Lääkeongelma: saako mies haukkua?
Tosiaan minulla addiktio sairaus/geeni ja välillä olen retkahtanut lääkkeiden käyttöön. Ovat minulla reseptillä mutta silloin syön niitä liikaa. Tällä hetkellä olen taas onneksi lähtenyt vertaistuki ryhmään ja saanut sen katki.
Olen aijemmin ajatellut että mies törkeä koska olen "ansainnut sen" koska olen tällainen. Äskettäin psykoterapeuttini sanoi kuitenkin että mun ongelmat eivät saa olla syy haukkumiselle. Viimeksi eilen mies huusi että olen "saatavana paska" poikani kuullen.
Olen alkanut pohtia että ehkä mun olosuhteet vaikeuttaa tätä tilannetta. Sanoin tästä miehelle johon vastasi että lopettaa haukkumisen kunhan saan lääke asian hallintaan.
Nyt alkaa tuntua että terapeutti on oikeassa, eihän se näin voi mennä!!
Mitä te ajattelette?
Kommentit (15)
Eikö psykoterapeutti saa asiaa hoitaakseen ettei sulle enää niitä lääkkeitä kirjoitella?
Hyvässä parisuhteessa tuetaan ja autetaan toinen toistaan. Ei haukuta tai syyllistetä. Olen aivan varma että ongelmasi vähenevät huomattavasti kun hankkiudut tuollaisesta miehestä eroon.
Lopeta se nisteily niin miehesi ja lapsesi ovat paljon onnellisempia. Sinusta se on lähtöisiin.
a, mies suuttuu lääkeaddiktiostasi koska haluaa ettet käytä niitä, b, mies alkaa itsekkin vetämään tabuja kanssasi niin ollaampa samassa veneessä sitten, c. ymmärrät lopettaa jotta mies pysyy (utopia täydellisstä elämästä jos ei toteutunut niin tabutus ei sitä ainakaan tee).
Tuossa kolme pohdintaa.
Tää on varmaan se "en voi erota, kun mieheni sanoi, ettei kukaan huoli mua" -tapaus?
Vierailija kirjoitti:
Tää on varmaan se "en voi erota, kun mieheni sanoi, ettei kukaan huoli mua" -tapaus?
Jos muut miehet sanoo samaa, niin se on selvä peli.
Eroa? Mies aiheuttaa sulle henkisiä ongelmia haukkumisella ja sitten joudut itseä lääkitsemään. Vaikka sait sen poikki. Miksi poikasi pitäisi kuunnella myös sitä. Sä pärjäät ilman ikäviä ihmisiä ja löydät lämpöä muualta.
No ei ole ok.
Tuosta juuri suomen valtio mainosti että alkavat laskemaan myös lapsen edessä tapahtuvan perheväkivallan väkivallaksi lasta kohtaan. Nykyäänhän tilanne on niin että mies voi vakka tappa vaimon lapsen edessä ja saa isän oikeudet, koska ei laskenut kättäkään lapseen. Mikä on ihan sairasta ja psykoa.
Suomi on tässä asiassa jossain 1500-luvulla. Älkää synnyttäkö suomeen.
On kait se parempi kun käyttää lääkkeitä ettei joudu käyttämään alkoholia tai huumeita. Ihmettelen miten jotkut kestää kaiken piip ilman jotain helpottavaa.
Miksi tuhlaat aikaasi sellaisen ihmisen kanssa, josta on sinulle enemmän haittaa kuin iloa ja joka ei tue sinua vaikeassa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Eroa? Mies aiheuttaa sulle henkisiä ongelmia haukkumisella ja sitten joudut itseä lääkitsemään. Vaikka sait sen poikki. Miksi poikasi pitäisi kuunnella myös sitä. Sä pärjäät ilman ikäviä ihmisiä ja löydät lämpöä muualta.
Juu, eli mies on narsisti ja psykopaatti,sen syytä että nainen vetää tabuja naamariin liikaa.Viaton hento nainen taas kärsii.
Eikö kukaan ajattele lapsia!!!!
Miehesi on sanonut sinulle että lopettaa haukkumisen kun saat lääkeasiasi hallintaan. Häntä ärsyttää, koska retkahdat aina välillä lääkkeiden liikakäyttöön. Miehesi on oikeassa, että sinun pitää saada lääkkeiden käyttösi hallintaan. Asia on mennyt hänellä tunteisiin ja hän ei osaa ilmaista sitä paremmin kuin huutamalla. Jos hän ei välittäisi sinusta ja lapsestasi hän ei reagoisi lainkaan.
Tilanteesi on jatkunut jo pitempään retkahtamisina.
Lääkkeiden liikakäytöllä pilaat oman terveytesi ja kun käytät niitä liikaa olet lääketokkurassa. On lapsesikin kannalta parempi saada lääkeasia järjestykseen. Jos et ymmärrä mitä aiheutat itsellesi ja läheisillesi lääkkeiden liikakäytöllä, ajattele lastasi, minkälaisen mallin annat.
Sinun kannattaa hakeutua lääkevieroitukseen ja kysyä sellaisesta lääkäriltäsi. Jos käytät samaa lääkettä sairautesi hoitoon ja liikakäyttöön olisi parasta vaihtaa lääkkeeseen jota otetaan tietty mahdollisimman pieni annos päivässä ja jota ei oteta tarvittaessa enemmän. Pidättäytyä siinä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö psykoterapeutti saa asiaa hoitaakseen ettei sulle enää niitä lääkkeitä kirjoitella?
Vitsi?? Ehkäpä ap tarvitsee lääkkeitä.
ero