En ymmärrä rahan säästämistä
Okei, ymmärrän että säästää pahan päivän varalla vaikka 500e tai 1000e jos tulee hätätilanne. Mutta en ymmärrä että pitäisi säästää tuhansia ja tuhansia. Minkä takia? rahlla nyt muutenkaan ole väliä ja se menee ja tulee.
Mitä olen huomannut ihimnsessä ketkä säästää niin hermot niillä menee ja niistä tulee ihme tiukkapipoja ja piheja. Eivät muka voi ostaa kahvipakettia vaikka tilillä makaisi tuhansien säästöjä.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Tuhannella eurolla pääset nippanappa varsin simppeleihin tutkimuksiin esimerkiksi Mehiläisessä. Pari vuotta sitten mulla meni päälle tonni pelkkiin verikokeisiin. Mutta noin muuten niin mä olen todella iloinen siitä, että olen säästänyt ja sijoittanut. Pystyin hyppäämään oravanpyörästä pois jo ennen alinta eläkeikää. Kohta 3 kuukautta olen ollut oloneuvoksena, eläkeikään vielä 8 kuukautta.
Äippä saa minimi eläkettä ja ihan hyvin sillä pärjäilee.
Mikä on äippä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Tuhannella eurolla pääset nippanappa varsin simppeleihin tutkimuksiin esimerkiksi Mehiläisessä. Pari vuotta sitten mulla meni päälle tonni pelkkiin verikokeisiin. Mutta noin muuten niin mä olen todella iloinen siitä, että olen säästänyt ja sijoittanut. Pystyin hyppäämään oravanpyörästä pois jo ennen alinta eläkeikää. Kohta 3 kuukautta olen ollut oloneuvoksena, eläkeikään vielä 8 kuukautta.
Äippä saa minimi eläkettä ja ihan hyvin sillä pärjäilee.
Mikä on äippä?
Äitiysvaippa synnytyksenjälkeiseen karkailuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäpähän alapeukutatte. Osa teistä säästäjistä kohtaa karun lopun
Jos tulee karu loppu (mitä sitten tarkoittaakaan) niin miten se on karumpi, jos on säästöjä verrattuna siihen, että ei olisi?
Käärinliinoissa ei ole taskuja. Paras tilanne olisi kun kuollessa ei olisi omaisuutta. Mieluummin paljon velkaa.
Toki voit ajatella noin. Minä en ole senttiäkään perintöjä saanut enkä tule saamaan ja siksi haluan jättää jotain omille lapsilleni.
Toivotttavasti kuitenkin pidät omasta hyvinvoinnistasi huolta etkä syö vanhoja ruokia miljoonaomaisuuden maatessa pankissa.
Mitä lapsesi rahoilla tekevät? Kulutta
Mikä saa luulemaan, että säästäväisyys tarkoittaa samaa kuin vanhojen ruokien syöminen. Uskoisin, että ne punalaputettuja valmisruokia keräilevät syövät vanhaa ruokaa.
Säästäväiset ovat ymmärtäneet jo kauan sitten, että oikeasti hyvin syöminen on edullista. Kun ruoka valmistetaan raaka-aineista itse, jolloin saadaan monipuolista, maukasta, terveellistä ja vähäsuolaista ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
No vaikka ap siksi että jos työpaikka menee niin säästöt auttaa kummasti. Säästöt tuo turvaa. Kahvipaketteja menee vaikka säästääkin. Säälin sua ap ettet ymmärrä. Raha tuo turvallisuutta.
Tuhlari, saita kitupiikki ja järkevä säästäjä. Näissä on keskenään iso ero.
Vanhempani säästivät ja sain heiltä aikoinaan tosi tarpeeseen tulleet isot perintörahat. Olen vastaavasti nyt itse vaurastunut ja säästänyt ja sijoittanut .
Lapseni tulisivat saamaan n 60 000 euron perinnön kukin, jos nyt kuolisin . saletisti enemmän jos kuolen myöhemmin.
Ei ne säästörahat käärinliinan taskuun kellään jää vaan aina ne joku perii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästöt mahdollistavat jäämisen pois työelämästä ennen varsinaista eläkeikää.
Tämä on se mitä minä en ymmärrä. Kituutetaan jotta voidaan ehkä tulevaisuudessa päästä eläkkeelle aiemmin. Eletään sitten kun elämää.
Onko sitä enää siinä vaiheessa terve tai kykeneväinen nauttimaan rahoista.
Monien mielestä rahan kuluttaminen ei ole yhtä kuin elämästä nauttiminen tai elämänlaatu. Varsinkaan rahan kuluttaminen materiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on se mitä minä en ymmärrä. Kituutetaan jotta voidaan ehkä tulevaisuudessa päästä eläkkeelle aiemmin. Eletään sitten kun elämää.
Onko se raihnainen vanhuus sitten köyhänä kivempaa?
Mieluummin raihnainen vanhuus tietäen, että nautti elämästä kun siihen pystyi kuin raihnainen vanhuus eikä elänyt elämää kun siihen oli mahdollisuus.
Sekin on sitä hetkessä elämistä. Parempi ettei ole silloin köyhä vanhus, jos se päivä tulee.
Toisessa ketjussa itketään kun ollaan samantien puhki kun tuli kenkää töistä. Raha alkaa taas kummasti kiinnostamaan kun ansiosidonnainen vaihtuu toimeentulotueksi ja ulosottomies huhuilee postiluukusta?
Oletko sama joka ei ymmärrä makaronilaatikon syöjiä, maksamakkaran syöjiä jne jne. Mullapa on sulle helpotus. Missään ei sanota, että kaikkia asioita tarvii ymmärtää. Voit siis elää ymmärtämätöntä elämää ihan huoletta.
Asia ei ole kuitenkaan niin surullinen miltä se näyttää. Ymmärrät hakea apua ymmärtämättömyyteen täältä, ja se on hyvä asia. Voimia ja jaksamista, ymmärrän kyllä olosi.
Kituuttajista tuli mieleen yksi yliopistoproffa, joka toi roskat kodistaan yliopistolle. (Osuttiin yhtäaikaa roskahuoneelle)
Säästi varmaan jätekuluissa.
Vierailija kirjoitti:
Kituuttajista tuli mieleen yksi yliopistoproffa, joka toi roskat kodistaan yliopistolle. (Osuttiin yhtäaikaa roskahuoneelle)
Säästi varmaan jätekuluissa.
Tai sitten oli tulossa mökiltä, oli ottanut roskapussin autoon, mutta unohti jättää sen jäteastialle ohi ajaessaan. Tuolla tavalla minä olen tuonut jätteitä mökiltä kaupunkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun säästää rahaa, niin se on monesti itseään ruokkiva positiivinen kierre. Esimerkiksi jos joku kodinkone, tai vaikka auto hajoaa, niin tulee paljon halvemmaksi maksaa se säästöistä kuin velalla. Lisäksi elämä on paljon stressittömämpää, kun tietää, ettei elä jatkuvasti kädestä suuhun
No sitä varten on tuo 1000e mutta miksi säästää tuhansia
Kun paska osuu tuulettimeen, niin tonni on äkkiä mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja onko sitä sitten kun-elämää? Elää kannattaa tässä ja nyt.
Minä en säästä. Minulla ei vain rahaa kulu. Ts. palkasta jää joka kuukausi joten sijoitan sen. Mitä minä ostaisin? Mihin minun pitäisi kuluttaa jotta en olisi ap:n tarkoittama "kituuttaja"?