Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö kotona siistejä vaatteita vai saavatko ne olla kulahtaneet?

Vierailija
24.11.2025 |

Itselläni on päällä kulahtanut poolo, vanhat verkkarit ja villasukat. En lähtisi tällä asulla lähikauppaan, mutta asu on mukava ja joustava.

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että mä inhoan sanaa "paituli". Ei tule meikäläisen koti- eikä yöasuksi ikinä! 

Käytän paitulia rintsikoiden alla, se vartalonmyötäinen joustava naruolkaimellinen napapaita, aivan välttämätön, vaatevalmistajat eivät ymmärrä, sukkahousumateriaalista olisi paras saumaton.

Vierailija
62/106 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia vaatteita te käytätte kodin ulkopuolella, elleivät ne ole mukavat? Polyesteria?

Farkkuja ja neuletta. Farkut alkavat tuntua heti kireiltä ja kovilta kun pääsee kotiin. Neule on liian kuuma. Sukat myös otan pois heti kun pääsen kotiin. En edes huomaa sukkia ja kenkiä työpäivän aikana, mutta kotiin päästyä ne alkavat heti tuntua kireiltä ja ahdistavilta.

Kotona mulla on jotkut trikoohousut tai leggingsit. Collegehousut joskus. T-paita tai trikootunika.  Sen verran siistit pitää kuitenkin olla että kehtaan viedä roskat ja avata oven jos joku sattuu käymään. Likaisissa en viihdy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia vaatteita te käytätte kodin ulkopuolella, elleivät ne ole mukavat? Polyesteria?

Mulla on erilliset kotivaatteet muistakin syistä kuin mukavuuden halusta. Töissä tai ostoksilla käyttämäni vaatteet riisun heti kotiintullessani, koska niitä on käytetty kodin ulkopuolella. Lisäksi haluan niiden säilyvän siistinä. Kotivaatteissa voin tehdä kotitöitä ja makoilla sohvalla, eikä tarvitse pelätä likaantumista, polvipusseja tai rypistymistä.

Vierailija
64/106 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun olen muutenkin lihava ja rupsahtanut, niin en ole enää jaksanut välittää muiden mielipiteistä. Pidän sellaisia vaatteita, jotka tuntuvat mukavilta päällä, vaikka eivät olisi viimeisimmän muodin mukaisia. Jos tämä näky ei ihmisiä miellytä, niin katsokoot toiseen suuntaan.

Minusta on jotenkin tosi kiva katsoa hyvin pukeutuneita ihmisiä. Siksi pukeudun itsekin hyvin, ainakin omasta mielestäni.

Jos kotona teen yksin töitä, pidän verkkareita. Jos tulee muita, niin silloin vähän panostan.

Sinusta on siis mukava katsoa, kun muut ihmiset pukeutuvat hyvin, mutta omaan peilikuvaasi olet tyytyväinen verkkareihin pukeutuneena? Ja panostat pukeutumiseen silloin, kun kyseessä on muiden ihmisten mielipiteet? Saatoin ymmärtää tämän asian väärin, mutta toivottavasti et elä muita ihmisiä varten, vaan ihan itseäsi.

Vierailija
65/106 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä ei ole kuin kulahtaneita. Ehkä saamme siistimpiä, tai peräti uusia kun nykyinen fasistinen PersKokkare-klikki lopettaa hallitusnihilismin.

Vierailija
66/106 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmiten olen kotona alusvaatteisillani. Asun yksin.

Hyvä, jos on niin lämmin asunto. Meilläpäin on päivittäin 20,3 lämpöä.. Katonrajassa on varmasti lämpimämpi, mutta en ole opetellut vielä lentämistä. Lattiatasolla on 18 . Villasukissa täytyy kulkea. 

Vierailija
67/106 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Farkkuja ja neuletta. Farkut alkavat tuntua heti kireiltä ja kovilta kun pääsee kotiin. Neule on liian kuuma. Sukat myös otan pois heti kun pääsen kotiin. En edes huomaa sukkia ja kenkiä työpäivän aikana, mutta kotiin päästyä ne alkavat heti tuntua kireiltä ja ahdistavilta.

Kotona mulla on jotkut trikoohousut tai leggingsit. Collegehousut joskus. T-paita tai trikootunika.  Sen verran siistit pitää kuitenkin olla että kehtaan viedä roskat ja avata oven jos joku sattuu käymään. Likaisissa en viihdy. 

Tuo lämpötila muuten ratkaisee paljon. Mulla on kaappi täynnä ohuita viskoosipaitoja ja aina pitkät liehuhelmat. Kotona on valitettavasti aina vähintään 24 lämmintä erään typerän teknisen ratkaisun vuoksi. Samoilla kamppeilla hiihtelen sitten usein tuolla marraskuisessa mörönpimeässä, lähinnä takkia vaihdellen, mutta keveimmät hamoset on kyllä ollut syytä jättää jo kotiin. Tällä marginaalityylillä päällä on aina mukavaa, ja kotona kokatessa käytän essua vaatteiden suojana. Säästää aivan valtavasti pyykkiä. Olen 46, en 106. :D

Vierailija
68/106 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kotona aina alkkareissa ja t-paidassa.

Missä te kaikki asutte, kun kotona niin lämmin on?

Vierailija
69/106 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulahtaneita, reikäisiä, tahriintuneita on kotivaatteet. Tykkään käyttää ns. loppuun asti ja mitä väliä miltä mä täällä neljän seinän sisällä näytän? 

Sama meininki! Tarpeeksi kulahtanut vaate alenee ensin kotivaatteeksi ja sen jälkeen vielä enemmän reikiintyneenä yövaatteeksi, jotka kelpaavat vielä nukkumiseen. Sydän verta vuotaen jouduin juuri heittämään yhden kivan yöpaidan pois, kun kainalon reikä kasvoi niin suureksi, että tuli tissi siitä reiästä ulos peiton alla makoillessa. Kovin helposti en heitä mukavia vaatteita pois.

Mikset korjannut sitä silloin, kun reikä oli vielä pieni?

Vaate palveli jo kolmannessa käyttötarkoituksessaan, joten eiköhän sen voi hyvällä omatunnolla heittää pois tai tehdä vaikka luutuja. Loppuun kulunut vaate hajoaa vaikka kuinka korjailisit.

Eri

Vierailija
70/106 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on erilliset kotivaatteet muistakin syistä kuin mukavuuden halusta. Töissä tai ostoksilla käyttämäni vaatteet riisun heti kotiintullessani, koska niitä on käytetty kodin ulkopuolella. Lisäksi haluan niiden säilyvän siistinä. Kotivaatteissa voin tehdä kotitöitä ja makoilla sohvalla, eikä tarvitse pelätä likaantumista, polvipusseja tai rypistymistä.

Mä olen miettinyt myös tätä, lähinnä inhottaa julkisen liikenteen penkit. Yritän kuitenkin selvitä samoilla, mulla on taipumusta hygieniafriikkeyteen enkä halua ruokkia sitä piirrettä enää yhtään lisää.

Vierailija
71/106 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roikun kotona kulahtaneissa pyjamissa ja nuhjaantuneissa neulepaidoissa näin talvella. Muuten näytän lähinnä Adam Sandlerin naispuoliselta versiolta. Collarishortsit ja iso huppari, monesti vielä huppu päässä :D

Vierailija
72/106 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen joskus tarkoituksella kulahtaneissa vaatteissa kaupoille. Siinä on ihmisillä ihmettelemistä kun 120 000 euron porchesta nouseekin ulos pahalle haiseva örrimöttiäinen kroksit jalassa.

Ei ihmetytä yhtään, Suomessahan ollaan! ;-)

Vierailija
73/106 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kotona aina alkkareissa ja t-paidassa.

Missä te kaikki asutte, kun kotona niin lämmin on?

Olen eri, mutta asun rivitalokaksiossa ja lämmintä on. Eläessäni olen asunut 12 eri asunnossa eikä yksikään niistä ole ollut kylmä. Päinvastoin.

Vierailija
74/106 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulahtaneita, reikäisiä, tahriintuneita on kotivaatteet. Tykkään käyttää ns. loppuun asti ja mitä väliä miltä mä täällä neljän seinän sisällä näytän? 

Sama meininki! Tarpeeksi kulahtanut vaate alenee ensin kotivaatteeksi ja sen jälkeen vielä enemmän reikiintyneenä yövaatteeksi, jotka kelpaavat vielä nukkumiseen. Sydän verta vuotaen jouduin juuri heittämään yhden kivan yöpaidan pois, kun kainalon reikä kasvoi niin suureksi, että tuli tissi siitä reiästä ulos peiton alla makoillessa. Kovin helposti en heitä mukavia vaatteita pois.

:D

Samoin. Käytän vaatteet loppuun, ja sitä ennen parsin niitä.

Vierailija
75/106 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siistit on kotonakin. Mun paksu lempineule on vähän paikattu, en raaski heittää pois. Mutta sitä käytän vain kotona.

Nythän paikattu neule alkaa olla trendikäs ja tiedostavan ihmisen valinta. Itsekin katsoin parsimisohjeita, koska minulla on yksi 100% villainen neule, jossa on pari pikkureikää. Löysin kirpputorilta minivyyhdin verran villaista parsimislankaa ja katsotaan, kuinka tämä ensimmäinen parsimus sitten onnistuu. Olisi hienoa osata tehdä uudet silmukat puuttuvien tilalle ja kirjoa vaikka joku kuvio siitä toisella värillä parsitusta kohdasta kuten taitavimmat osaavat tehdä.

Vierailija
76/106 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset korjannut sitä silloin, kun reikä oli vielä pieni?

Vaate palveli jo kolmannessa käyttötarkoituksessaan, joten eiköhän sen voi hyvällä omatunnolla heittää

Tottakai voi, mutta hän heitti sydän verta vuotaen. Kovin rakas vaate (ei sarkasmia!), siksi kuvittelin pelastusyrityksiä.

Vierailija
77/106 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yleensä pyjamassa kotona. Juuri käytiin poikaystävän perheen kanssa ravintolassa ja kotiin päästessä ensimmäisenä mekko ja rintsikat pois ja pyjama päälle.

Vierailija
78/106 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo hyi. Samaa mieltä. Kotona hengailen sängylläkin aika paljon ja en todellakaan halua mennä siihen sängylle niillä vaatteilla, jolla olen istunut paskaisella bussinpenkillä. Kyllä vaatteet vaihtuu saman tien, kun ovesta pääsee sisään.

Vierailija
79/106 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha t-paita, kalsarit ja paljaat jalat mulla täällä nytkin. Ilmalämpöpumppu ja takka lämmittävät.

Vierailija
80/106 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen joskus tarkoituksella kulahtaneissa vaatteissa kaupoille. Siinä on ihmisillä ihmettelemistä kun 120 000 euron porchesta nouseekin ulos pahalle haiseva örrimöttiäinen kroksit jalassa.

Jos sinulla olisi Porsche, sinä tietäisit, miten sen nimi kirjoitetaan. Se ei ole porche.