Ihmisten käytöstavat, Tori.fi
Olen yrittänyt antaa ilmaiseksi ruokapöytää. Kiinnostusta on ollut ja kyselijöitä paljon. Silti pöytä on yhä minulla. Koska ihmeellistä kyllä, yhteydenottajia on kolmenlaisia: ensimmäinen ryhmä kysyy, että onko vapaana. Kun vastaan, että kyllä on, ei kuulu enää mitään. Toinen ryhmä sanoo tulevansa hakemaan illalla/huomenna/sunnuntaina klo xx, mutta eivät tule eivätkä enää vastaa viesteihin. Kolmas ryhmä kyselee ummet ja lammet ja tyyliin sopii ajankin, kunnes selviää, että itse asiassa ei ole autoa eikä korttiakaan, eikä miehelläkään ole. :O Siis MITÄ IHMETTÄ? Onko Tori.fi joillekin tyyliin yksinäisille pelkkää ajankulua ja viestittelyä viestittelyn ilosta?
Kommentit (33)
Tori on aivan surkea nykyisin, en käytä.
Ei kannata antaa mitään ilmaiseksi, kokemusta on, oli juuri näitä kyselijöitä yms.Sitten laitoin kaikille hinnaksi 10€ kpl, erilliset ilmoitukset kaikista, meni kaksi päivää niin kaikki oli myyty, tosin tästä on aikaa muutama vuosi.Nykyisin tori on aivan ankea myyntipaikka, en suosittele ainakaan myymiseen.
Minustakin vaikuttaa välillä siltä, että Tori on vain jotain samanlaista ajankulua ihmisille kuin vaikka vauva.fi, ja kyllä, tosi monilla ei ole mitään käytöstapoja tai arvostusta toisen aikaa kohtaan. Olen kuitenkin saanut onnistuneesti annettua monia monia tavaroita ja huonekaluja ilmaiseksi siellä, kai siinä vaan ajan ja kokemuksen myötä oppii vähän lukemaan jo ekoista vaihdetuista viesteistä, että ymmärtääkö toinen miten homma toimii.
Tuo sama idiotismi vaivaa kun myyn lehti-ilmoituksella. Soitellaan ja kysellään, missä asun, onko tuote vielä myymättä, tulen perjantaina klo 17 (ei tultu), joku soittaa ja sanoo TULI MUITA MENOJA, joku kyselee, onko taloni minä vuonna rakennettu, onko talo kerrostalo, miksi myyn. JUMALAUTA että voi ottaa kupoliin, onko tämä suomalaisten idioottien tapa vaiko ihan yleinenkin. Käsittämätöntä porukkaa jolle olen jo lyönyt luuria korvaan !
Juuri tänään joku tarjosi 20e tuotteesta 10e. Lupasin sen siihen, mutta kun tuote olisi pitänyt viedä 80km päähän niin sanoin, että haluan 10e kuluihin. Ei ole kuulunut muutamaan tuntiin mitään vaikka viesti on kyllä luettu! ;D
Ihan käsittämätöntä, että kuvitellaan tuolla summalla vietävän kymmeniä kilometrejä. Olisin vielä jotenkin ymmärtänyt 100e tuotteesta.
Tori täynnä sekopäitä, persaukisia juoppoja.
Ihmiset kuvittelevat että aika ei maksa mitään.. myyn 250e tuotetta torissa ja hinta on kohdallaan.
Joku tarjosi 200€ ja tuote pitäisi kuljettaa hänelle 35km päähän. öö ei.. mulle aika on rahaa ja tuohon menee väkisin yli tunti.
Toinen tarjosi myös 200€ ja tuote pitäisi purkaa ja viedä matkahuoltoon.. öö edelleen ei.. tai joo mutta purkamisesta ja viemisestä otan 25€ ja en myy tuotetta kuitenkaan 200€:lla
Tänään kysyttiin 10 euron kesäkenkien sisämittaa vaikka ilmoituksessa luki selvästi minkä kokoiset ovat. Tilillä ei yhtään arvostelua, vaikka on rekisteröity 10 vuotta sitten. En lähtenyt mittaamaan mittanauhan kanssa komeroon vain saadakseni kuulla, että joo sori ei kiinnostakaan tai mittaatko vielä ulkosivut.
Yritin antaa ilmaiseksi kosmetiikkatuotetta, hakija yritti tehdä varauksen tuntemattoman ajan päähän, koska on poissa maasta. Omassa logiikassani ihminen ei tarvitse 7 euron kosmetiikkatuotetta ilmaiseksi, jos reissailee samaan aikaan ulkomailla. Jatkoi vielä jankkaamista pari viikkoa kunnes poistin ilmoituksen.
Monta onnistunutta kauppaa olen tehnyt, ei siinä mitään.
Naurattaa kun olen juuri antamassa pois huonekaluja muuton tieltä ja kokemukseni on täsmälleen tuo. Yksikin ilmoitti jo ilmoitti että voisi tulla hakemaan tiettynä päivänä, ehdotin kellonaikaa ja sieltä ei kuulunut mitään. Noutopäivän aamuna kysyin että niin onko tulossa että tiedän olla kotona, sieltä tuli että voi että kun koko perhe on sairastunut ja ei muistanut ilmoittaa. En enää jaksa edes vastata näille uuvateille mitään, tilasin Fidan hakemaan kaiken pois.
Aina pieni hinta. Ei kahvipakettia koska saat sen 7 vaihtoa kiertäneet v.2023 kulta katriinan, vaan 5-10e käteistä tai mobile pay.
Annoin kerran koko seinän korkuista risaa ja ulkona ollutta lasiseinää ilmaiseksi esim. kasvihuoneeseen. Mitat ilmoituksessa. Ette usko montako "olisiko sinulla myös tämän toisen kokoinen" kyselyä sain. Lopulta oikea hakija haki ja oli peräkärryt ja kantajat mukana.
Vierailija kirjoitti:
Tuo sama idiotismi vaivaa kun myyn lehti-ilmoituksella. Soitellaan ja kysellään, missä asun, onko tuote vielä myymättä, tulen perjantaina klo 17 (ei tultu), joku soittaa ja sanoo TULI MUITA MENOJA, joku kyselee, onko taloni minä vuonna rakennettu, onko talo kerrostalo, miksi myyn. JUMALAUTA että voi ottaa kupoliin, onko tämä suomalaisten idioottien tapa vaiko ihan yleinenkin. Käsittämätöntä porukkaa jolle olen jo lyönyt luuria korvaan !
Minullakin oli joskus myynnissä verhot 10e. Joku alkoi kysellä taloni rakennusvuotta, onko meillä ollut kosteusvaurioita tai hometta, ja onko verhot hajuttomat niin että ne voi laittaa suoraan tangolle.
Totesin hänelle että kannattaa varmaan ostaa kaupasta uudet, ja itse en ostaisi käytettyjä verhoja pesemättä, ja nämäkin on olleet varastossa nipussa 5 vuotta. Tuskin näyttää kivalta silittämättä.
Ei noissa torin yhteydenotoissa kannata innostua yhtään ennen kuin kaupat on tehty ja rahat tuotteesta saatu. Tyhjiä lupauksia riittää ja kaikenlaista kyselijää. Usein kysytään jotain minkä vastaus lukee siinä ilmoituksessa. Lukekaa s.....a ne ilmoitukset ennen kun kyselette tyhmiä.
Ei ne ymmärtäneet mitä vastasit.