Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Villasukat eivät mene kaupaksi

Vierailija
23.11.2025 |

Harmittaa vietävästi. Niissä on rahaa kiinni lankojen muodossa ja ajattelin saavani vähän joulurahaa, niin mitä vielä. Vein kirpparille provikkamyyntiin 15 paria, yhden yhtä ei ole mennyt. Sukat eivät ole mitään ihmeellisiä hienouksia, mutta siistejä ja napakoita perussukkia. Onneksi en sentään pöytää vuokrannut. 

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tehty kunnon langoista? Ne kyllä tunnistaa. Itse en osta halvoista sekoitelangoists tehtyjä villasukkia, sillä me eivät kestä. Menevät samoin tein puhki.

100% villasukka ei kestä käytössä. 

Vierailija
22/67 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan myyjäisistä joulun alla ja oon katsellut myös Vintedistä. Mitä jos laitat Vintediin? Et pyydä liikaa, olettaen, että on nättejä sukkia. En mitään jämälankasukkia halua vaan kauniita väriyhdistelmiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaista hintaa pyydät niistä?

Naisten sukka 17 €, miesten 20 €. Kirppari ottaa provikan, 25 %.

Mulle menis. Ja ostasin islantilaisen villapaidanki. m48

Islantilaisia villapaitoja saat ostaa Islannista. 

Ostan suomalaista käsityötä. m48

EIhän ne sitten ole islantilaisia. Käsitätkö?

Vierailija
24/67 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei liene islantilainen.

Vierailija
25/67 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla varma että sukat on hyvää materiaalia (villaa) ja mustat myisi myös minulle. Jos menee talvella esim. teatteriin tmv. laittaa usein mekon (ohuet) villasukat hyvät niin ei palele, mutta värikkäät ei oikein sovi, vaan pitää olla huomaamattomat (yleensä musta hyvä)

Kannattaisi myös ehkä myydä vaikka urheiluseurojen FB-sivujen kautta (huom, muista ettei tekijänoikeuksia saa rikkoa!) moni ostaa kielellään ns. 'fanisukkia'. Jos vertaa vaikka Suomen peleihin --> monella on sinivalkoista päällä, esim. n. polveen ulottuvat 'Suomi-sukat' varmasti myös esim. SM-liiga joukkueille myös joukkueiden väreissä, mutta logoja ym. ei saa tuotteissa käyttää, mutta seurojen värejä kyllä.

Vierailija
26/67 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jaksa aikuinen ihminen saivarrella tuolla tavalla typeräsi ja lapsellisesti. Islantilaisista langoista ja islantilaisella mallilla tehty paita on islantilainen paita vaikka sen tekijä olisi Intiasta.

Vierailija
27/67 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsitätkö itse, että islantilainen villapaita on käsite. Tietyntyyppinen malli islantilaisista villalangoista.  On myös norjalaisneuleita ja ranskanperunoita. Ja karjalanpiirakoita, vaikkei niitä tehtäisikään Karjalassa.

Vierailija
28/67 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle noi sun sukat kuulostaa kalliilta.  Ostan kaupasta sukkani kun löydän kunnollisen sukan edulliseen hintaan. Esim 40% alpakka, 52%villa ja 8%polyamid sukat ostin 5€/pari. Ja samaan hintaan harmaat 100% merinovillasukat. Ostan aina monta paria kerralla niin sitten kun niitä hajoaa niin ostelen uusia niin ei koskaan tarvitse olla ilman ja hintakin pysyy kohtuullisena. Sukka ei ole mulle mikään muotituote eikä sen tarvitse olla erityinen kunhan hoitaa hommansa. 

Vierailija
29/67 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri. Islantilainen villapaita tulee islantilaisesta villasta. Sitä saa ostettua vaikkei ole islantilainen.

Vierailija
30/67 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulomme ja jaamme sukkia ilmaiseksi ruokajonossa. Langat maksaa seurakunta, neuloja ja lahjoittajat. Itselle jää tekemisen ilo ja hyvä mieli.

Vierailija
31/67 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi myyt sukkia? Varsinkaan mitään perussukkia joita jokainen osaa tehdä tai ainakin tuntee jonkun joka tekee ilmaiseksi. 

Vierailija
32/67 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riemunkirjavat sukat ovat aivan kamalia. En ikinä vetäisi niitä jalkaani. Miksi sukkien neulojat eivät neulo kaulaliinoja, lapasia tai myssyjä, miksi aina vain sukkia?

Vierailija
33/67 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vein jo elokuussa kirpparille sukkia ja kuusi paria on mennyt. Ihan hyvin, en odottanut mitään. Yksiäkään ihan perussukkia ei niissä ollut, vaan kirjoneuletta, palmikkoa, muita erilaisia resoreja. Hassua, että kaikki mustat ovat menneet. Niitä ei kyllä paljon tarjolla olekaan, joten ensi syksylle teen mustapohjaisia, sekä naisille, että miehille. 

Mustat sukat on hyviä!   Itsekin usein ostan niitä, joskus joutuu oikein hakemaan.  

Mustia on vähän koska niitä on kurja neuloa jos yhtään näkö jo heikentynyt ja vaikka ei olisikaan vaikea erottaa silmukoita. Niistä voisi vaatia tuplahinnan niin veemäistä on mustia neuloa.

Vierailija
34/67 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on hienot, ostan. Esimerkiksi lasten sukat jotka on eläimen näköisiä tai aikuisten koossa kauniin väriset. Perus harmaita raitasukkia on kaapissa, en kaipaa lisää. Villasukille on itsellä aika harvoin käyttöä, kun en käytä saappaita ja kotona on lämmin. 

This.

Väriä kodin arkeen. Itse kanssa inhoan harmaita perussukkia. Keltaista, limen vihreä, turkoosi, oranssi, ai että ne on piristävät. Moni sanookin, että "onpa ihanat sukat" 

-Kylmät kädet 

Vierailija
35/67 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ihan ymmärrä, että miksi ajattelit niiden menevän helposti kaupaksi?

Itse en ostaisi haisevalta kirppikseltä minkäänlaista tekstiiliä.

Onko sulla esim. Facebook-tili, jossa voisit ilmoitella niistä? Facen kirppisryhmät? Ostaisin tutulta suoraan ihan mielelläni, ja reiluun hintaan.

Vierailija
36/67 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en osta villasukkia, koska on vaikea löytää omaan jalkaan sopivan kokoisia, kaikki on liian leveän mallisia. 

Vierailija
37/67 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkia on paljon tarjolla, lapasia paljon harvemmin. Pipotkin voisivat tehdä kauppansa.

Itse myisin vaikka oman paikkakunnan ja lähikuntien fb-rthmissä ei tarvitsisi maksaa osuutta kirpparinpitäjille.

Lähempänä joulua voisi mennä paremmin kaupaksi.

Vierailija
38/67 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tehty kunnon langoista? Ne kyllä tunnistaa. Itse en osta halvoista sekoitelangoists tehtyjä villasukkia, sillä me eivät kestä. Menevät samoin tein puhki.

Siitäkö se johtuukin? Sain heinäkuussa kauniit ja napakat villasukat ja jo lokakuussa oli kantapäät rikki. En tietenkään ole niitä päivittäin eli liikaa käyttänyt/kuluttanut. Ihmettelin mikä raskas kanta-astuja minusta on yhtäkkiä tullut. En tunne lankoja, en neulo itse.

Vierailija
39/67 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä niitäkin jotkut tekee, myyntiinkin. Ovat upeita.

Vierailija
40/67 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostan myyjäisistä joulun alla ja oon katsellut myös Vintedistä. Mitä jos laitat Vintediin? Et pyydä liikaa, olettaen, että on nättejä sukkia. En mitään jämälankasukkia halua vaan kauniita väriyhdistelmiä. 

Tähän on pakko todeta, että monet pitävät juuri jämiksistä, sen parempi mitä enemmän värejä sikin sokin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi