Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko veronmaksaja vai veronkuluttaja?

Vierailija
23.11.2025 |

Veroprosentin on oltava vähintään 44, ennen kuin maksat veroja enemmän kuin kulutat niitä ja tähän tämä järjestelmä sortuu, kun näitä on liian vähän ja elätettäviä liian paljon.

Pohjoismainen hyvinvointiyhteiskunta perustuu ajatukselle, että jokainen on elinkaarensa aikana sekä maksaja että saaja. Lapsena, nuorena ja vanhana saaja ja aikuisena työikäisenä maksaja. Nyt aivan liian suuri joukko on pelkkää kulua koko ikänsä. Osittain tämä johtuu maailman muuttumisesta. Enää ei ole riittävästi töitä yksinkertaisille ja heikosti koulutetuille, eikä kohta enää koulutetuillekaan kun keinoäly korvaa.

Oletko veronmaksaja vai veronkuluttaja?

Vaihtoehdot

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et huomioinut terveydenhuollon käyttämistä.Eri juttu terveellä ja korvattavia lääkkeitä ahnehtivalla.

Riippuu myös siitä minkälaisen lauman lapsia on tehnyt nauttimaan kaikista lapsiperheiden eduista. Tällainen lapseton, yksityistä terveydenhuoltoa käyttävä ja yksityistien päässä asuva olisi maksajapuolella jo pienemmilläkin tuloilla.

Suhtaudut lapsiin jonkun toisen ihmisen osana tai jatkeena. Laskujesi tulos olisi erilainen jos ajateltaisiin että lapset ovat ihmisiä kuiten sinä sekä lasten vanhemmatkin (vinkki, niin nimittäin ovat). Yhtä lailla sinut voitaisiin laskea vanhempiesi aiheuttamaksi kustannukseksi yhteiskunnalle, tai erilliseksi yhteiskunnan jäseneksi. Jokainen meistä on lapsena ollut kuluttaja ja aikuisena toivottavasti myös osallistuja, ni

Kyllähän se väistämättä vaikuttaa siihen yksilön maksamien verojen kokonaismäärään, jos hän viettää vaikka kymmenen tuottoisinta vuotta työiästään äitiyslomalla sen sijaan että tekisi niitä töitä ja maksaisi veroja. Ei se sen lapsen kulutusta ole vaan äidin. 

Viidestä lapsesta huolimatta ennätin olla töissä ja veroja maksamassa yli 40 vuotta. Ja itse asiassa maksoin kyllä veroja äitiysloman aikanakin. Kuinkas kauan sinä olet maksanut veroja?

Vierailija
62/104 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et huomioinut terveydenhuollon käyttämistä.Eri juttu terveellä ja korvattavia lääkkeitä ahnehtivalla.

Riippuu myös siitä minkälaisen lauman lapsia on tehnyt nauttimaan kaikista lapsiperheiden eduista. Tällainen lapseton, yksityistä terveydenhuoltoa käyttävä ja yksityistien päässä asuva olisi maksajapuolella jo pienemmilläkin tuloilla.

Päinvastoin. Jos siinä työssäkäynnin ja verojen maksamisen ohella myös synnyttää, elättää ja kasvattaa uudet veronmaksajat eläkepäiviensä elättäjiksi, on ollut mahtavan paljon hyödyllisempi yhteiskunnan jäsen kuin se, joka elättää veroista jäljelle jäävällä rahalla vain itsensä ja turvaa eläkkeellä muiden ihmisten lapsiin ja heidän veroihinsa sekä eläkemaksuihinsa.

Jokainen meistä on itse ollut lapsi ja nauttinut yhteiskunnan tarjoamia koul

Ei ole töitä. Se siitä sinun veronmaksajien kasvatuksesta. Siinä kasvatetaan lisää tulevaisuuden rasitteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä noista sinun prosenteistasi, mutta tienaan vajaa 6000€/kk, en saa mitään tukia, en juuri käytä julkista terveydenhuoltoa. Olen aika selkeästi nettoveronmaksaja.

Oi ei, et ole vielä 6000 euron kk-tuloilla nettoveronmaksaja, koska noilla tuloilla oma veroasteesi jää alle valtion kokonaisveroasteen. 

Vierailija
64/104 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tellit ja lellit kun laskee mukaan, niin ma, ti ja ke palkka menee valtiolle ja loppuviikon palkan saan pitää itse Demareiden mielestä enemmän pitäisi ottaa. Se on kuulemma oikeudenmukaisempaa.

On oikeudenmukaista estää luonnonvalinta ja pitää kaikki hengissä, vaikkeivat kaikki viitsisi rasittaa itseään töillä tai osaisi mitään muuta kuin lisääntyä.

Suomessa köyhät eivät lisäänny. Eniten lapsia on hyväosaisilla, varakkailla ja yliopistokoulutetuilla.

Köyhät lisääntyvät ihan kaikkialla, missä mällitarpeet päästään tekemään emättimeen. Tyhmyys on lisääntymisen edellytys, ja väestön ÄO laskeekin koko ajan.

Vierailija
65/104 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaas pennut .  Kun sä teet työtä sä maksat eläkevakuutusta ja saat eläkkeen . Siitäkin menee vero sitten ihan samoin kuin palkoista .  Kun käyt seuraavan kerran kaupassa ota se kuitti .  Katso siitä kuitin lopusta kokonaisveron osuus paljonko on .   ASIAKAS MAKSAA KAUPAN VEROT .  MYYJÄN PALKAT . 

Vierailija
66/104 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukipummielukat ovat tämän maan syöpä

Onneksi Suomen syntyvyys laskee. Päästään näistä syöpäläisistä.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011210814.html

Toivottavasti avasitte tuon linkin. Kohta loppuu veronmaksajat.

Vierailija
67/104 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin miehet . Onko ELATUSMAKSUT maksettu ?   Sitten on nämä alaikäiset joita miehet on nainut raskaaksi. Ensikodeissa .  Oletteko nyt maksanut näiden vauvojen ELATUSMAKSUT itse vai me veronmaksajat. Te miehet kyllä näitte mutta miten on se lasten elättäminen ?   

Vierailija
68/104 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhtaudut lapsiin jonkun toisen ihmisen osana tai jatkeena. Laskujesi tulos olisi erilainen jos ajateltaisiin että lapset ovat ihmisiä kuiten sinä sekä lasten vanhemmatkin (vinkki, niin nimittäin ovat). Yhtä lailla sinut voitaisiin laskea vanhempiesi aiheuttamaksi kustannukseksi yhteiskunnalle, tai erilliseksi yhteiskunnan jäseneksi. Jokainen meistä on lapsena ollut kulutt

Kyllähän se väistämättä vaikuttaa siihen yksilön maksamien verojen kokonaismäärään, jos hän viettää vaikka kymmenen tuottoisinta vuotta työiästään äitiyslomalla sen sijaan että tekisi niitä töitä ja maksaisi veroja. Ei se sen lapsen kulutusta ole vaan äidin. 

Viidestä lapsesta huolimatta ennätin olla töissä ja veroja maksamassa yli 40 vuotta. Ja itse asiassa maksoin kyllä veroja äitiysloman aikanakin. Kuinkas kauan sinä olet maksanut veroja?

Tämä. Lapset hankitaan tarpeeseen. Olen ollut onnettomin lapsettomana. Lapseni nyt 16v, 12v, 10v, 9v, 7v, 5v, 3v ja 6kk.

N30

Vierailija
69/104 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kumpikaan sillä I m scatman.

Vierailija
70/104 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraovi.com sinne vaan ja maksamaan kulut omista rahoista eikä varastetuista.  

Vierailija
71/104 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vähän vanha artikkeli. Kokonaisveroaste oli 44,1 % vuonna 2016, mutta on laskenut sen jälkeen tasaisesti.  Nykyään kokonaisveroaste on 42,3 %. Nettoveronmaksaajaksi pääsee siis jo vähän matalammillakin tuloilla kuin ennen. Veroasteeseen lasketaan sekä tuloveroprosentin mukainen tulovero että muut veroluonteiset maksut, joten se vaihtelee esimerkiksi iän mukaan, koska eläkevakuutusmaksun suuruus vaihtelee eri ikäisillä. 

Nykyinen hallitus ei tavoittele kokonaisveroasteen nostamista entiselleen, vaikka se vähentäisi tarvetta ottaa velkaa. 

Vierailija
72/104 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulkaas pennut .  Kun sä teet työtä sä maksat eläkevakuutusta ja saat eläkkeen . Siitäkin menee vero sitten ihan samoin kuin palkoista .  Kun käyt seuraavan kerran kaupassa ota se kuitti .  Katso siitä kuitin lopusta kokonaisveron osuus paljonko on .   ASIAKAS MAKSAA KAUPAN VEROT .  MYYJÄN PALKAT . 

Mä annan vielä tippiäkin jos on kaunis nainen.

Vierailija
73/104 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroprosentti ei kerro todellista veron määrää.

Verovähennykset on joka alalla vähän erilaiset.

On eri asia käyttää työkaluina 5000 euron ammattilaistyökalupakkia ja uusia siihen parin vuoden sisällä vehkeitä.

Kuin saada polkupyörän käytöstä 80 euroa verovähennystä.

Miten paljon sitä vähennettävää oli.

Lisäksi pitää muistaa. Että ihmisillä on erilaisia kiinteistöjä. Metsätila tuottaa, kun sitä hakataan ja taas on vähennettävää, kun sitä hoitaa itse istuttamalla tms.

Pellon voi vuokrata tai sitten se ei tuota tuottamatta.

Jos saan perintöä. Maksan perintöveroa. 

Onhan noita veroja varainsiirtovero, polttoainevero yms.

Pelkkä palkasta peritty veroprosentti ei kerro vielä yhtään mitään. 5 lasta ja vähennystä sataa.

Ihmisten varmaan pitäisi joskus lukea kunnolla se veroehdotus. Ja jutella kollegoiden kanssa.

Ai juma tostako oikeesti saa vähentää verotuksesta. Miks äiti ei mulle kertonut.

Vierailija
74/104 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa, että veroprosentti olisi tuo. Siihen laskettu mukaan muutkin pakolliset maksut.

Käteen jää reilu 60%, vero noin 30% ja muut maksut päälle. Noin satatuhatta vuositulot joten maksaja.

Vierailija
75/104 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mennessä 30 vuotta, eläkeikään on vielä näillä näkymin reilusti yli 20 vuotta joten sinne 50 vuoden paikkeille mennään. Ensimmäiset viitisen vuotta työurasta vielä makselin eläkemaksujakin vaikka ne tuohon aikaan ei kerryttänyt omaa eläkettä lainkaan. Aika paljon enemmän siis ehdin siinä yli kymmenessä vuodessa maksella mitä sinä olet viettänyt kotona siinä missä minä olen tehnyt töitä.

Vierailija
76/104 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leevilestadiolainen synnytti 9 lasta 2 kuolleena eikä ikinä tehnyt töitä. Eronnut.  Sossu maksaa. Teidän uskonnot. Venäläisellä prostituoidulla 6 lasta kaikilla eri isä oletetut kukaan ei maksa elatusmaksuja Sossu elättää. Terveisin  Jakomäki Kontula. 

Vierailija
77/104 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaa ,sukupuolitettuna, miehet ovat vero kertymän netto maksajia. 

Ja tää tieto on ihan verottajalta itseltään.

Vierailija
78/104 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä noista sinun prosenteistasi, mutta tienaan vajaa 6000€/kk, en saa mitään tukia, en juuri käytä julkista terveydenhuoltoa. Olen aika selkeästi nettoveronmaksaja.

Oi ei, et ole vielä 6000 euron kk-tuloilla nettoveronmaksaja, koska noilla tuloilla oma veroasteesi jää alle valtion kokonaisveroasteen. 

Nyrkkisääntönä, noin 7000 e/kk palkkatuloja saava on nettoveronmaksaja. Se vähän vaihtelee eri ihmisillä, asuinkunta ja ikäkin vaikuttaa. Oman veroasteen voit laskea niin että lasket yhteen tuloveroprosentin mukaisen ennakonpidätyksen ja muut veroluonteiset maksut. 

Vierailija
79/104 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossulla on tukiasuntoja. Kuin on turvakodit miesten väkivallan tähden veronmaksajien rahoilla.  Miehen kuuluu elättää itse itsensä ja perheensä.  

Vierailija
80/104 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin miehet . Onko ELATUSMAKSUT maksettu ?   Sitten on nämä alaikäiset joita miehet on nainut raskaaksi. Ensikodeissa .  Oletteko nyt maksanut näiden vauvojen ELATUSMAKSUT itse vai me veronmaksajat. Te miehet kyllä näitte mutta miten on se lasten elättäminen ?   

Ennen välimerkkiä eli pisteitä yms. ei kuulu laittaa välilyöntiä. Lisäksi todella typerää korostaa yhtä sanaa isoilla kirjaimilla ja muutenkin ulosantisi kertoo matalasta koulutuksesta tai siitä, että käytynä on peruskoulu ja erittäin huonosti sekin käyty. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi