Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jumala loi sinut, mikset rakastaisi häntä?

Vierailija
24.11.2025 |

Jumala loi sinut, mikset rakastaisi häntä?

Kommentit (1110)

Vierailija
741/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoit, etteivät ristiriidat häiritse sinua.

Niin, mutta miten se liittyy vähäpätöisyyteen? En ymmärrä, mitä oikein yrität kysyä. 

Hyväksyt siis tuon ristiriidan jumalan kaikivoipaisuuden ja hyvyyden välillä? Tämän tarkemmin en osaa selittää.

Mitä tarkoitat sillä, että hyväksynkö ristiriidan? Minun näkökulmastani nuo eivät ole ristiriidassa. Mutta en ole aina ajatellut näin, joten ymmärrän kyllä, että ne saattavat vaikuttaa olevan ristiriidassa. 

Vierailija
742/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta miten se liittyy vähäpätöisyyteen? En ymmärrä, mitä oikein yrität kysyä. 

Hyväksyt siis tuon ristiriidan jumalan kaikivoipaisuuden ja hyvyyden välillä? Tämän tarkemmin en osaa selittää.

Mitä tarkoitat sillä, että hyväksynkö ristiriidan? Minun näkökulmastani nuo eivät ole ristiriidassa. Mutta en ole aina ajatellut näin, joten ymmärrän kyllä, että ne saattavat vaikuttaa olevan ristiriidassa. 

Hyvä ei tapa ketään tulivuorenpurkauksissa tai maanjäristyksissä. Muista luonnonmullistuksista puhumattakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan tätä kommenttia vielä siten, että ei tietenkään minusta se kysymys, että onko Jumala kaikkivaltias ja hyvä vai ei, ole vähäpätöinen kysymys. 

Miksi sitten sanoit, että ristiriidat eivät häiritse sinua?

Onko ihmisestä vähäpätöinen asia se, että hän tulee kuolemaan joskus? Entä häiritseekö ymmärrys väistämättömästä kuolemasta hänen päivittäistä elämäänsä? Yleensä ihmisiä ei häiritse se, että he tulevat kuolemaan. Harva varmaan kuitenkaan sanoisi, että se on vähäpätöinen asia. Huomaatko, että vähäpätöisyys ei ole sama kuin se, häiritseekö joku asia vai ei?

Vierailija
744/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan tätä kommenttia vielä siten, että ei tietenkään minusta se kysymys, että onko Jumala kaikkivaltias ja hyvä vai ei, ole vähäpätöinen kysymys. 

Miksi sitten sanoit, että ristiriidat eivät häiritse sinua?

Onko ihmisestä vähäpätöinen asia se, että hän tulee kuolemaan joskus? Entä häiritseekö ymmärrys väistämättömästä kuolemasta hänen päivittäistä elämäänsä? Yleensä ihmisiä ei häiritse se, että he tulevat kuolemaan. Harva varmaan kuitenkaan sanoisi, että se on vähäpätöinen asia. Huomaatko, että vähäpätöisyys ei ole sama kuin se, häiritseekö joku asia vai ei?

Uskominen ristitiriitaisiin asioihin on kummallista. Kuolema sen sijaan ei ole uskon asia.

Vierailija
745/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ei tapa ketään tulivuorenpurkauksissa tai maanjäristyksissä. Muista luonnonmullistuksista puhumattakaan.

Sinä voit valita, että ajattelet Jumalan olevan paha, jos haluat. Sinulla on vapaa tahto, ja voit tehdä mitä haluat ja lisäksi valita ajatuksesikin. 

Vierailija
746/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihän se loi, mutta kun tulosta katselee, niin täytyy kyllä sanoa, että olisi tuo voinu onnistua paremminkin.

Vierailija
747/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

RANKAISEN häntä! En antanut lupaa luoda minua!. Sitä paitsi synnyin, koska vanhempani nussuttelivat ilman ehkäisyä. Eli ihan munasolu ja spermaa tässä, päivää.

Vierailija
748/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskominen ristitiriitaisiin asioihin on kummallista. Kuolema sen sijaan ei ole uskon asia.

Et ole lukenut viestejäni kovin huolellisesti. Minä en usko, vaan minä tiedän. Ajattele, jos joku ihminen ei uskoisi maapallon olevan pyöreä siksi, koska se on ristiriidassa sen havainnon kanssa, että maa hänen jalkojensa alla on litteä. 

Vierailija
749/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä voit valita, että ajattelet Jumalan olevan paha, jos haluat. Sinulla on vapaa tahto, ja voit tehdä mitä haluat ja lisäksi valita ajatuksesikin. 

Voi kiitos, vaikka en minä sinun lupaasi kysellytkään.

Vierailija
750/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupukki toi mulle lapsena paljon kivoja lahjoja, hammaskeiju rahaa ja pääsiäispupu suklaamunia. Pidän noista satuhahmoista huomattavasti enemmän kun antoivat jotain konkreettista.

Vierailija
751/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ateistina käyn tätä keskustelua lähinnä periaatteellisella tasolla. Saat uskoa tietäväsi totuuden, ei se minulta ole pois.

Selvä. Minä en kuitenkaan usko tietäväni, vaan minä tiedän. Kerron siitä siksi, koska tilanne on se, että vaikka kukaan ei uskoisi minua, ne asiat ovat silti totta ja niillä on vaikutusta kaikkien ihmisten elämässä ja erityisesti sitten, kun elämä päättyy. Sinullekin on nyt sitten kerrottu, että uskomuksina pitämäsi näkemykset perustuvat totuuteen. Lopulta sinäkin joudut vastuuseen teoistasi. Uskovat uskovat sen ja yrittävät siksi varoittaa muita. Minä taas en usko sitä, vaan minä tiedän, että se on totta.

Tuo juuri teissä uskovissa ärsyttää. Olette ylimielisen varmoja siitä, että juuri teidän käsityksenne asioista on oikea. 

Tämä henkilö jonka kanssa kommentoit ,ei ole tunnustautunut Raamattu-uskovaksi. Hänen näkemyksensä poikkeaa Raamatusta Jumalan sanana. En tiedä mitä hän edustaa, se näyttää salaisuudelta.

Vierailija
752/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulupukki toi mulle lapsena paljon kivoja lahjoja, hammaskeiju rahaa ja pääsiäispupu suklaamunia. Pidän noista satuhahmoista huomattavasti enemmän kun antoivat jotain konkreettista.

Ilman elämän lahjaa et tietäsi mistään mitään.

Vierailija
753/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä henkilö jonka kanssa kommentoit ,ei ole tunnustautunut Raamattu-uskovaksi. Hänen näkemyksensä poikkeaa Raamatusta Jumalan sanana. En tiedä mitä hän edustaa, se näyttää salaisuudelta.

Eri

Salaisuudelta? Minähän kerron aivan avoimesti, että mistä puhun. Kerron omia näkemyksiäni, jotka perustuvat omaan kehittyneeseen ymmärrykseeni ja oikeaan tietoon (tuo termi löytyy Raamatusta). Oletkohan itse lukenut Raamattua, jos et ymmärrä, mistä minä puhun? Jos olet, niin suosittelen lukemaan uudestaan. 

Vierailija
754/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo loppu on taas sitä sumuverhoa, jolla uskovat selittävät dogmiensa ristiriitoja. "Tutkimattomat ovat herran tiet" sovittaa ristiriidat.

Ristiriidat eivät vaivaa minua, koska olen ymmärtänyt, että näennäisen ristiriitaiset asiat voivat olla samanaikaisesti molemmat totta, jos ne kuvaavat asiaa eri näkökulmista tai erilaisten ymmärryksen tasojen kautta. Se, jos ristiriidat vaivaavat sinua, ei haittaa ketään muuta paitsi sinua itseäsi. 

Eli esim.Teodikean ongelma on sinusta vähäpätöinen?

Mitä tarkoitat?

Sitä, että jumala on muka kaikkivaltias ja hyvä. Looginen mahdottomuus.

Tottakai on kaikkivaltias ja hyvä ja oikeudenmukainen.

Vierailija
755/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri

Salaisuudelta? Minähän kerron aivan avoimesti, että mistä puhun. Kerron omia näkemyksiäni, jotka perustuvat omaan kehittyneeseen ymmärrykseeni ja oikeaan tietoon (tuo termi löytyy Raamatusta). Oletkohan itse lukenut Raamattua, jos et ymmärrä, mistä minä puhun? Jos olet, niin suosittelen lukemaan uudestaan. 

Raamattukristinusko perustuu pelkästään Jumalan sanaan, ei omaan ymmärrykseen. 66 kirjaa Raamatussa.

Vierailija
756/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se jumala on olemassa,voisi ensitöikseen pistää tililleni 5 miljoonaa€..miusta tulis tosi uskovainen..

Vierailija
757/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

JUmala loi Putinin. Rakastaako Putin Jumalaa?

Vierailija
758/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä ensin toteen väite johon kysymyksesi pohjautuu.

Vierailija
759/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jumala on paha. Miksi pitäisi rakastaa?

Pahuudesta pysytään mahdollisimman kaukana.

Vierailija
760/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo loppu on taas sitä sumuverhoa, jolla uskovat selittävät dogmiensa ristiriitoja. "Tutkimattomat ovat herran tiet" sovittaa ristiriidat.

Ristiriidat eivät vaivaa minua, koska olen ymmärtänyt, että näennäisen ristiriitaiset asiat voivat olla samanaikaisesti molemmat totta, jos ne kuvaavat asiaa eri näkökulmista tai erilaisten ymmärryksen tasojen kautta. Se, jos ristiriidat vaivaavat sinua, ei haittaa ketään muuta paitsi sinua itseäsi. 

Eli esim.Teodikean ongelma on sinusta vähäpätöinen?

Mitä tarkoitat?

Sitä, että jumala on muka kaikkivaltias ja hyvä. Looginen mahdottomuus.

Tottakai on kaikkivaltias ja hyvä ja oikeudenmukainen.

Viattomien tappaminen ei ole minusta hyvän tekemistä eikä oikeudenmukaista. Moni elämä päättyy jo kohdussa, vaikka vanhemmat eivät kovin syntisiä olisikaan. Enkä nyt tarkoita aborttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän