Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jumala loi sinut, mikset rakastaisi häntä?

Vierailija
24.11.2025 |

Jumala loi sinut, mikset rakastaisi häntä?

Kommentit (1110)

Vierailija
481/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä keskustelun aiheissa on paljon näitä jeesustelijoita. Eikö teillä/heillä ole omia keskustelupalstoja missä jeesustella, onko pakko tulla tuputtamaan evankeliumianne tänne? Jos joku kiinnostuu uskon asioista,kyllä nykypäivänä jokainen osaa ottaa yhteyttä asianomaisiin. Sama homma kuin lehtimyyjillä - jos haluaa jonkun lehden,niin kyllä jokainen sen osaa itse tilata,ei tarvi tulla tyrkyttämään.

Kanavaa voidaan pitää läpileikkauksena kansasta. Kansalla on myös hengellistä keskusteltavaa.

Vierailija
482/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään merkitystä sillä, että uskooko johonkin asiaan 1 vai 2,4 miljardia ihmistä. Uskovien määrä ei tee jostain asiasta totta. Ennen modernia tiedettä järjestäen kaikki ihmiset uskoivat luonnonilmiöiden esim. salamoiden olevan "jumalolentojen" aikaansaannoksia. Vaikka kaikki uskoivat niin, niin myöhemmin todettiin salamoiden olevan äkillisiä voimakkaita luonnossa yleensä myrskyn aikana tapahtuvia sähköpurkauksia. 

Vetoaminen siihen, että jonkin uskonnon pyhässä kirjassa (esim. kristinuskon raamattu) todetaan jumalan/jumalien olevan totta tai kirjan olevan "jumalan sanaa", sen vuoksi koska se (pyhä kirja/raamattu) "sanoo niin", on klassinen kehäpäätelmä.

Kyllä minä tuon ymmärrän. Minä sain tietää, että totuus löytyy Raamatusta.

No, mitäs se tiede sanoo siitä että miten saa

Synti? Ei tieteellinen maailmankuva tunne käsitettä "synti". Se on uskontojen omaava käsite.

"Jumalan mielen mukaista elämää"? Minkä jumalan? Aborginaalien Baiamenko? Vai Ukko Ylijumalan? Vai kenties sodanjumala Marsin?

Vaikuttaa nimenomaan siltä, että "todellista maailmaa" ohjaavat nimenomaan luonnonilmiöt, eivätkä mitkään jumalat. Jos et ymmärrä luonnonilmiöitä, niin voit opiskella niitä. On henkistä laiskuutta valita helppo selitys; "en ymmärrä, joten jumalan täytyi se tehdä".

Eli toisin sanoa tieteestä ei ole syntien anteeksiantajaksi, eikä se tiedä mikä on Jumalan mielen mukaista elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, mihin kukakin uskoo vai uskooko mihinkään, on ihmisen täysin oma, intiimi asia. 

Oman jumalan hierominen toisten naamaan on vastenmielistä ja typerää. 

Eikä johda mihinkään. Tuhlaatte aikaanne, "uskovaiset". 

Mutta kukin kykyjensä mukaan.

Vastuullinen lähimmäinen varoittaa ajoissa, jos huomaa toisen kulkevan kohti katastrofia. Tietenkin on sitten henkilön itsensä asia ottaako varoituksen onkeensa.

Parhaimmillaan se johtaa ihmisen pelastumiseen ja iankaikkiseen elämään, kun henkilö huomaa mihin on matkalla, tulee uskoon ja tekee ajoissa parannuksen pahoista teoistaan.

Vastuullinen lähimmäinen vaikka taklaa tai painii maahan, jos sillä saadaan joku pelastettua, eikä vain hissukseen huhuile, että nyt on katastrofi tulossa, mutta ihan saat itse valita.&nb

Eri

Varoittaminen riittää kyllä. Enempää ihmisten ei tarvitse huolehtia tuntemattomista. 

Vierailija
484/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mä nauran näille uskisten argumenteille. :D

Niissä on todella paljon samaa kuin rycgien kommenteissa - kehäpäätelmiä, faktojen yksioikoista sivuuttamista ja sopivien rusinoiden poimimista pullasta.

Hauskahan näitä on lueskella. 

Vierailija
485/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä mielipiteitä sinkoilee -hyvä!   Muistan, kuinka koulussa oli joskus  mahdollisuus esittää uskontotunnin yhteydessä kysymyksiä jollekin seurakunnan työntekijälle ( söpö nuorimies  muuten) joka vieraili siellä. Kysymykset tietysti nimettöminä paperille.  Minä kirjoitin kieli poskessa mahdollisimman provosoivaa tekstiä, joka oli täysin päinvastaista siihen mitä todella ajattelin.  Kummallinen huumorintajuni iski taas silloin. Mies poimi todella innoissaan mielipiteeni yleiseen pohdintaan, minä hymyilin sisäänpäin koska ihmiskokeeni meni läpi.  Huomaan tässä ketjussa samanlaisten ironikkojen  kirjoituksia, varmasti suurin osa on tosissaan.  Oivallista, että keskustelua syntyy!  Mielipiteenvaihto on terveellistä ja antoisaa..

Vierailija
486/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tavannut parikin skitsofreniaan sairastunutta, jotka sanovat samaa itsestään. Mikähän siinä on, että kyseinen sairaus saa niin usein uskonnollisia piirteitä.

Ymmärrän. Siksi en puhukaan tästä muualla kuin av-palstalla. Muuten elän ihan tavallista elämää. Minä olen psyykkisesti ja fyysisesti terve. 

Et valitettavasti vaikuta terveeltä. :)

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Minun tilanteeni on yli 20 vuotta kestäneen keskittyneen ja määrätietoisen toiminnan tulos Jumalan armosta.

Vierailija
487/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattu on ihmisten kirjoittama. Mikä todistaa sen, etteivät he ole laittaneet sinne enimmäkseen omiaan? Tavallisissa elokuvissakin sekä kirjoissa on käännösvirheitä yksinkertaisissa asioissa. Miksi pitäisi olettaa, että raamattu on käännetty oikein? 

Enkä usko äidilläni olleen mitään suhdetta jumalan kanssa. 

Ei mikään todista sitä. Minä nyt kerron sinulle, että evankeliumista löytyy kaikki tarpeellinen sitä varten, että voit pelastua kadotukselta. Minä en usko, vaan minä tiedän. Ole hyvä.

Kerropa vielä, että kuinka susta on tullut ainoa ihminen, joka tietää, eikä usko? 

Keskustelupalstan kommenttikenttä ei riitä siihen, enkä jaksaisikaan kirjoittaa niin pitkää viest

Eipä tietenkään. Ja referaattia et vain nyt viitsi kirjoittaa, kuten et ennenkään.

Olenko väärässä, jos esitän väitteen, ettet ole työelämässä? Ja että sinulla on taipumus ajautua konflikteihin ihmisten kanssa? Ja että kokemuksiisi liittyy syvä henkinen kriisi?

Vierailija
488/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tavannut parikin skitsofreniaan sairastunutta, jotka sanovat samaa itsestään. Mikähän siinä on, että kyseinen sairaus saa niin usein uskonnollisia piirteitä.

Ymmärrän. Siksi en puhukaan tästä muualla kuin av-palstalla. Muuten elän ihan tavallista elämää. Minä olen psyykkisesti ja fyysisesti terve. 

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Minun tilanteeni on yli 20 vuotta kestäneen keskittyneen ja määrätietoisen toiminnan tulos Jumalan armosta.

Hauskan heitit. 

Vierailija
489/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä keskustelun aiheissa on paljon näitä jeesustelijoita. Eikö teillä/heillä ole omia keskustelupalstoja missä jeesustella, onko pakko tulla tuputtamaan evankeliumianne tänne? Jos joku kiinnostuu uskon asioista,kyllä nykypäivänä jokainen osaa ottaa yhteyttä asianomaisiin. Sama homma kuin lehtimyyjillä - jos haluaa jonkun lehden,niin kyllä jokainen sen osaa itse tilata,ei tarvi tulla tyrkyttämään.

Lehtimyyjät soittavat henilökohtaiseen puhelimeen. Voit olla avaamatta otsikkoa siinä on kyllä ero.

Mielestäni  kokemuksia voi hyvin jakaa  eri alueilta.

Vierailija
490/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi koet niin tarpeelliseksi korostaa kaikkialla, kuinka sinä tiedät? Koska et suostu kommentoimaan, miten tiedät, looginen johtopäätös on, että sinulle on tärkeää kertoa, kuinka sinä olet se joka tietää eli toimit egosta käsin.

Vierailija
491/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BS. Mitää jumalia ei ole olemassa ja uskonnot on hölynpölyä.

Lähde?

Normaali ajattelutaito

Vierailija
492/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lehtimyyjät soittavat henilökohtaiseen puhelimeen. Voit olla avaamatta otsikkoa siinä on kyllä ero.

Oletko koskaan todistanut tilannetta, jossa Vauvalle kirjoitettu tuputuksesi olisi johtanut jonkun sinun jumalasi luo?

Niinpä. 

Vierailija
493/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi koet niin tarpeelliseksi korostaa kaikkialla, kuinka sinä tiedät? Koska et suostu kommentoimaan, miten tiedät, looginen johtopäätös on, että sinulle on tärkeää kertoa, kuinka sinä olet se joka tietää eli toimit egosta käsin.

Naulan kantaan. Tyhjä tynnyri kumisee.

Vierailija
494/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä ilmottaudun kirjoitusvammaiseksi :) tulee niin paljon virheitä.

Vierailija
495/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, mihin kukakin uskoo vai uskooko mihinkään, on ihmisen täysin oma, intiimi asia. 

Oman jumalan hierominen toisten naamaan on vastenmielistä ja typerää. 

Eikä johda mihinkään. Tuhlaatte aikaanne, "uskovaiset". 

Mutta kukin kykyjensä mukaan.

Vastuullinen lähimmäinen varoittaa ajoissa, jos huomaa toisen kulkevan kohti katastrofia. Tietenkin on sitten henkilön itsensä asia ottaako varoituksen onkeensa.

Parhaimmillaan se johtaa ihmisen pelastumiseen ja iankaikkiseen elämään, kun henkilö huomaa mihin on matkalla, tulee uskoon ja tekee ajoissa parannuksen pahoista teoistaan.

Vastuullinen lähimmäinen vaikka taklaa tai painii maahan, jos sillä saadaan joku pelastettua, eikä vain hissukseen huhuile, että nyt on

"Varoittaminen riittää kyllä. Enempää ihmisten ei tarvitse huolehtia tuntemattomista."

Kyllä ihan lainkin mukaan tarvitsee, vaikka P. Räsänen onkin sitä mieltä, että Suomen laki ei koske kristittyjä. 

Vierailija
496/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskan heitit. 

Kiva kuulla, että sinulla on hauskaa. 

Vierailija
497/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska niin monissa kommenteissa vedotaan siihen, että puhun uskomuksista. Sinä voit ajatella, mitä haluat, sillä ei ole minulle merkitystä. 

Vierailija
498/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoittaminen riittää kyllä. Enempää ihmisten ei tarvitse huolehtia tuntemattomista."

Kyllä ihan lainkin mukaan tarvitsee, vaikka P. Räsänen onkin sitä mieltä, että Suomen laki ei koske kristittyjä.

Tarkoitin hengellisiä asioita.

Vierailija
499/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska niin monissa kommenteissa vedotaan siihen, että puhun uskomuksista. Sinä voit ajatella, mitä haluat, sillä ei ole minulle merkitystä. 

Mikä klassinen vetäytyminen! Ei mitään villaa sinun sanomisissasi. 😂

-eri

Vierailija
500/1110 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan todistanut tilannetta, jossa Vauvalle kirjoitettu tuputuksesi olisi johtanut jonkun sinun jumalasi luo?

Niinpä. 

Mitähän tarkoittaa tuputus tässä? Päivi Räsänen on kovasti pinnalla. Mielenkiintoista keskustelua kansankirkon tilasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän