Jumala loi sinut, mikset rakastaisi häntä?
Kommentit (1110)
Mistä se jumala alunperin putkahti? Millä oikeudella se paasaa itseriittoisia juttujaan?
Onkohan sillä pieni elin, kun pitää noin mahtailla?
Vierailija kirjoitti:
Mistä se jumala alunperin putkahti? Millä oikeudella se paasaa itseriittoisia juttujaan?
Onkohan sillä pieni elin, kun pitää noin mahtailla?
Rakstaako Jumala ukrainalaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska minua ei ole olemassa, eikä ole muuten sinuakaan.
Haluatko jutella tästä lisää? Tuo ei ole koko totuus. Varo, ettet menetä järkeäsi.
Jos ei ole omaa tahtoa, niin eihän silloin ole olemassa.
Jos taivas ja maa katoavat, onko niitä koskaan ollut olemassa vai ovatko ne vain kuvia kuten ihminen?
"Maailmassa, mutta ei maailmasta"
"Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta."
"Sinäpä sen sanot, että minä olen kuningas. Sitä varten minä olen syntynyt ja sitä varten maailmaan tullut, että minä todistaisin totuuden puolesta. Jokainen, joka on totuudesta, kuulee minun ääneni."
"Te avionrikkojat, ettekö tiedä, että maailman ystävyys on vihollisuutta Jumalaa vastaan? Joka siis tahtoo olla maailman ystävä, siitä tulee Jumalan vihollinen."
Minä tiedän kaiken sen, minkä sinäkin tiedät ja lisäksi paljon enemmän. Jotta voisin auttaa sinua, minun täytyisi ymmärtää, missä tilanteessa sinä olet eli mitä olet kokenut ja mitä ajattelet. Jos huomaat minun ymmärtäneen väärin, mitä tarkoitat, voit korjata väärinymmärryksen. Silloin voin auttaa sinua paremmin.
Sinun mielestäsi ilmeisesti ihmisellä ei ole omaa tahtoa. Koetko, ettei sinulla ole omaa tahtoa vai oletko päätellyt niin? Puhutko siis suorasta havainnosta vai kognitiivisesta päätelmästä? Lisäksi väität ihmisen olevan vain kuva. Mitä tarkoitat sillä?
"Jumala loi sinut, mikset rakastaisi häntä?"
Koska Jumalalla ei ole persoonaa.
Minä tiedän kaiken sen, minkä sinäkin tiedät ja lisäksi paljon enemmän. Jotta voisin auttaa sinua, minun täytyisi ymmärtää, missä tilanteessa sinä olet eli mitä olet kokenut ja mitä ajattelet. Jos huomaat minun ymmärtäneen väärin, mitä tarkoitat, voit korjata väärinymmärryksen. Silloin voin auttaa sinua paremmin.
Sinun mielestäsi ilmeisesti ihmisellä ei ole omaa tahtoa. Koetko, ettei sinulla ole omaa tahtoa vai oletko päätellyt niin? Puhutko siis suorasta havainnosta vai kognitiivisesta päätelmästä? Lisäksi väität ihmisen olevan vain kuva. Mitä tarkoitat sillä?
Jatkan tätä kommenttia vielä siten, että tarkennan sitä, mitä tarkoitan auttamisella. Voin auttaa sinua ymmärtämään paremmin todellisuuden luonnetta. Voin keskustella tästä asiasta, jos olet mieleltäsi terve ja vakaa. Jos sinulla on haasteita mielenterveyden kanssa, niin silloin en voi auttaa.
Rakkaus olemattomaan on aika paha sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Jumala on sama asia kuin elämä.
Jos sinusta tuntuu vaikealta puhua Jumalasta tai et halua puhua Jumalasta, voit puhua myös elämästä.
Elämä on totta ja nämä asiat mitä elämässä tapahtuu ovat totta. Asioita voi miettiä näinkin.
Jeesuksen seuraamisella tarkoitetaan sitä että elämäntarinoista voi oppia asioita lisää sekä sitä että tulisi elää mahdollisimman totuudellista rakkaudellista elämää yhteiskunnassamme.
Älkää suotta tehkö asioista itsellenne liian vaikeita. Me jokainen osaamme elää normaalia elämää, osaamme hoitaa asioita sekä ihmisiä ja iloita asioista sekä surra asioita.
Jos maailmankaikkeutta voidaan kutsua Jumalaksi, niin miksi puhua Jumalasta alun perinkään? Jos Jumala on kaikkivoipa ja mahtava, silloinhan hän on yhtä kuin maailmankaikkeus, eikä mikään partasuinen ukonkäppänä, joka piileksii pilvien takana ja komentelee ihmisiä sekä uhkailee äärimmäisellä väkivallalla, ulossulkemisella, kostolla, kidutuksella ja julmuuksilla tämän tästä.
3. Moos. 21:16-23 Vammaiset, lyhytkasvuiset, lättänenäiset, sokeat ym. eivät saa tulla alttarille.
20:9-12 Homot ja avionrikkojat (naimisissa olevien kanssa rakastelevat) on tapettava.
4. Moos. 11:1 Jumala vihaa vaikertajia. Jos hän kuulee sinun valittavan, hän polttaa sinut kuoliaaksi. 14:18 Lapsia pitää rangaista iso-iso-isoisien teoista.
22:23-24 Esiaviollisesta seksistä molemmat pitää kivittää kuoliaiksi. Jos raiskauksen uhri ei ole huutanut tarpeeksi kovaa, kivitä hänet kuoliaaksi.
Ja määrää naurettavistakin asioista: (5. Moos.)
22:11 Villaa ja pellavaa ei saa käyttää yhtaikaa.
23:1 Et voi mennä kirkkoon, jos kiveksesi on vahingoittunut tai peniksesi katkaistu.
23:2 Avioliiton ulkopuolella syntyneen lapsetkaan eivät saa käydä kirkossa, aina 10. polveen asti.
3. Moos 11: Maaeläimistä saatte syödä kaikkia nelijalkaisia, joilla on kaksijakoiset sorkat ja jotka märehtivät ruokansa. Sitä vastoin eläimiä, jotka märehtivät mutta joilla ei ole sorkkia tai joilla on sorkat mutta jotka eivät märehdi, te ette saa syödä. Sellaisia ovat kameli, tamaani ja jänis, jotka tosin märehtivät mutta joilla ei ole sorkkia; ne ovat saastaisia. Saastainen on myös sika, jolla tosin on kaksijakoiset sorkat mutta joka ei märehdi. Näiden eläinten lihaa älkää syökö älkääkä koskeko niiden raatoihin, sillä ne ovat saastaisia.
Mutta teidän tulee inhota ja karttaa kaikkia evättömiä ja suomuttomia pikkueläimiä, joita liikkuu merissä, järvissä ja joissa, ja myös kaikkia muita vesieläimiä, joilla ei ole eviä eikä suomuja; ne olkoot teille iljetys. Älkää syökö niiden lihaa ja pysykää loitolla niiden raadoista. Kaikki evättömät ja suomuttomat vesieläimet olkoot teille iljetys.
Kaikki siivekkäät nelijalkaiset pikkueläimet olkoot teille iljetys. Siivekkäistä nelijalkaisista pikkueläimistä saatte kuitenkin syödä sellaisia maassa hyppiviä lajeja, joiden reidet nousevat muuta ruumista korkeammalle. Näistä saatte syödä kaikkia heinäsirkka-, hepokatti-, kenttäsirkka- ja kulkusirkkalajeja. Kaikki muut siivekkäät nelijalkaiset pikkueläimet olkoot teille iljetys.
"Kissaolennoilla oli merkittävä vaikutus monissa maapallon kehittyneissä sivilisaatioissa. Lähes kaikkialla muinaiset tekstit perinteet ovat kunnioittaneet kissaolennon voimaa. 40 000 vuotta sitten Pohjois-Euroopassa esiintyivät ensimmäiset luolamaalaukset leijonista.
Yksi maailman vanhimmista patsaista esittää ihmisenkaltaista hahmoa jolla on leijonan pää. Se löytyi luolasta Saksassa ja on ajoitettu 20 000 - 30 000 vuoden taakse.
Yksi asia yhdistää käytännössä kaikkia maailman perinteitä ja se on Sfinksin kuva. Monille tulee ensimmäisenä mieleen Egyptin Sfinks: puoliksi leijona, puoliksi ihminen. Mutta Sumerissa oli Nurgal -jumala, joka oli myös puoliksi leijon, puoliksi ihminen. Hän oli soturityyppiä, mutta hänellä oli myös kyky ylittää portteja. Sfinksiä pidetäänkin porttien suojelijana. Palatsien, temppelien ja muiden valtakuntien portinvartija.
Leijona oli tärkeä arkkityyppi muinaisessa Egyptissä, sekä Atlantiksen viimeisessä vaiheessa. Se oli voimakas symboli joka levisi myöhemmin Zep Tepin kautta Egyptiin.
Kiinan Kielletyssä kaupungissa on temppelin sisäänkäynnin edessä leijonapatsas, jonka tassun alla on pieni pallo. Pallo kuvaa elämänkukkaa, kaiken olemassaolon perustaa. Leijonan tassu sen päällä kuvaa, että sieltä kaikki tieto on peräisin. Leijona, naispuolinen olento, joka oli peräisin jostakin toisaalta, tiesi miten elämä luodaan.
Tämä symboli asetettiin kaupungin portille kuninkaiden ja kuningattarien kunnioituksesta. Alkuperäisen tarinan muisto säilyy.
Sumerin, Babylonian, Kreikan sivilisaatioilla oli leijonat porttien, sisääntulojen yhteydessä. Siksi että ne kuvasivat kontaktipistettä tämän ja seuraavan maailman välissä. Niistä tuli portinvartijoita.
Intiassa Feline -symboleita löytyy kaikkialta, ne ovat suojelijoita. Ihmiset kunnioittivat patsaita ennen temppeliin astumista, sillä ne hahmot olivat välikappaleita Shivan lähestymiseen. Pyydät heiltä apua tietoisuutesi evoluution matkalla.
Riippumatta siitä ovatko kyseessä leopardit, leijonat tai muut isot kissaeläimet, niiden läsnäoloa ehdottomasti kunnioitettiin.
Alunperin kaikki leijona-yhteys liittyi tähtiin. Leijonan tähtikuviossa tähti nimeltä Regulus on nimeltään Maga, joka tarkoittaa ylhäistä, suurenmoista, Se on kuninkaallinen tähti, joka muodostaa portin, paikan josta korkea tieto ja mysteeriopetukset tulivat. Leijonan tähtikuvion tehtävänä on tuoda esiin tietoa, eräänlaista astraalikirjastoa. Sieltä saa tietoa kuninkuuteen saakka. Juurikin yhteys jumalalliseen kuninkuuteen tekee leijonasta osan symboliikkaa.
Egyptin Sfinks katsoi aikanaan suoraan Leijonan tähtikuvioon.
Toinen mahdollinen Sfinks löytyy Romaniasta."
Gaia: [FULL EPISODE] Felines' Influence Across Time
Äiti ja isä ovat luoneet minut.
Tottakai rakastan jumalaa, mutta myös pelkään
Vierailija kirjoitti:
Tottakai rakastan jumalaa, mutta myös pelkään
Olet täydellisesti väärässä, enää enempää et voisi olla.
Et voi rakastaa sitä mitä pelkäät tai pelätä sitä mitä rakastat.
Jumalanpelko on yksi suurimpia uskistolleroiden virheitä, täysin käsittämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä uskovainen ketjussa on tainnut oikeasti juoda aivonsa.
Toistelee papukaijana latteita lauseitaan.
Uskistollerot ovat kyvyttömiä esittämää ainoatakaan omaa ajatusta.Raamatulla päähän vaan. Säälin heidän pienuuttaan ja yksinkertaisuuttaan.
Kyllä se oli isä ja äiti. Katsos ny kun se siitin menee sinne pinmppiin ja korahtaa sinne liemet niin siellä blaa blaa blaa...
Sillä sun jumalalla ei ole mitään osuutta asiaan. Ihan on pelkkän evoluution tulosta.
Mistä ihmeestä näitä vatipäitä sikiää?
Nyt on v.2025 ja vielä joku uskoo tuollaista.
Toisaalta ei se ole multa pois mutta hei! Älä tuputa muille vaikka oletkin vähän mutterit löysällä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä uskovainen ketjussa on tainnut oikeasti juoda aivonsa.
Toistelee papukaijana latteita lauseitaan.
En ole koskaan ollut alkoholin suurkuluttaja. Viime vuosina olen juonut alkoholia muutamia kertoja vuodessa. Muita päihteitä en ole koskaan käyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toistelet pelkureiden teesejä. Olet kyllä hieno ihminen. 🤣
Raamatusta:
12Jumalaton miettii vanhurskaalle pahaa
ja kiristelee hänelle hampaitansa;
13mutta Herra nauraa hänelle,
sillä hän näkee hänen päivänsä joutuvan.
Entäs jos minä nauran tälle 'Herralle'? 😄
Sinulla on vapaa tahto, ja voit tehdä mitä haluat.
Uskokaa kolmiyhteiseen Jumalaan ja tehkää parannus synneistänne niin pelastutte kadotukselta!
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeasti vain säälittävä. Pelko ohjaa elämääsi. Et elä, ja sen lisäksi luulet olevasi muiden yläpuolella.
Voi voi.
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Itseasiassa Raamatun mukaan pelkurit eivät pelastu. Pelko ei ohjaa elämääni, vaan oikeamielisyys. Sen lisäksi, että minä olen ollut aina oikeamielinen, minä olen ollut myös aina rohkea. Sanon tarkoituksella, että aina. Ei riitä, että on vain joskus oikeamielinen tai joskus rohkea. On oltava oikeamielinen ja rohkea aina ja toimittava parhaan kykynsä ja ymmärryksensä mukaan. Minä en luule olevani muiden yläpuolella, vaan minä olen onnistunut siinä, missä Jumala haluaisi kaikkien ihmisten onnistuvan.
Raamatusta:
8Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on
Ja raamattu kortti on vedetty! Ugh! Onpa yllättävää😃.
Kun ei muuta keksitä niin vähän siteerataan kirjaa.
Jatkan tätä kommenttia vielä siten, että minä sanoisin ennemminkin Jumalan olevan harmissaan jumalattoman toiminnasta kuin vahingoniloinen.