Jumala loi sinut, mikset rakastaisi häntä?
Kommentit (1110)
Aah, tulin juuri poikaystäväni kanssa peiton alta.
Nyt juodaan ja naidaan lisää.
Kivaa iltaa kaikille!
M32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, mihin kukakin uskoo vai uskooko mihinkään, on ihmisen täysin oma, intiimi asia.
Oman jumalan hierominen toisten naamaan on vastenmielistä ja typerää.
Eikä johda mihinkään. Tuhlaatte aikaanne, "uskovaiset".
Mutta kukin kykyjensä mukaan.
Vastuullinen lähimmäinen varoittaa ajoissa, jos huomaa toisen kulkevan kohti katastrofia. Tietenkin on sitten henkilön itsensä asia ottaako varoituksen onkeensa.
Parhaimmillaan se johtaa ihmisen pelastumiseen ja iankaikkiseen elämään, kun henkilö huomaa mihin on matkalla, tulee uskoon ja tekee ajoissa parannuksen pahoista teoistaan.
Emme kaipaa sinun opastustasi. Olet fariseus.
Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, mihin kukakin uskoo vai uskooko mihinkään, on ihmisen täysin oma, intiimi asia.
Vastuullinen lähimmäinen varoittaa ajoissa, jos huomaa toisen kulkevan kohti katastrofia. Tietenkin on sitten henkilön itsensä asia ottaako varoituksen onkeensa.
Parhaimmillaan se johtaa ihmisen pelastumiseen ja iankaikkiseen elämään, kun henkilö huomaa mihin on matkalla, tulee uskoon ja tekee ajoissa parannuksen pahoista teoistaan.
Vastuullinen lähimmäinen vaikka taklaa tai painii maahan, jos sillä saadaan joku pelastettua, eikä vain hissukseen huhuile, että nyt on katastrofi tulossa, mutta ihan saat itse valita.
Oksennan näille "kristityille" tässäkin ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Minä istun tässä keittiön pöydän äärellä ja kirjoitan vauva-palstalle koska vähän yli 46 vuotta sitten isä pani äitiä paljaalla. Jumalalla ei ole asian kanssa mitään tekemistä
Minulla on Raamatusta näkemys että Jumalalla on tieto ihmisten luvusta. Kun määrätty määrä ihmisiä on pelastuksessa sisällä, alkaa seuraava vaihe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattu on ihmisten kirjoittama. Mikä todistaa sen, etteivät he ole laittaneet sinne enimmäkseen omiaan? Tavallisissa elokuvissakin sekä kirjoissa on käännösvirheitä yksinkertaisissa asioissa. Miksi pitäisi olettaa, että raamattu on käännetty oikein?
Enkä usko äidilläni olleen mitään suhdetta jumalan kanssa.
Ei mikään todista sitä. Minä nyt kerron sinulle, että evankeliumista löytyy kaikki tarpeellinen sitä varten, että voit pelastua kadotukselta. Minä en usko, vaan minä tiedän. Ole hyvä.Kerropa vielä, että kuinka susta on tullut ainoa ihminen, joka tietää, eikä usko?
Keskustelupalstan kommenttikenttä ei riitä siihen, enkä jaksaisikaan kirjoittaa niin pitkää viestiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään merkitystä sillä, että uskooko johonkin asiaan 1 vai 2,4 miljardia ihmistä. Uskovien määrä ei tee jostain asiasta totta. Ennen modernia tiedettä järjestäen kaikki ihmiset uskoivat luonnonilmiöiden esim. salamoiden olevan "jumalolentojen" aikaansaannoksia. Vaikka kaikki uskoivat niin, niin myöhemmin todettiin salamoiden olevan äkillisiä voimakkaita luonnossa yleensä myrskyn aikana tapahtuvia sähköpurkauksia.
Vetoaminen siihen, että jonkin uskonnon pyhässä kirjassa (esim. kristinuskon raamattu) todetaan jumalan/jumalien olevan totta tai kirjan olevan "jumalan sanaa", sen vuoksi koska se (pyhä kirja/raamattu) "sanoo niin", on klassinen kehäpäätelmä.
Kyllä minä tuon ymmärrän. Minä sain tietää, että totuus löytyy Raamatusta.
No, mitäs se tiede sanoo siitä että miten saa syntinsä anteeksi? Tai että mikä on Jumalan miel
Synti? Ei tieteellinen maailmankuva tunne käsitettä "synti". Se on uskontojen omaava käsite.
"Jumalan mielen mukaista elämää"? Minkä jumalan? Aborginaalien Baiamenko? Vai Ukko Ylijumalan? Vai kenties sodanjumala Marsin?
Vaikuttaa nimenomaan siltä, että "todellista maailmaa" ohjaavat nimenomaan luonnonilmiöt, eivätkä mitkään jumalat. Jos et ymmärrä luonnonilmiöitä, niin voit opiskella niitä. On henkistä laiskuutta valita helppo selitys; "en ymmärrä, joten jumalan täytyi se tehdä".
Jos aloittajan äiti ei olisi antanut jonkun äijän panna sitä paljaalla oltaisiin tältäkin paskalta säästytty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattu on ihmisten kirjoittama. Mikä todistaa sen, etteivät he ole laittaneet sinne enimmäkseen omiaan? Tavallisissa elokuvissakin sekä kirjoissa on käännösvirheitä yksinkertaisissa asioissa. Miksi pitäisi olettaa, että raamattu on käännetty oikein?
Enkä usko äidilläni olleen mitään suhdetta jumalan kanssa.
Ei mikään todista sitä. Minä nyt kerron sinulle, että evankeliumista löytyy kaikki tarpeellinen sitä varten, että voit pelastua kadotukselta. Minä en usko, vaan minä tiedän. Ole hyvä.Valitettavasti olet väärässä. Minä tiedän sen, en luule.
Onnea matkaan.
Olen tavannut parikin skitsofreniaan sairastunutta, jotka sanovat samaa itsestään. Mikähän siinä on, että kyseinen sairaus saa niin usein uskonnollisia piirteitä.
Ymmärrän. Siksi en puhukaan tästä muualla kuin av-palstalla. Muuten elän ihan tavallista elämää. Minä olen psyykkisesti ja fyysisesti terve.
Vierailija kirjoitti:
Olen tavannut parikin skitsofreniaan sairastunutta, jotka sanovat samaa itsestään. Mikähän siinä on, että kyseinen sairaus saa niin usein uskonnollisia piirteitä.
Ymmärrän. Siksi en puhukaan tästä muualla kuin av-palstalla. Muuten elän ihan tavallista elämää. Minä olen psyykkisesti ja fyysisesti terve.
Et valitettavasti vaikuta terveeltä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jeesus oli bipolaari puuseppä, joka maanisessa tilassaan sai vaatimattomat aikalaisensa uskomaan harhoihinsa.
Jos eläisi nyt, olisi todennäköisesti jonkun banaanivaltion kulttijohtaja.
Jeesus oli ja on Jumalan Poika. Minä tiedän. Ennen en tiennyt, mutta nyt tiedän.Hyvä niin. Saadaanko me muut vähän fiksummat tietää omat asiamme ilman että te uskikset tuputatte omaa 'tietoanne' meihin tieteisiin ja aivan muihin asioihin uskoviin?
Onko liikaa pyydetty? 🥱
Miksi ette saisi? Jokaisella on vapaa tahto tehdä mitä haluaa.Miksi sitten paasaat täällä uskostasi?
Kukaan ei vaikuta kiinnostuneelta siitä, ellet ole sattunut h
Ei sillä olekaan minulle merkitystä, mitä muut tekevät tai ajattelevat. Minä mietin aluksi tarkkaan sitä, alanko kirjoittamaan tästä asiasta edes av-palstalla. Mutta sitten minusta vaikutti siltä, että se on Jumalan tahdon mukaista, joten jatkoin. Minä olen ollut samanlainen kuin olen nyt jo vuosia ja elänyt ihan tavallista elämää. En ole psykoosissa eikä minulla ole muitakaan mielen sairauksia.
Sinultakin taisi jäädä biologian tunnit välistä?
Täällä keskustelun aiheissa on paljon näitä jeesustelijoita. Eikö teillä/heillä ole omia keskustelupalstoja missä jeesustella, onko pakko tulla tuputtamaan evankeliumianne tänne? Jos joku kiinnostuu uskon asioista,kyllä nykypäivänä jokainen osaa ottaa yhteyttä asianomaisiin. Sama homma kuin lehtimyyjillä - jos haluaa jonkun lehden,niin kyllä jokainen sen osaa itse tilata,ei tarvi tulla tyrkyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastuullinen lähimmäinen vaikka taklaa tai painii maahan, jos sillä saadaan joku pelastettua, eikä vain hissukseen huhuile, että nyt on katastrofi tulossa, mutta ihan saat itse valita.&nb
Kyllä lähetystehtävä on syytä ottaa vakavasti, mutta loppujen lopuksi se on jokaisen oma asia ottaako neuvosta vaarin. Ei kukaan voi pakottaa toista tulemaan uskoon, eikä edes itseään.
Vierailija kirjoitti:
Minulle eräs henkisesti sairastunut halusi aina välittää Jumalan viestejä, mitä ihmisille antaa. Olivat luvalla sanoen mielenkiintoisia tulkintoja erilaisista normaaleista tapahtumista. Varmuus yhteydestä Jumalaan oli samaa tasoa ketjun "tietäjän" kanssa.
Tietysti ymmärrän, että mielisairauksiin saattaa liittyä samantyyppisiä asioita kuin miltä minä vaikutan. Siksi en näistä asioista muuten puhukaan, paitsi tällä palstalla. Minä kuitenkaan en ole mielisairas. Olen ollut samanlainen jo vuosia ja elänyt tavallista elämää, eikä kukaan ole koskaan ilmaissut, että olisi huolissaan mielenterveydestäni. Minä en ole menettänyt järkeäni, vaan olen ylittänyt sen. Osittain ihan tietoisella toiminnalla ja hengellisen harjoituksen avulla. Lisäksi olen tietysti tarvinnut Jumalan apua myös.
Näyttäköön ensin konkreettisesti rakkautensa, niin mietitään sitten. Löhdetään liikkeelle 72 neitsyestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, se ei luonut mua rakastavaksi. Kuka mä nyt olen sen luomistyötä vastaan kapinoimaan?
Oletpa vitsikäs. Riippumatta siitä, mitä mieltä olet asiasta, olet silti osa tätä Jumalan luomaa todellisuutta. Pidit siitä, tai et, se on sinun tilanteesi. Kannattaisi ottaa lusikka kauniiseen käteen eli ottaa ristisi ja alkaa seurata Jeesusta.
Ei ole mitään varteenotettavaa syytä tehdä kuten neuvot. Olisi jokseenkin hölmöä uskoa ja seurata yli 2000 vuotta sitten tapettua matkasaarnaajaa. Sen olemassaolostakin on vain kuulopuheita.
Minä kerron nyt sinulle, että minä tiedän, että Jeesus on Jumalan Poika. Ole hyvä. Voit tehdä, mitä haluat, mutta sinulle on nyt kerrottu.
Se, mikä sinusta on infantiilia, on yli 20 vuotta kestäneen keskittyneen ja määrätietoisen toiminnan tulos Jumalan armosta.
Niin, se on oikeutesi, tämähän perustuu vapaaehtoisuuteen. Koska jos ei eläessään viihdy Jeesuksen seurassa, niin ei se muutu miksikään tuonpuoleisessakaan. Siksi vihaajat saavat mennä kaikessa rauhassa ikuiseen kadotukseen, eikä ketään pakoteta taivaaseen Jumalaa ylistämään muun seurakunnan mukana.