Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juha-Pekka on etsinyt työntekijöitä puoli vuotta tyrmistyttävä havainto työnhakijoista

Vierailija
24.11.2025 |

PAHENTUVA motivoituneiden työntekijöiden puute on alkanut huolestuttaa köyliöläistä konepajayrittäjää Juha-Pekka Jaskaria. Jaskarin työlaitteita tuottava Serco-yhtiö on yrittänyt alkukesästä saakka palkata uusia työntekijöitä, mutta huonolla menestyksellä.

Jos on otettu töitä vastaan, niin tuntuu, että työ ei ole enää ihan sellaisessa asemassa ihmisten arvomaailmassa kuin se on ollut ehkä takavuosina. Työ koetaan vähän kuin semmoiseksi, että siellä sitten käydään miten muu elämä sallii ja mahdollistaa.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011644730.html

Kommentit (1157)

Vierailija
561/1157 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia työtävieroksuvia tissiposkia on vauvapalstakin täynnä.

Menkää töihin!

Vierailija
562/1157 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo paljon työnantajasta, jos syytä vieritetään työntekijöiden niskaan vaikka pitäisi kysyä miksi tuonne ei haluta töihin.

Palkka, ilmapiiri, työaika jne. Onko ollut lomautuksia ja kuinka vakaalla pohjalla yritys toimii. Onko tarvetta työntekijöille vai halpatyöläisille?  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/1157 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin!

Minä olen työni tehnyt. Työelämän ja palkkojen tulee muuttua.

Minua ei töihin tulla saaman edes aseellisesti osoitettuna.

Vierailija
564/1157 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajat odottaa että työntekijät sitoutuu työhön 209%, mutta ovat its evalmiita sitoutumaan työntekijöihin vain 10%. 

Lisäksi, työnantajat, nuoret sukupolvet haluavat tietää, että mitä työnantajalla on tarjota työntekijälle, ei toisinpäin. Ja tämä ei tule muuttumaan..

Tervetuloa 2020-lubulle, työnantajat!

Ei ole kauaa aikaa, kun eräs esimies sairaalassa ihmetteli, " miten työntekijät kehtaavat haluta olla kesällä enemmän poissa, kuin loma sallii, koska pienet lapset- kyllä sitä ennen oltiin ja tehtiin töitä kultisti työnantajan vaatimusten mukaan!" Nut kun on yt:t käynnissä th- alalla, niin nämä samat työnantajat ja esimiehet saavat orkut , kun pääsevät kyykyttämään työntekijöitä. Sitten muutaman vuoden päästä taas itkevät ja ohmettelevät, kun ei ole hoitajia, ja on se kumma, kun nuoret eivät sitoudu hoitajan töihin, ja anna kaikkea, ja keitä itseään ja työtä OYO:Naiset ja ilman lisiä ja koulutusta- kyllä se nut vaan pitää. 

Sitäpaitsi aikuiskoulutustuen poistaminen tekee sen, että hoitajat, jotka sinappi ovat omatoimisesti kouluttautuneet ja kehittäneet itseään, eivät enää jatkossa tee niin. Eivätkä näin kehitä työtään ja osaamistaan PYO:ma eivätkä muutenkaan

Vierailija
565/1157 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin!

Ole syömäti sitten. Kenelläkään ei ole velvollisuutta elättää aikuista työkykyistä ihmistä, joka kiukuttelee abstraktilla tasolla "työelämän ja palkkojen tulee muuttua".

Vierailija
566/1157 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen työpaikassa jossa työntekijästä ei välitetä pennin vertaa. Jatkuvasti vaaditaan joustoa työntekijöiltä. Johtaja ei välitä alaisistaan ja esimies lähinnä etsii vikoja. 

Ilman esimiehen jatkuvaa vahtimista homma toimisi ihan omalla painollaan koska alaiset osaavat hommansa. Sitten tulee esimies joka keksii jotain omia juttuja ja sotkee kaiken.

Esim kun pidetään se 10 min kahvitauko niin se sovitaan työparin kanssa. Kun olet tauolla niin esimies tuleekin työparin pariksi ja huutaa kun toinen tulee tauolta. Tauot pidetään kun hiljaista. Ohjeistus on näin mutta toimitaan toisin ja näinkin pienellä saadaan turhaa draamaa.

Joo. Meillä saatiin aikoinaan jopa pienehkön hyvinvointimyymälän toiminta sekaisin, kun pihalla olevan esimiehen oli pakko tulla siihen säätämään. Esim. kampanjapäivinä hän ilmestyi aikaisin aamusta paikalle ja ilmoitti menevänsä kassalle (mitään tarvetta tälle ei ollut). Sitten huuteli hyllyttäjille vähän väliä, kun ei perinteisen rahastamisen lisäksi osannut tehdä yhtään mitään muuta (esim. laskutusasiakkaat, kuittikopiot, kirjaimellisesti IHAN MITÄ TAHANSA). :D 

Työntekijät inhosivat noita aamuvuoroja ja tekivät keskenään kauppaa niiden vaihtamisesta. Sain jopa kerran lounarin, kun suostuin aamuun! 

Vierailija
567/1157 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn välttely on nykypäivänä suositumpaa kuin koskaan. Ruhtinaalliset sossutuet mahdollistava korkean elintason ilman että luxustukipummieliittiin kuuluvan tarvitsee eväänsä lotkauttaa. 

Vierailija
568/1157 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajat odottaa että työntekijät sitoutuu työhön 209%, mutta ovat its evalmiita sitoutumaan työntekijöihin vain 10%. 

Lisäksi, työnantajat, nuoret sukupolvet haluavat tietää, että mitä työnantajalla on tarjota työntekijälle, ei toisinpäin. Ja tämä ei tule muuttumaan..

Tervetuloa 2020-lubulle, työnantajat!

Ei ole kauaa aikaa, kun eräs esimies sairaalassa ihmetteli, " miten työntekijät kehtaavat haluta olla kesällä enemmän poissa, kuin loma sallii, koska pienet lapset- kyllä sitä ennen oltiin ja tehtiin töitä kultisti työnantajan vaatimusten mukaan!" Nut kun on yt:t käynnissä th- alalla, niin nämä samat työnantajat ja esimiehet saavat orkut , kun pääsevät kyykyttämään työntekijöitä. Sitten muutaman vuoden päästä taas itkevät ja ohmettelevät, kun ei ole hoitajia, ja on se kumma, kun nuoret eivät sitoudu hoitajan töihin, ja anna k

"Kultisti", "ohmettelevat", "sinappi".

Takaisin koulun penkille. Sitten töihin.

Vierailija
569/1157 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tarjolla osa-aikainen määräaikainen pesti 10 eur/h jossain minne ei julkiset kulje?

Vierailija
570/1157 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea löytää orjia.

Vierailija
571/1157 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työn välttely on nykypäivänä suositumpaa kuin koskaan. Ruhtinaalliset sossutuet mahdollistava korkean elintason ilman että luxustukipummieliittiin kuuluvan tarvitsee eväänsä lotkauttaa. 

Moskovan Magattillinja taas toiminnassa.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi oppisopimuskoulutus? Joku työttömäksi jäänyt 45-50 v voisi hyvinkin kiinnostua? Eikä vaihtaisi enää työpaikkaakaan vaan olisi töissä eläkeikään asti. 

Tässä voisi olla Juha-Pekalle ideaa. Jutun mukaan kun hommat oppii kuka tahansa. Jos kuitenkin edellytetään jotain ammattitutkintoa (esim jotkut viranomaismääräykset edellyttää), niin oppisopimuksellahan sellaisen suorittaisi. Ja tosiaan tuon ikäiset työttömiksi jääneet eivät enää toiselle alalle opiskellessaan oleta saavansa mitään hulppeaa uraputkea vaan tekisivät töitä saman työnantajan palveluksessa eläkeikään asti. 

Vierailija
573/1157 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikait monimuttkaisia hitsausrobotteja tulla käyttämään suoraan kadulta kahden tunnin perehdytyksellä.

No tullaan. Eihän tuohon tarvitse kuin 1 taitava työntekijä ohjelman ja asetteen tekoon ja sen jälkeen tarvitaan vahvoja työntekijöitä heittämään levyt pöydälle, painamaan käynnistysnappia ja sitten valmis tuote pois ja toistetaan.

Vierailija
574/1157 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin!

Ole syömäti sitten. Kenelläkään ei ole velvollisuutta elättää aikuista työkykyistä ihmistä, joka kiukuttelee abstraktilla tasolla "työelämän ja palkkojen tulee muuttua".

Mun isovanhemmat maksoi veroja, kävi sodassa ja vanhemmat kävi töissä ja makseli koko ikäsä veroja. Isä kuoli ennen eläkeikää ja oli kertynyt melkoisesti. Kova työmies oli mutta lama tappoi sen. 

Otan saatavat ja ne rahat on mun rahoja. Pidä sinä pääsi kiinni. Ne on mun vanhempien ja isovanhempien rahoja.

Vierailija
575/1157 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen yritys joka valittaa työvoimapulasta ja siitä ettei työntekijöitä meinaa löytyä niin ensimmäinen asia mitä pitää nostaa on palkka. Palkka on se jolla houkutellaan työntekijä töihin.

Tämän uutisen työpaikkaan minä voisin mennä töihin jos palkkaa saisi 4000-5000 euroa kuukaudessa, perustelut se että kyseinen työpaikka on keskellä ei mitään ja että työ vaikuttaa olevan fyysistä työtä(ei tietokoneella istumista). 

Vierailija
576/1157 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhaluttomilla riittää selityksiä, kuten tästäkin ketjusta huomaa. Valtava määrä viestejä, jossa selitetään, miksi töihin ei voi, pysty tai kannata mennä. Ja haukutaan tuota työpaikkaa, ja keksitään selityksiä, miksi juuri sinne ei saada työntekijöitä, vaikka työhaluttomat ympäri maan ovat samanlaisia selittelijöitä kuin tässäkin ketjussa. 

Totuus on, että työnteko ei huvita ja rahaa saa tarpeeksi kotona maksamalla. Piste.

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 525: "Yksikään kesälissu tai -hessu EI tule työpaikalle sanelemaan ja vaatimaan aina samaan aikaan lomaa tai vapaata. Lomat kiertää, se on ehdoton sääntö työpaikoilla ettei aina yksi saa tahtoaan läpi ja kaikki muut joustaa.  Jokaisen on joustettava myös lissun PISTE!"

Itseasiassa juuri tuo on sitä boomerilaisuutta. Lomat kiertää ja piste. Näin on aina ollut ja näin tulee aina olemaan. Ihan riippumatta siitä, saadaanko yhtäkään kesälomasijaista. Tai haluaako se kiertovuorossa oleva olla lomalla just silloin, kun kierto osuu omalle kohdalle, Kun aloitin 19 vuotta sitten viimeisimmässä työpaikassani, en todellakaan halunnut olla heinäkuussa lomalla. Suurin osa muista kyllä halusi. Meillä oli vielä kiertävät päivystysviikot ja mä aina keväällä ilmoitin, että mä voin päivystää koko heinäkuun. Itse kun pidin mieluiten lomani aina touko-kesäkuussa. Ihan vaan siksi, että silloin oli eniten pihahommia. Mutta tuo sun ajattelutapa oli kyllä aika tyypillistä julkisella. 

Vierailija
578/1157 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta pyllystään varmaan yrittänyt etsiä. Nämä on näitä oman elämänsä talousneroja taas, kuten Riikka ja Petterikin tahoillaan.

Vierailija
579/1157 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen yritys joka valittaa työvoimapulasta ja siitä ettei työntekijöitä meinaa löytyä niin ensimmäinen asia mitä pitää nostaa on palkka. Palkka on se jolla houkutellaan työntekijä töihin.

Tämän uutisen työpaikkaan minä voisin mennä töihin jos palkkaa saisi 4000-5000 euroa kuukaudessa, perustelut se että kyseinen työpaikka on keskellä ei mitään ja että työ vaikuttaa olevan fyysistä työtä(ei tietokoneella istumista). 

Sanoisin, että tämä viesti kertoo, että sosiaaliturva pitää pudottaa 400 euroon kuussa.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut? Mä en ole koskaan ollut sellaisessa työpaikassa - vaikka matalapalkka-alalla aikoinaan olinkin - missä sossutuet olisi olleet isompi kuin mun palkka. Jos sua riepoo käydä töissä ja kuvittelet, että tuilla sulla on mukavampaa, niin ei sun tarvitse kuin aamulla jättää pomollesi irtisanomisilmoitus ja voil'a, kohta pääset nauttimaan luxuspummieliitin elämästä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän