Miesystävä lähtee jouluksi suvulleen ja vietän joulun yksin
Avaudun tänne kun en muuallekaan kehtaa. Miesystävä jonka kanssa asun yhdessä ilmoitti että menee sukulaisilleen jouluksi ja ottaa yhteisen automme alleen. Minulla ei ole samanlaista sukujoulua tarjolla ja lähimmät sukulaiset asuvat toisella puolen Suomea. Tulen siis viettämään joulun ihan yksin kotona.
En sanonut miehelle mitään, mutta olenko marttyyri kun surettaa että mies menee sukulaisilleen vaikka tietää että se tarkoittaa sitä että istun joulunpyhät yksin kotona ja vieläpä eristyksissä ilman autoa? Tiedän ettei mies osta minulle lahjakkaan joten käytännössä mitään joulua ei ole.
Otan vastaan tapoja viettää joulu yksin kotona siedettävästi.
Kommentit (170)
Tuskin jäisin kotiin jouluksi yksin. Mutta jos olisi pakko notkua kotosalla niin viihtyisin kyllä. Herkkuja ja hyvää juomaa, hyvä kirja, leffoja, sauna ja omaa kivaa nautinnolla.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin vietän yksin ja olen ilman autoa. Teen sen vapaaehtoisesti. Nautin todella kiireettömyydestä ja rauhasta. Asun Helsingissä suuressa kerrostalossa, jossa on paljon elämää. Mutta olen oppinut sulkemaan äänet pois pitkän kokemuksen kautta. Lepään, luen paljon, ulkoilen, syön hyvin mutta kevyesti. Syön ehdottomasti vain sellaista mistä pidän, enkä ajattele mikä kuuluu yleisesti ns. jouluruokiin. Minulla ei ole mitään erityisiä joulukoristeita mutta kukkia, lyhtyjä ja kynttilöitä.Katan pöydän kauniisti mutta niin teen aina muulloinkin. Joku puh.soitto ja tekstiviesti läheisten kanssa puolin ja toisin. Sisarukseni asuvat suhteellisen lähellä ja tapaamme jossain vaiheessa jouluviikolla jossain lähikahvilassa. Ostan ennen joulua muutaman vieraskielisen lehden ja luen niitä kirjojen lisäksi. Luen suomen lisäksi ruotsin, ranskan, saksan ja englannin kielistä kirjallisuutta ja lehtiä. Televisiota minulla ei ole. Toivon sinulle ap ja kaikille muilleki
No jopas oletkin hieno ihminen.
On siinä varsinaiset asuinkumppanukset.
Kerro vähän lisää itsestäsi ja olinpaikastasi, niin eiköhän me jotain kivaa keksitä kumpaisenkin iloksi? Vapaana miehenä voisin tulla luoksesi vaikkapa ihan vaan joulu pukiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun mies haluaa kivan, leppoisan ja rennon joulun, joten miksi haluat sen häneltä kieltää? Ei yhteisasuminen tarkoita sitä, että toisesta pitää olla riippuvainen.
En ole kieltämässä. Aikaisemmin olen aina rakentanut koko joulun koristeluineen ja ruokineen eikä miehen ole tarvinnut kuin istua valmiiseen pöytään. Omassa päässäni mies haluaa jotenkin näpäyttää ja osoittaa että valitsee perhejoulun äidillään minun sijaan ja jättää minut yksin istuskelemaan kotiin. Ap
Ei kyllä onnistuisi minun kanssani. Ryhtyisin jo nyt etsimään vaivihkaa itselleni asuntoa. Muutto tapahtuisi, kun tuo pas#iainen olisi töissä. Avaimet jättäisin pöydälle ja estäisin kaikissa kanavissa. En vaivautuisi enää edes keskustelemaan mistään.
Muutto omaan uuteen kotiin joulun aikaan olisi aika hyvä veto. Pahismuija ei kertoisi miehelle mitään etukäteen. Eikä jättäisi mitään lappua tai muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä et mene hänen mukaansa?
Anoppi ei pidä minusta ja haluaa viettää perhejoulua. En asiasta ole keskustellutkaan, mutta anoppi on tehnyt selväksi ettei halua minua paikalle. Ap
Ok, anoppi inhoaa sinua. Mutta miehesi valitsee mieluummin tämän huonosti sinua kohtaan käyttäytyvän mammansa kuin oman rakkaansa jouluksi?
Annan sulle vahvan vinkin joulun viettoon: muuta pois yhteisestä kämpästä. Tai jos sä omistat sen niin kasaa miehen tavarat helposti poisvietäviksi joulun jälkeen. Mieluiten ulko- tai häkkivarastoon.
Mitään suhdetta teillä ei ole eikä tule. "Mies", joka valitsee äitinsä kumppanin sijasta on aina äitinsä pikku aviomies.
Vietä joulu sisustaen uutta kotia ja korkkaa pullo kuohuvaa sen kunniaksi, että pääsit eroon mieslapsesta. Myös matka o
Häpeäisin silmät päästäni jos poikani olisi yhtä tyhmä kuin ap:n mies.
Olen vuosia ollut joulut yksin. Tunnelmaa, rauhaa, jouluohjelmien katselua, joulumusiikin kuuntelemista. Siinäpä se pääpiirteittäin.
Joskus ruokapöydässä on vähän haikea olo tullut. Mutta taisin itse valita tämmöiset joulut, kun en jaksanut enää ns. perinteisiä sukujouluja. Välillä se kaduttaa ja surettaa.
