Kelan kohtuuttoman pitkät käsittelyajat
Kauanko olette pisimmillään joutuneet odottamaan asianne käsittelyä? Enkä puhu nyt eläkkeistä, vaan ihan tavallisista asioista. Erityisesti opintuesta, lainasta ja muista niihin liittyvistä asioista. Tuntuu, että asia ei etene lainkaan ja alkaa olla niin sanotusti tuli takapuolen alla.
Kommentit (66)
Toimeentulotuen päätöksestä valittaessani asian ratkaisussa kesti 4 kuukautta.
Eläke on ihan tavallinen asia. Ihan yhtä tavallinen kuin opintotuki.
Osasairauspäivärahahakemus käsiteltiin kahdessa päivässä. Keskiviikkona laitoin viimeiset liitteet, perjantaina oli rahat tilillä ja tänään tuli päätös postissa. En voi valittaa.
Hyvin usein, jos hakemuksen käsittelyssä kestää pitkään, hakemuksesta puuttuu joku tarvittava liite tai tiedot ovat muuten vajavaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ne Kelan työntekijät ovat etätöissä kotonaan...eivät ehdi koneella olemaan kun kotityöt ja perheet :))
Ajatelkaa, kukahan pääsee lukemaan asiakirjoja???
Tämäpä juuri. Itse vähän hätkähdin, kun sairaalan sihteeri soitteli ja kertoi olevansa kotona keittiönpöytänsä ääressä. Toivottavasti oli yksinasuva. Siinä kun pitkät pätkät käydään terveysasioita läpi ja kone todennäköisesti jää auki, kun mennään vessaan tms.
Kenenkään yksityishenkilöiden tietoja käsittelevän ei pitäisi voida tehdä etätöitä. Tämä juuri tietoturvasyistä. Kyllä mulla ainakin pyörii täällä perhe ympärillä, kun teen etänä töitä. Mä en tosin käsittele mitään niin arkaluontoista. Ja vaikka se työntekijä on käynyt seulan läpi töihin otettaessa, niin puolisot yms. eivät. Ja yksityis
Tämä asia tuppaa häiritsemään lähinnä niitä, jotka eivät itse kykene olla kiinnostamatta toisten asioista ja ovat valmiita perseilemään tietosuojan kanssa. Normaalia ihmistä ei kenenkään hakemukselle kirjatut tiedot kiinnosta.