Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jumala loi sinut, mikset rakastaisi häntä?

Vierailija
24.11.2025 |

Jumala loi sinut, mikset rakastaisi häntä?

Kommentit (1110)

Vierailija
701/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä se jumala alunperin putkahti? Millä oikeudella se paasaa itseriittoisia juttujaan?

Onkohan sillä pieni elin, kun pitää noin mahtailla?

En tiedä, mistä Jumala on tullut. Tällaiset kortit meille ihmisille on kuitenkin jaettu, että täällä ollaan ja Jumalan tahtoa olisi tarkoitus noudattaa. 

Vierailija
702/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imekää mun## eiku parsaa hihhulit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai rakastan jumalaa, mutta myös pelkään

Olet täydellisesti väärässä, enää enempää et voisi olla.

Et voi rakastaa sitä mitä pelkäät tai pelätä sitä mitä rakastat.

Jumalanpelko on yksi suurimpia uskistolleroiden virheitä, täysin käsittämätöntä.

Jumalan rakastaminen tarkoittaa käskyjen noudattamista. Jumalan pelkääminen tarkoittaa sitä, että ymmärtää käskyjen noudattamisen olevan tärkeää. Ne eivät ole ristiriidassa. 

Vierailija
704/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle muistui taas mieleen yksi lisäetu mikä on saatavilla jos uskoo Jumalaan: On mahdollisuus antaa kaikki ylimääräiset ongelmat Jumalan kannettavaksi ja ratkaistavaksi että on vapaa ratkaisemaan arkisempia ongelmia käden ulottuvilla. Kaikki ahdistukset ja murheet voi heittää huoletta Jumalan kannettavaksi koska hän on ne luonut. Hän jaksaa kantaa ne kyllä. Ilmastoahdistus? Heitän sen Jumalan käsiin. Raha-ahdistus? Heitän sen Jumalan käsiin? Ahdistus jaksanko huomista kiireistä työpäivää? Heitän sen Jumalan käsiin. Minulla on arkisempiakin huolenaiheita mitkä pitää hoitaa nyt mutta ne ovat ratkaistavissa toisin kuin epämääräiset ahdistukset.

Vierailija
705/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle muistui taas mieleen yksi lisäetu mikä on saatavilla jos uskoo Jumalaan: On mahdollisuus antaa kaikki ylimääräiset ongelmat Jumalan kannettavaksi ja ratkaistavaksi että on vapaa ratkaisemaan arkisempia ongelmia käden ulottuvilla. Kaikki ahdistukset ja murheet voi heittää huoletta Jumalan kannettavaksi koska hän on ne luonut. Hän jaksaa kantaa ne kyllä. Ilmastoahdistus? Heitän sen Jumalan käsiin. Raha-ahdistus? Heitän sen Jumalan käsiin? Ahdistus jaksanko huomista kiireistä työpäivää? Heitän sen Jumalan käsiin. Minulla on arkisempiakin huolenaiheita mitkä pitää hoitaa nyt mutta ne ovat ratkaistavissa toisin kuin epämääräiset ahdistukset.

Tämä ei nyt mennyt kovin hyvin. Tarkista ristiriidat myös ymmärryksesi osalta.

Vierailija
706/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kun luit ja kiitos palautteesta :)

Vierailija
707/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Tämä kritiikki on aiheeton. Edellinen kommentoija on ymmärtänyt oikein. Ihmisen tulisi pyrkiä ratkaisemaan ne ongelmat, jotka ovat hänen ratkaistavissaan. Ne asiat, jotka eivät ole ihmisen ratkaistavissa (käytännössä, tietysti joku voisi väittää, että kaikki ongelmat ovat teoriassa ihmisen ratkaistavissa, mutta sillä ei ole nyt merkitystä) kannattaa jättää Jumalan käsiin.

Vierailija
708/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aiheeton kritiikki, sinä ymmärsit asian noin mutta koska kommentti on tulkinnanvarainen niin kaikki eivät ymmärrä sitä suoraan noin. 

Vierailija
709/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalanpelko on yksi suurimpia uskistolleroiden virheitä, täysin käsittämätöntä.

Jumalan rakastaminen tarkoittaa käskyjen noudattamista. Jumalan pelkääminen tarkoittaa sitä, että ymmärtää käskyjen noudattamisen olevan tärkeää. Ne eivät ole ristiriidassa. 

Eikö se nmenomaan ole jumalaa pelkäämättömyyttä, jos ei ymmärrä käskyjen noudattamisen olevan tärkeää?

Vierailija
710/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se nmenomaan ole jumalaa pelkäämättömyyttä, jos ei ymmärrä käskyjen noudattamisen olevan tärkeää?

Tuota, kyllä. Jumalaa pelkäämätön ei todennäköisesti noudata käskyjä, eikä hän koe sen olevan tarpeellista. 

Vierailija
711/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä se jumala alunperin putkahti? Millä oikeudella se paasaa itseriittoisia juttujaan?

En tiedä, mistä Jumala on tullut. Tällaiset kortit meille ihmisille on kuitenkin jaettu, että täällä ollaan ja Jumalan tahtoa olisi tarkoitus noudattaa. 

Olipa onneton vastaus. Onko elämänasenteesi noin passiivinen ja laiska? Oma ajattelu? :D

Vierailija
712/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mooses olisi ollut savolainen, käsky olisi kuulunut tyyliin ' olokee ihimisiksi'.

Vierailija
713/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa onneton vastaus. Onko elämänasenteesi noin passiivinen ja laiska? Oma ajattelu? :D

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Minä olen kylläkin harrastanut paljon omaa ajattelua.

Vierailija
714/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mooses olisi ollut savolainen, käsky olisi kuulunut tyyliin ' olokee ihimisiksi'.

Ihmisiksi oleminen ei riitä pelastukseen.

Vierailija
715/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei riitä? Onko jumalasta koskaan kuulematon ja häntä palvomaton siis automaattisesti joutumassa kadotukseen? 

Vierailija
716/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei riitä? Onko jumalasta koskaan kuulematon ja häntä palvomaton siis automaattisesti joutumassa kadotukseen? 

Jos et usko jälleensyntymiseen, niin et voi oppia ymmärtämään asiaa mielekkäällä tavalla. 

Vierailija
717/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et usko jälleensyntymiseen, niin et voi oppia ymmärtämään asiaa mielekkäällä tavalla. 

Tässä ei kai olekaan puhe hindujen uskomuksista. Mooses on Raamatun henkilö.

Vierailija
718/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä puhun Totuudesta. Siitä, mitä uskonnot yrittävät eri näkökulmista tavoittaa. En puhu mistään yksittäisestä uskonnosta tai opista. Jos olet lukittautunut johonkin uskomusjärjestelmään, niin voit yrittää etsiä sellaisen henkilön, joka opettaa sitä uskomusjärjestelmää. 

Vierailija
719/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä puhun Totuudesta. Siitä, mitä uskonnot yrittävät eri näkökulmista tavoittaa. En puhu mistään yksittäisestä uskonnosta tai opista. Jos olet lukittautunut johonkin uskomusjärjestelmään, niin voit yrittää etsiä sellaisen henkilön, joka opettaa sitä uskomusjärjestelmää. 

Itse ateistina käyn tätä keskustelua lähinnä periaatteellisella tasolla. Saat uskoa tietäväsi totuuden, ei se minulta ole pois.

Vierailija
720/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ateistina käyn tätä keskustelua lähinnä periaatteellisella tasolla. Saat uskoa tietäväsi totuuden, ei se minulta ole pois.

Selvä. Minä en kuitenkaan usko tietäväni, vaan minä tiedän. Kerron siitä siksi, koska tilanne on se, että vaikka kukaan ei uskoisi minua, ne asiat ovat silti totta ja niillä on vaikutusta kaikkien ihmisten elämässä ja erityisesti sitten, kun elämä päättyy. Sinullekin on nyt sitten kerrottu, että uskomuksina pitämäsi näkemykset perustuvat totuuteen. Lopulta sinäkin joudut vastuuseen teoistasi. Uskovat uskovat sen ja yrittävät siksi varoittaa muita. Minä taas en usko sitä, vaan minä tiedän, että se on totta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi