vain yksi reikä.
Teen etätöitä rääsyt päällä. Jos on Teams-kokouksia, joissa on kamera päällä, laitan paremman paidan ja laittaudun muutenkin. Tällä tyylillä vaatteet tulee kulutettua niin loppuun, ettei harmita heittää pois. Vaatteiden pitää kuitenkin olla mukavat päällä, vaikka sitten rääsyjä olisivat.
Vierailija kirjoitti:
Joku kirjoitti, että miksei korjaa reikäistä vaatetta, niin ei tarvitsisi ostaa uusia. Eihän niitä uusia ostetakaan vaan käytetään vanhoja ja kulahtaneita reikäisiksi ja sitten vasta roskiin. Jos monireikäinen vaatteeni päätyy roskiin, otan seuraavaksi sen, jossa on vain yksi reikä.
Mulla on vähän erilainen kierto, reiät voi korjata ja taas menee, kunnes päätyy öljyrätin kautta kaatikselle. Mä kun ostan lähinnä käytettyjä vaatteita, niin reiät tulevat saumoihin, jos/kun tulevat. Poikkeus korjaukseen ovat rintsikat: kaarituetut lentävät nykyään heti roskiin, jos tuki tulee päästä ulos ja yrittää rintalastasta sisään. En ole koskaan onnistunut tuon korjauksessa pitävästi.
Olennaista on että ovat pehmeät ja lämpimät, muulla ei ole merkitystä. Rentoudun kun pääsen kotiin ja saan kotivaatteet päälle.
Saa olla vähän kulahteneet, mutta ne kulahtaneimmat ja reikäiset vien mökille. Korjailen vaatteita myös ja riippuu korjauksen onnistumisesta minkä "luokituksen" vaate saa (mökille, vain kotona, "ihmisten ilmoilla".) Olen aika herkkäihoinen, joten vaikkapa yöpukujen tai ihoa vasten olevien vaatteiden isompia reikiä en välttämättä korjaa, koska korjaus raapii ihoa.
Lähes kaikki vaatteeni ovat mukavia, joten yleensä pidän samaa yläosaa myös kotona (esim. nyt on siisti t-paita ja puuvillainen pitkähihainen kietaisupaita sen päällä) Alaosan vaihdan jos se on esim. ulkoiluhousut, farkut tai sammarit, siistimpiä collareita en. Jos on alla leggarit, riisun päällimmäset housut ja lisään lyhyen hameen.
Minulla on tällä hetkellä kotona vain yhdet collegehousut joita ei voi pitää julkisella paikalla ja muutamia paitoja joita ei voi laittaa "virallisiin tilaisuuksiin", mutta voi niissä lähikauppaan mennä. Ennen oli pahempi tilanne kun ei ollut mökkiä, käytin kaiken loppuun kotona ja oli usein ongelma jos ovikello soi tai jos en jaksanut vaihtaa parempaa ja naapuri tuli vastaan postilaatikolla... Nyt voi aina piipahtaa pihalle ja avata oven, lasten kaveritkaan ei haittaa.
Itse käytän kotona pelkästään vanhoja, huonokuntoisia vaatteita. Käytän siis jotkut vaatteet aivan loppuun asti. Kun poistun kotoa, laitan päälle siistit vaatteet (tosin muodikkaita eivät ehkä ole).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kotona aina alkkareissa ja t-paidassa.
Missä te kaikki asutte, kun kotona niin lämmin on?
Asun uudessa rivitalossa missä kaukolämpö ja vesikiertoinen lattialämmitys. Asunnossani on talvella vakiölämpö +24, kun taloyhtiö säätää lämmön. En valita.
Asuin ennen vanhassa kylmässä omakotitalossa missä piti talvella olla suurinpiirtein toppatakki sisällä. Nykyinen rivari tuntuu paratiisilta kun ei tarvitse palella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun uudessa rivitalossa missä kaukolämpö ja vesikiertoinen lattialämmitys. Asunnossani on talvella vakiölämpö +24, kun taloyhtiö säätää lämmön. En valita.
Asuin ennen vanhassa kylmässä omakotitalossa missä piti talvella olla suurinpiirtein toppatakki sisällä. Nykyinen rivari tuntuu paratiisilta kun ei tarvitse palella.
Meillä on tuo sama ysärikerrostalossa. Syynä on sekä alakerran palelu että kylppärin jatkuvasti lämmin patteri, lämmittää seinälaatat ja sitten koko huushollin. En mitenkään nauti in vaihdevuosissa kun on muutenkin kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen se, joka on yleensä pikkareissa, ylisuuressa t-paidassa ja villasukissa. Asun 70-luvun omakotitalossa. Ilmalämpöpumppu pitää huonelämmön mukavana, yleensä 21 asteessa.
Aina puhtaat ja ehjät vaatteet päällä ja värit sopii toisiinsa. Tänään pitkä farkkuhame ja valkoinen huppari, epäilen vaan ettei monikaan näitä pidä kovin tyylikkäitä mutta omaa silmää miellyttävät..villasukat tai jotkut muut töppöset tietenkin talvella ja kesät paljain jaloin
Vierailija kirjoitti:
Millaisia vaatteita te käytätte kodin ulkopuolella, elleivät ne ole mukavat? Polyesteria?
No minä, joka kuljen kotona reikäisissä jne. vaatteissa, laitan vaikkapa kauppareissulle farkut, collarin/hupparin, koiralenkille yleensä verkkarit tai kesäaikaan shortsit. Jos joku illanvietto niin siistimmät farkut tai muut puuvillahousut ja edelleen yläosakin joku miellyttävä, ei kiristävä.
Lomareissuilla saatan käyttää mekkojakin mutta enemmän olen shortsi(-hame)ihmisiä. Ja jos vaikka häät eteen osuu niin joku mekko yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että mä inhoan sanaa "paituli". Ei tule meikäläisen koti- eikä yöasuksi ikinä!
Sepä meitä kaikkia sangen suuresti kiinnostaa!
No kiva! Sen kanssa sit yhdistelmänä "pikkarit", niin yöööök!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että mä inhoan sanaa "paituli". Ei tule meikäläisen koti- eikä yöasuksi ikinä!
Käytän paitulia rintsikoiden alla, se vartalonmyötäinen joustava naruolkaimellinen napapaita, aivan välttämätön, vaatevalmistajat eivät ymmärrä, sukkahousumateriaalista olisi paras saumaton.
What?
Yleensä pidän eri vaatteita kuin kodin ulkopuolella. Ei pieni reikäkään haittaa kotivaatteissa eihän sitä kukaan vieras näe mitä mulla on päällä. Toki ehjät jos tulee vieraita.
Vierailija kirjoitti:
Siistit farkut tai khakit ja neule yleensä. Ja mukavat kävelykengät tai tennarit.
Ulkokengät jalassa sisällä? Jopas outo olet.
Mulla on just nyt äidiltä "perityt" kolme numeroa liian isot collegehousut (oli ainoat, jotka sain jalan kipsin yli) ja noin 10 v vanha toppi, jossa on reikiä. Voisin kyllä käydä lähikaupassa, kun vedän pitkän takin päälle :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän paitulia rintsikoiden alla, se vartalonmyötäinen joustava naruolkaimellinen napapaita, aivan välttämätön, vaatevalmistajat eivät ymmärrä, sukkahousumateriaalista olisi paras saumaton.
What?
ymmärrät sitten aikanaan
Kerrostalossa.