Mies vie auton ja et pääse liikkumaan? Tuleeko äiti luoksesi? Mies outo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi ei pidä minusta ja haluaa viettää perhejoulua. En asiasta ole keskustellutkaan, mutta anoppi on tehnyt selväksi ettei halua minua paikalle. Ap
Tämä on huono ennuste suhteellenne... eikö anopin mieli voisi muuttua kun tutustuu sinuun vai oletko ollut tyly vsi eikö anopille kelpaa kukaan miniä?
Olemme olleet yhdessä monta vuotta ja anoppi teki alusta asti selväksi miten piti miehen exästä enemmän ja arvosteli kovaan ääneen minua, ruuanlaittotaitojani, antamiani lahjoja jne. Anoppi on monesti yrittänyt saada meitä eroamaan ja ajattelee etten ole tarpeeksi hyvä miehelle, johtuen siitä että olen hieman vanhempi ja miehen suku on suomenruotsalaista ja oma taustani työläissukua toiselta puolen
Anoppisi on karsea akka, eikä taida mielessäkään olla hurraamista. Suosittelen sinulle elämässä eteenpäin menemistä.
N61
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa tuo suhde.
Mies asettaa äitinsä ja äitinsä mielenoikut sinun yläpuolelle ja Severi tule muuttumaan. Ja jos anoppi ei pidä sinusta nyt niin ei se ala myöhemminkään tykkäämään.
sanon tämän omasta kokemuksesta. Tein jopa lapset tällaiselle miehelle ja pitkästä avioliitosta huolimatta en koskaan päässyt appivanhempien suosioon. Kertoivat kerran jopa syyn ja se oli että minulla on väärä koulutus (minulla ei ollut tietty ammatti ja en ollut sopivan siksi). Nyt on erottu ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on huono ennuste suhteellenne... eikö anopin mieli voisi muuttua kun tutustuu sinuun vai oletko ollut tyly vsi eikö anopille kelpaa kukaan miniä?
Olemme olleet yhdessä monta vuotta ja anoppi teki alusta asti selväksi miten piti miehen exästä enemmän ja arvosteli kovaan ääneen minua, ruuanlaittotaitojani, antamiani lahjoja jne. Anoppi on monesti yrittänyt saada meitä eroamaan ja ajattelee etten ole tarpeeksi hyvä miehelle, johtuen siitä että olen hieman vanhempi ja miehen suku on suomenruotsal
Miehessäkään*
Lähetä sille anopille joulukortti. Joku oikein sydämellinen. Tai sitten vaihtoehtoisesti vaikka kuva jostain hautuumaasta. Rippuen siitä, haluatko suhteenne paranevan vai pahenevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on miehellä valinnan paikka. Sinä vai anoppi. pyydä häntä nyt miettimään asiaa hyvin tarkkaan, koska päätös saattaa vaikuttaa pitkälle tulevaisuuteen. Jos hän lähtee ja jättää sinut yksin kotiin, lähde vaikka laivalle tai hotelliin johonkin lähikaupunkiin. Näet ihmisiä eikä se kovin kalliiksi tule. Älä missään tapauksessa jää jouluksi yksin istumaan kotiin koska siitäkin voi tulla perinne. Ei se anoppi seuraavana vuonna sen enempää pidä, vaikka olisitte naimisissakin. Ikävä ihminen tämä anoppi.
Miesystävä jonka kanssa asun yhdessä ilmoitti että menee sukulaisilleen jouluksi
Vai että vain ilmoitti?
Sano sinä hänelle, että muistaa ottaa vaipat ja nokkamukin mukaansa.
Pitääkö avoanoppi sinua miehen edelllisen parisuhteen hajottajana, vai miksi sinua ei toivoteta tervetulleeksi kylään?
Millaisena näet parisuhteesi ja siihen kuuluvat sukulaiset viiden vuoden päästä?
Ei vaikuta kovin lupaavalta.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö avoanoppi sinua miehen edelllisen parisuhteen hajottajana, vai miksi sinua ei toivoteta tervetulleeksi kylään?
Millaisena näet parisuhteesi ja siihen kuuluvat sukulaiset viiden vuoden päästä?
Ei vaikuta kovin lupaavalta.
Siitä ei ole kyse, mies oli ollut pidempään sinkkuna kun edes tapasimme. Exä oli vaan statuksensa perusteella enemmän anopin makuun ja minä miestä vähän vanhempana ja taviksena en mielestään tarpeeksi hyvä pojalleen.
En usko että olemme yhdessä viiden vuoden päästä. Ap
Autottomuutta lukuunottamatta kuulostaa luksusjoululta
Kauanko olette olleet yhdessä? Olette siis aiemmin viettäneet jouluja yhdessä?
Mies ei aio hankkia lahjaa eikä huomioinut merkkipäivääsi.
Nyt tissiposki lähtee mamman luo joulunviettoon.
Jos suinkin mahdollista, lähde reissuun. Joku ehdotti Pariisia. Se olisi hyvä veto. Tai joku muu kohde. Rantaloma, kaupunkiloma, kotimaanloma.
Mutta älä lähde kostomielessä, vaan siksi että olet arvokas ja ansaitset voida hyvin!
Vierailija kirjoitti:
Kauanko olette olleet yhdessä? Olette siis aiemmin viettäneet jouluja yhdessä?
Mies ei aio hankkia lahjaa eikä huomioinut merkkipäivääsi.
Nyt tissiposki lähtee mamman luo joulunviettoon.
Jos suinkin mahdollista, lähde reissuun. Joku ehdotti Pariisia. Se olisi hyvä veto. Tai joku muu kohde. Rantaloma, kaupunkiloma, kotimaanloma.
Mutta älä lähde kostomielessä, vaan siksi että olet arvokas ja ansaitset voida hyvin!
Olemme olleet yhdessä viitisen vuotta. Aiemmin vietetty joulut yhdessä. Ap
Meidän perheessä lasketaan.