Villasukat eivät mene kaupaksi
Harmittaa vietävästi. Niissä on rahaa kiinni lankojen muodossa ja ajattelin saavani vähän joulurahaa, niin mitä vielä. Vein kirpparille provikkamyyntiin 15 paria, yhden yhtä ei ole mennyt. Sukat eivät ole mitään ihmeellisiä hienouksia, mutta siistejä ja napakoita perussukkia. Onneksi en sentään pöytää vuokrannut.
Kommentit (33)
Villasukista ei saa edes lankojen hintaa
Tarjontaa on nykyisin niin paljon ja entistä useampi tekee itse tai ainakin joku lähipiiristä.
Ne ovat kalliita ja nykysin ihmisillä ei ole rahaa. Ja rikkaat ei kirppareilta osta, ne käy ulkomailla. Siksi.
Ei ole tarpeeksi kylmät ilmat, ja joululahjaksi niitä ei varmaan vielä osteta. Ja väri ratkaisee ainakin itsellä aika pitkälle
Vierailija kirjoitti:
Millaista hintaa pyydät niistä?
Naisten sukka 17 €, miesten 20 €. Kirppari ottaa provikan, 25 %.
Pikaisella kierroksella paikallisella kirpparilla voi havaita, että melkein joka toisessa pöydässä on tarjolla villasukkia. Osa hinnoittelee muutamaan euroon parin, osa sitten enemmän sen mukaan, mikä on oikea lankojen ja työn arvo. Jälkimmäiset jäävät todennäköisesti myymättä. Villasukat kannattaa jättää jatkossa ihan vaan omaksi iloksi tai lahjoiksi läheisille. Myyntiin pitää olla jo jotain tosi spesiaalia sukkaa ja edullisesti eli ei kannata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle menis. Ja ostasin islantilaisen villapaidanki. m48
Kohtuulliseen hintaan myyt, ja myös ihan perussukalle on tarvetta.
Onpa harmi ettei ole mennyt kaupaksi. Mutta totta on, että villasukkia on ihan tosi paljon tarjolla.
Onko tehty kunnon langoista? Ne kyllä tunnistaa. Itse en osta halvoista sekoitelangoists tehtyjä villasukkia, sillä me eivät kestä. Menevät samoin tein puhki.
Jos on hienot, ostan. Esimerkiksi lasten sukat jotka on eläimen näköisiä tai aikuisten koossa kauniin väriset. Perus harmaita raitasukkia on kaapissa, en kaipaa lisää. Villasukille on itsellä aika harvoin käyttöä, kun en käytä saappaita ja kotona on lämmin.
Monelta onnistuu perussukkien teko itseltä tai niitä saa todella halvalla ( siis ihan ykköseuroilla) kirppikseltä. Siksi eivät tahdo mennä kaupaksi. Jotta menisi kaupaksi, pitäisi olla kivoja erilaisia kuvioita / pitkät varret / erikoislankoja tms eikä tavallisia perussukkia seiska veikasta ja raitakuvio varressa. Valitettavasti näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Islantilaisia villapaitoja saat ostaa Islannista.
Vein jo elokuussa kirpparille sukkia ja kuusi paria on mennyt. Ihan hyvin, en odottanut mitään. Yksiäkään ihan perussukkia ei niissä ollut, vaan kirjoneuletta, palmikkoa, muita erilaisia resoreja. Hassua, että kaikki mustat ovat menneet. Niitä ei kyllä paljon tarjolla olekaan, joten ensi syksylle teen mustapohjaisia, sekä naisille, että miehille.
Ostaisin yksivärisiä, mutta yleensä sukissa on vähintään raidat. Ihan turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vein jo elokuussa kirpparille sukkia ja kuusi paria on mennyt. Ihan hyvin, en odottanut mitään. Yksiäkään ihan perussukkia ei niissä ollut, vaan kirjoneuletta, palmikkoa, muita erilaisia resoreja. Hassua, että kaikki mustat ovat menneet. Niitä ei kyllä paljon tarjolla olekaan, joten ensi syksylle teen mustapohjaisia, sekä naisille, että miehille.
Mustat sukat on hyviä! Itsekin usein ostan niitä, joskus joutuu oikein hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Islantilaisia villapaitoja saat ostaa Islannista.
Ostan suomalaista käsityötä. m48
Ostaisin mustia, valkoisia tai harmaita yksivärisiä, niitä on vaikea löytää. Yleensä sukat ovat riemunkirjavia ja niitä on kirppikset ja myyjäiset pullollaan. Ei voi kaikille olla tarvetta. Muutamaan euroon myytävät menevät.
Vierailija kirjoitti:
Villasukista ei saa edes lankojen hintaa
Kyllä mä ainakin saa lankojen hinnan ja jonkun verran ylikin. Teen sukkia pääasiassa tilauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalliita!!! Halvemmaksi tulee ostaa 2 paria urheilusukkia ja pukea ne päällekkäin, yhtä lämpösiä ovatten.