Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomaan siitä tulleeni vanhaksi, että olen alkanut kannattaa kuolemantuomiota

Vierailija
23.11.2025 |

Joskus lukion jälkeen tuntui itsestäänselvältä puolustaa ihmisoikeuksia, enää ei.

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolemantuomio ei vain yksinkertaisesti kuulu sivistyneeseen länsimaahan. Barbarismin aika on ohi. 

Barbarismilla on nykyään vain valkoiset kaulukset ja siitä on tehty salonkikelpoista, mutta sen aika ei ole ohi. Ei niin kauan kun tämän maailman päivät on luettu. 

Vierailija
42/101 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kannattanut aina. Minusta ihminen sanoo ihan itse ihmisoikeutensa irti siinä kohtaa, kun päättää tehdä niin vakavan rikoksen, että siitä tuomittaisiin kuolemaan oikeudenmukaisessa yhteiskunnassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivorappeuma aika paha jo...

Vierailija
44/101 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kannattanut aina. Minusta ihminen sanoo ihan itse ihmisoikeutensa irti siinä kohtaa, kun päättää tehdä niin vakavan rikoksen, että siitä tuomittaisiin kuolemaan oikeudenmukaisessa yhteiskunnassa. 

Kirjoituksesi on täynnä ajatusvirheitä. Tai olet trolli. Todennäköisesti molemmat.

Vierailija
45/101 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli. Kyllä sä kuolet pian ilman tuomiotakin ja ihmiskunta pääsee sinusta. 😄

Vierailija
46/101 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan minä sitten nuorentunut, kun olen alkanut vastustaa kaikkia tuomioita järjettöminä ja merkityksettöminä, kun ihmiset tappavat toisiaan muutenkin.

Vierailija
47/101 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos jälkikäteen todetaankin syyttömäksi? Hupsista.

Vierailija
48/101 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se kuolemantuomio korjaa tilanteen? Jos tappaminen on väärin, lisää tappaminen tuskin auttaa. Two wrongs don't make a right, niin kuin sanonta kuuluu

Vierailija
49/101 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla vähän sama tilanne, kuin ap:lla. Suomessahan on ihmisiä vankilassa, joita ei voi päästää vapaaksi, ennen kuin ehkä istuvat pyörätuolissa ja kädetkään ei enää toimi.

En sitten tiedä, kumpi on pahempi rangaistus, loppuikä vankilassa, vai kuolemantuomio.

Keitä nämä vangit ovat ja millainen tuomio heillä on?

Tähän ei voi laittaa nimiä, tai ketju poistuu. Useisiin henkirikoksiin syyllistyneitä ja heitä ei ole edes kovin montaa suomessa. Luulisin, että osalla diagnoosina epäsosiaalinen persoonallisuushäiriö, tai psykopatia ja villi arvaus, että astetta pahempi impulssikontrollin puute yhdistettynä päihdeongelmaan?

Tähän vielä lisäisin, että toistuviin seksuaalirikoksiin syyllistyneet kuuluvat samaan kastiin, miksi tuomioihin ei saada muutosta? 

Vierailija
50/101 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen mietin, että r@1skaajille pitäisi antaa kuolemantuomio jos ovat aiheuttaneet uhrille raskauden tai HIV:n. 

Ja tuomio tulisi laittaa täytäntöön nopeasti kuten esim. Singaporessa. Kaksi tai kolme vuotta voidaan antaa aikaa valitusten tekemiseen, mutta sen jälkeen teloitus pitäisi hoitaa pois alta heti. Mieluiten ampumalla, se on kustannustehokas ja helppo tapa.

Vierailija
51/101 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Tapahtuuhan sellaista nytkin. Pidetään vuosikausia vankilassa, ja sitten ihminen todetaankin syyttömäksi. Pitäisikö sen takia vankeustuomiot lakkauttaa?

Vierailija
52/101 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla vähän sama tilanne, kuin ap:lla. Suomessahan on ihmisiä vankilassa, joita ei voi päästää vapaaksi, ennen kuin ehkä istuvat pyörätuolissa ja kädetkään ei enää toimi.

En sitten tiedä, kumpi on pahempi rangaistus, loppuikä vankilassa, vai kuolemantuomio.

Keitä nämä vangit ovat ja millainen tuomio heillä on?

Tähän ei voi laittaa nimiä, tai ketju poistuu. Useisiin henkirikoksiin syyllistyneitä ja heitä ei ole edes kovin montaa suomessa. Luulisin, että osalla diagnoosina epäsosiaalinen persoonallisuushäiriö, tai psykopatia ja villi arvaus, että astetta pahempi impulssikontrollin puute yhdistettynä päihdeongelmaan?

Tähän vielä lisäisin, että toistuviin seksuaalirikoksiin syyllistyneet kuuluvat

Tshekissä noille tehdään kastraatio. Ja ihan sivistynyt EU-maa kyseessä, sama sopisi Suomeenkin hyvin.

Vierailija
53/101 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Tapahtuuhan sellaista nytkin. Pidetään vuosikausia vankilassa, ja sitten ihminen todetaankin syyttömäksi. Pitäisikö sen takia vankeustuomiot lakkauttaa?

Vankeustuomioissa on se ero, että vangittu voidaan vielä vapauttaa. Aika olennainen ero, eikö sinustakin? 

Vierailija
54/101 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulle ei jotenkin tullut mieleen, että syyttömänä vankilaan joutunut voidaan vapauttaa, kun taas syyttömänä kuolemaan tuomittua ei saada herätettyä henkiin? 

Vierailija
55/101 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun erehtymätöntä oikeuslaitosta ei ole olemassakaan. 

Vierailija
56/101 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se kuolemantuomio korjaa tilanteen? Jos tappaminen on väärin, lisää tappaminen tuskin auttaa. Two wrongs don't make a right, niin kuin sanonta kuuluu

Ei rangaistuksen olekaan tarkoitus korjata tapahtunutta vääryyttä, vaan rangaista tekijää.

Murhaajan laittaminen vankilaan ei tuo uhria takaisin. Pitäisikö murhaajien laittaminen vankilaan lopettaa? Ei tietenkään. Vaikka uhria ei mikään tuo takaisin, tekijää on silti rangaistava.

Ja on mielestäni täysin aiheellista kysyä, onko 14 vuoden vieminen tekijältä riittävä rangaistus kun uhrilta on viety koko elämä. Ei se ihan oikeassa suhteessa mene.

Vierailija
57/101 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei rangaistuksen olekaan tarkoitus korjata tapahtunutta vääryyttä, vaan rangaista tekijää.

Murhaajan laittaminen vankilaan ei tuo uhria takaisin. Pitäisikö murhaajien laittaminen vankilaan lopettaa? Ei tietenkään. Vaikka uhria ei mikään tuo takaisin, tekijää on silti rangaistava.

Ja on mielestäni täysin aiheellista kysyä, onko 14 vuoden vieminen tekijältä riittävä rangaistus kun uhrilta on viety koko elämä. Ei se ihan oikeassa suhteessa mene.

Eiköhän se rangaistuksen ole tarkoitus suojella muita ihmisiä rikoksen tekijältä, ja toimia rikoksia ehkäisevänä pelotteena.

Ajatus rangaistuksesta rangaistuksen vuoksi on aivan barbaarinen ja älytön. 

Vierailija
58/101 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tähän vielä lisäisin, että toistuviin seksuaalirikoksiin syyllistyneet kuuluvat samaan kastiin, miksi tuomioihin ei saada muutosta? "

Ihmiset eivät tee varsinkaan tuollaisia rikoksia loogisesti hyötyjä ja haittoja harkiten. Kuten eivät yleensäkään rikoksia. Suurimpaan osaan vain jollain tavalla "ajaudutaan". Tämä ei tietenkään tarkoita että niistä ei pitäisi rangaista vaan vain sitä että vastoin monien uskoa kovat rangaistukset eivät juuri vähennä rikollisuutta.

Vierailija
59/101 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minusta ihminen sanoo ihan itse ihmisoikeutensa irti siinä kohtaa, kun päättää tehdä niin vakavan rikoksen, että siitä tuomittaisiin kuolemaan oikeudenmukaisessa yhteiskunnassa. "

Ihmisoikeudet ovat ihmisoikeuksia vain jos ne koskevat kaikkia ja joka tilanteessa.

Vierailija
60/101 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei rangaistuksen olekaan tarkoitus korjata tapahtunutta vääryyttä, vaan rangaista tekijää."

Kyllä mutta rangaistus ei ole kosto. Sillä ei ole tarkoitus tehdä mitään "silmä silmästä" kostoa vaan sivistynyt kohtuullinen rangaistus jolla ei suoraan ole mitään yhteyttä siihen millainen se teko on ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi