Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jumala loi sinut, mikset rakastaisi häntä?

Vierailija
24.11.2025 |

Jumala loi sinut, mikset rakastaisi häntä?

Kommentit (1110)

Vierailija
501/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varoittaminen riittää kyllä. Enempää ihmisten ei tarvitse huolehtia tuntemattomista."

Kyllä ihan lainkin mukaan tarvitsee, vaikka P. Räsänen onkin sitä mieltä, että Suomen laki ei koske kristittyjä.

Tarkoitin hengellisiä asioita.

Eikö ne hengelliset asiat ole tärkeitä, jopa maallisia tärkeämpiä? Mitä on tämä lyhyt aika maanpäällä verrattuna ikuiseen elämään? 

Vierailija
502/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tavannut parikin skitsofreniaan sairastunutta, jotka sanovat samaa itsestään. Mikähän siinä on, että kyseinen sairaus saa niin usein uskonnollisia piirteitä.

Ymmärrän. Siksi en puhukaan tästä muualla kuin av-palstalla. Muuten elän ihan tavallista elämää. Minä olen psyykkisesti ja fyysisesti terve. 

Et kyllä taida olla kuin omasta mielestäsi henkisesti terve. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tavannut parikin skitsofreniaan sairastunutta, jotka sanovat samaa itsestään. Mikähän siinä on, että kyseinen sairaus saa niin usein uskonnollisia piirteitä.

Ymmärrän. Siksi en puhukaan tästä muualla kuin av-palstalla. Muuten elän ihan tavallista elämää. Minä olen psyykkisesti ja fyysisesti terve. 

Miksi koet niin tarpeelliseksi korostaa kaikkialla, kuinka sinä tiedät? Koska et suostu kommentoimaan, miten tiedät, looginen johtopäätös on, että sinulle on tärkeää kertoa, kuinka sinä olet se joka tietää eli toimit egosta käsin.

Koska niin monissa kommenteissa vedotaan siihen, että puhun uskomuksista. Sinä voit ajatella, mitä haluat, sillä ei ole minulle merkitystä. 

En usko lainkaan. Jos sinulle ei olisi merkitystä, et sitä korostaisi. Ja edelleen, on hyvin helppoa referoida "tietosi" lähde lyhyemmäksi. Etkä suostu vastaamaan muihinkaan kysymyksiin, joten ymmärtänet, ettei sinua kukaa ota vakavasti, mutta tapasi vastata melkein jokaiseen yleisesti kirjoitettuun viestiin sotkee ketjua ja keskustelua, ja se ärsytää monia.

Vierailija
504/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varoittaminen riittää kyllä. Enempää ihmisten ei tarvitse huolehtia tuntemattomista."

Kyllä ihan lainkin mukaan tarvitsee, vaikka P. Räsänen onkin sitä mieltä, että Suomen laki ei koske kristittyjä.

Eikö ne hengelliset asiat ole tärkeitä, jopa maallisia tärkeämpiä? Mitä on tämä lyhyt aika maanpäällä verrattuna ikuiseen elämään? 

Kyllä, ja jokaisen kannattaisi keskittyä ensisijaisesti itseensä.

Vierailija
505/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jotain todistetta tästä väitetystä luomisesta? Mitkään satukirjat eivät kelpaa todisteeksi.

Vierailija
506/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kyllä taida olla kuin omasta mielestäsi henkisesti terve. 

Olen ollut tällainen jo vuosia, eikä kukaan ole sinä aikana (eikä aiemminkaan) ilmaissut olevansa huolissaan mielenterveydestäni. Olen elänyt tavallista elämää ja ollut paljon tekemisissä ihmisten kanssa erilaisissa tilanteissa. 

Vierailija
507/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatun mukaan kristityn on pakko keskittyä muille saarnaamiseen, oli se soveliasta tai ei, jopa henkensä uhalla.

Milloin sinä ole toteuttanut lähetyskäskyä henkesi uhalla? 

Vierailija
508/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jumala olisi olemassa, sillä olisi todennäköisesti joko epävakaa tai huomiohakuinen persoonallisuushäiriö.

Tai sosiopaattinen persoonallisuus.

Vierailija
509/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jumala olisi olemassa, sillä olisi todennäköisesti joko epävakaa tai huomiohakuinen persoonallisuushäiriö.

Vierailija
510/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jotain todistetta tästä väitetystä luomisesta? Mitkään satukirjat eivät kelpaa todisteeksi.

Kauanko menee, että tulee ensimmäiset "sinä olet todiste" tai "katso ympärillesi"? 

Vierailija
511/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatun mukaan kristityn on pakko keskittyä muille saarnaamiseen, oli se soveliasta tai ei, jopa henkensä uhalla.

Milloin sinä ole toteuttanut lähetyskäskyä henkesi uhalla? 

Se on yksi opetus muiden joukossa. Toivottavasti et ole laiminlyönyt muita opetuksia.

En milloinkaan. Ei mitään tarvitse eikä kannata tehdä henkensä uhalla. Järjestä ei kannata luopua. Kannattaa sovittaa omaa tahtoa hiljalleen yhteen Jumalan tahdon kanssa. 

Vierailija
512/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Olisi se vaan hieno heppu. :D

Vierailija
513/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai nyt ihan oikeasti Suomessa vuonna 2025 kukaan kantasuomalainen usko vielä kristinuskon jumalaan (tai ylipäänsä uskontoihin)...?

Kaikki tulee uskomaan mitä pidemmälle mennään :)

Tuokin on kyllä outo osa Herran suunnitelmaa, että vitkutellaan niiden todisteiden kanssa tuhansia vuosia, mutta silti vaatii uskomaan Häneen. Eikö fiksumpaa olisi antaa ne todisteet kaikille nyt, eikä vasta sitten kun niitä ei enää tarvita? 

Edelleenkin todisteet ovat kyllä näkyvissä teoissa ja maailmankaikkaudessa, älä ole kala vedessä joka vaatii todisteita vedestä

Vierailija
514/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ristin viesti on hullutus niille jotka joutuvat kadotukseen"

Vierailija
515/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai nyt ihan oikeasti Suomessa vuonna 2025 kukaan kantasuomalainen usko vielä kristinuskon jumalaan (tai ylipäänsä uskontoihin)...?

Tuokin on kyllä outo osa Herran suunnitelmaa, että vitkutellaan niiden todisteiden kanssa tuhansia vuosia, mutta silti vaatii uskomaan Häneen. Eikö fiksumpaa olisi antaa ne todisteet kaikille nyt, eikä vasta sitten kun niitä ei enää tarvita? 

Edelleenkin todisteet ovat kyllä näkyvissä teoissa ja maailmankaikkaudessa, älä ole kala vedessä joka vaatii todisteita vedestä

Mitähän ne näkyvissä olevat todisteet mahtavat olla? 

Vierailija
516/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvä. Siinä tapauksessa jumalasi on hullu, sairas, kusipää, jos se tahallaan rankaisee raiskattuja vauvoja ja lapsia mitä karmeimmalla tavalla. Enpä ois uskonut sanovani, mutta helpompi on uskoa ihmisen pahuuteen ( fakta) kuin johonkin tällaiseen jumalhahmoon. 

Ajattelet nyt taas väärin. Nuo kokemukset, jotka ovat hirveitä, pitää ottaa sellaisina puhdistavina ja ohjaavina tapahtumina. Niinkuin vankilankin tehtävä on saada ihminen yhteiskunnan jäseneksi, on Herran rangaistuksen tarkoitus saada meidät Taivaan yhteiskunnan jäseniksi. 

Kun ajattelet sen näin, näet, että kyseessä on hyvä asia. 

Kerro nyt vielä, että Jumala  "rakastaa" näitä lapsia...ja muuten, entäpä jos lapsi ei kuitenkaan aikuisena usko Jumalaan? Mikä on kohtalo silloin? Menivätkö lapsuuden kärsimykset hukkaan? 

Tämä! Ja sitten vielä kysytään, että mikset rakasta Jumalaa! Kuka tuollaista sadistia rakastaa? Kukaan, saati sadismin kohde? Voiko sellaista keneltäkään edes vaatia tai edellyttää, kysyn vaan. 

Vierailija
517/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko lainkaan. Jos sinulle ei olisi merkitystä, et sitä korostaisi. Ja edelleen, on hyvin helppoa referoida "tietosi" lähde lyhyemmäksi. Etkä suostu vastaamaan muihinkaan kysymyksiin, joten ymmärtänet, ettei sinua kukaa ota vakavasti, mutta tapasi vastata melkein jokaiseen yleisesti kirjoitettuun viestiin sotkee ketjua ja keskustelua, ja se ärsytää monia.

Kirjoitin sen siksi, koska jotkut alkavat kertomaan vähemmän mairittelevia mielipiteitään minusta, jos he eivät ole tyytyväisiä kirjoittamaani vastaukseen. En oikeastaan välitä lukea niitä. Eli tarkemmin ottaen mielipiteelläsi ei ole minulle merkitystä, jos pidät sen itselläsi. Loukkaavien mielipiteiden lukemista välttelen, jos se on mahdollista. 

Minun tilannettani ei ole helppo referoida lyhyesti. Ymmärrykseni olen ansainnut ja saanut Jumalan armosta. 

Vierailija
518/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea suhtautua tosissaan ihmiseen, joka käyttää noin huonoja vertauksia. Miten itse kritisoisit vertaustasi, jos pitäisi?

Vierailija
519/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Kuka sellaista tyyppiä edes hypoteettisesti haluaisi rakastaa?

No, suomalainen uskovainen. 🤣

Vierailija
520/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ristin viesti on hullutus niille jotka joutuvat kadotukseen"

Sinä olet jo todella syvällä kadotuksessa. Nouse ja pelasta itsesi. jumalaa ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi