Miesystävä lähtee jouluksi suvulleen ja vietän joulun yksin
Avaudun tänne kun en muuallekaan kehtaa. Miesystävä jonka kanssa asun yhdessä ilmoitti että menee sukulaisilleen jouluksi ja ottaa yhteisen automme alleen. Minulla ei ole samanlaista sukujoulua tarjolla ja lähimmät sukulaiset asuvat toisella puolen Suomea. Tulen siis viettämään joulun ihan yksin kotona.
En sanonut miehelle mitään, mutta olenko marttyyri kun surettaa että mies menee sukulaisilleen vaikka tietää että se tarkoittaa sitä että istun joulunpyhät yksin kotona ja vieläpä eristyksissä ilman autoa? Tiedän ettei mies osta minulle lahjakkaan joten käytännössä mitään joulua ei ole.
Otan vastaan tapoja viettää joulu yksin kotona siedettävästi.
Kommentit (247)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun mies haluaa kivan, leppoisan ja rennon joulun, joten miksi haluat sen häneltä kieltää? Ei yhteisasuminen tarkoita sitä, että toisesta pitää olla riippuvainen.
En ole kieltämässä. Aikaisemmin olen aina rakentanut koko joulun koristeluineen ja ruokineen eikä miehen ole tarvinnut kuin istua valmiiseen pöytään. Omassa päässäni mies haluaa jotenkin näpäyttää ja osoittaa että valitsee perhejoulun äidillään minun sijaan ja jättää minut yksin istuskelemaan kotiin. Ap
Ei kyllä onnistuisi minun kanssani. Ryhtyisin jo nyt etsimään vaivihkaa itselleni asuntoa. Muutto tapahtuisi, kun tuo pas#iainen olisi töissä. Avaimet jättäisin pöydälle ja estäisin kaikissa kanavissa. En vaivautuisi enää edes kes
Ehtii sitä joulun jälkeenkin muuttaa. Lähtee vaikka lomamatkalle tai viettää kivan joulun yksin ja eroaa sitten kivasti vuodenvaihteessa. Hyvä aloittaa uusi vuosi puhtaalta pöydältä ilman tuollaista empatiakyvytöntä ukkelia.
Olen itse viettänyt useita jouluja yksin ja itse asiassa nauttinut niistä kovasti. Olen laittanut kodin nätiksi, ostanut kukkia, koristellut kämpän ja kuusen, laittanut kynttilöitä joka puolelle, kuunnellut joulumusiikkia, kattanut juhlapöydän, kihartanut tukan ja laittautunut juhlavaksi, juonut shamppanjaa juhlan kunniaksi, käynyt haudoilla, tehnyt joulupalapeliä, juonut glögiä kera suklaan ja hyvän kirjan, tanssinut, saunonut, katsonut joululeffoja, leiponut pipareita...kaikkea itselle mieluista joulutekemistä. Enkä kaivannut siihen yhtään ketään. Nautin rauhasta ja siitä, että ei ollut hetkeäkään kireä ilmapiiri tai ikävä olo. Kukaan ei kiukutellut tai marissut tarjottavista. Lahjatkin oli mieluisia, kun olin ne itse ostanut ja laittanut kuusen alle.
Vierailija kirjoitti:
Ydinkysymys: miksi ap ei halua, että mies on onnellinen?
Miksi mies ei halua, että ap on onnellinen?
Vierailija kirjoitti:
Hei kuule nyt ukko luiskaan, tuo ei oo oikein. Ihan kauheen ikävä ihminen, tuolleen ei saa tehdä.
entä se ihana äitimuori joka kasvatti tän puolison? eikö äiti ansaitse kunnon jouluhalia jouluna?
Ettekö ole jo aika läheisiä, jos yhdessä asuttekin, miksi ette mene yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Ettekö ole jo aika läheisiä, jos yhdessä asuttekin, miksi ette mene yhdessä?
Se selviää kun luet aikaisemmat kommentit.
Joulut on parhaita sinkkuna.
Exän kanssa oltiin omilla perheillämme jouluisin. Hänellä oli niin kylmä äiti, että mitä vähemmän olin tekemisissä hänen kanssaan, sen parempi.
Kylmä äiti on toisaalta "red fag", sillä eipä nuo pojatkaan ole tuolloin normaalilla tunne-elänällä siunattuja. Onneksi ex.
En lukenut ihan koko ketjua läpi, aika monia sivuja kuitenkin.
Ihmettelen kovasti äitiä, joka ei kutsu poikansa kumppania mukaan juhlaan, vaikka välit miniään olisivatkin vähän huonot.
Poikiaan rakastavana äitinä myös kysyisin pojalta, että pitäisikö hänen viettää joulu puolisonsa kanssa (vaikka en tykkäisi puolisosta, niin rakastan poikiani)
3 pojan äiti
Lähde johonkin reissuun. Suunnittelet sitä tottakai iloisesti miehen kuullen. Samalla näkee miten se reagoi. Onko iloinen puolestasi vai suuttuuko jostain syystä siitä että sinulle tuleekin kiva joulu miehestä huolimatta. Jos ei pidä ajatuksesta, olisi ero aika selvä. Tai jos vuokralla asutte, etsisin valmiiksi uuden kämpän ja jouluna sinne muuttaisin, toki se on hankalaa jos ei autoa. Mutta jos saisi vuokrattua jo puolesta välistä joulukuuta, voisi sinne etukäteen hankkia ja viedä tavaroita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä et mene hänen mukaansa?
Häntä ei ole kutsuttu. Jos eivät ole naimisissa eikä heillä ole yhteisiä lapsia, avopuolisoa ei lasketa sukulaiseksi.
Onko tästä joku sääntö, että vain sukulaiset voivat viettää joulua yhdessä?
Kutsumatta ei voi mennä, tiedän omista tutuistani vastaavanlaisen tapauksen.
Kuulostaa kyllä todella lapselliselta ja vaikealta ihmiseltä AP. Ehkä ongelma on sinun korvien välissä. Mistä päättelet, että sinua ei haluta mukaan perhejouluun? Onko joku sanonut niin suoraan. Jos todella joku on niin useampaan otteeseen suoraan todennut niin sitten kannattanee erota, koska, jollet tule toimeen suvun kanssa, on kyllä vaikea rakentaa mitään kunnollista. Jos suoraa kommenttia useaan kertaan ei ole, harrastaisin itsetutkiskelua...
Sinä olet miehen perhe, hankkiudu välitömästi eroon tuollaisesta hyväksikäyttäjästä. Pankoot jatkossa sukulaisiaan.
Siis sulla ei ole kavereita jotka ei vietä perhe-/sukujoulua?
Tilaa itsellesi joulun pukki jonka vapautat sitten joulun jälkeen, ei tarvitse olla yksin ja saat sitten hyvän ja reutouttavan joulunajan itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kyllä todella lapselliselta ja vaikealta ihmiseltä AP. Ehkä ongelma on sinun korvien välissä. Mistä päättelet, että sinua ei haluta mukaan perhejouluun? Onko joku sanonut niin suoraan. Jos todella joku on niin useampaan otteeseen suoraan todennut niin sitten kannattanee erota, koska, jollet tule toimeen suvun kanssa, on kyllä vaikea rakentaa mitään kunnollista. Jos suoraa kommenttia useaan kertaan ei ole, harrastaisin itsetutkiskelua...
Ainoa itsetutkiskelu mitä tässä tarvitaan on kysymys, että miksi sietää miehen hyväksikäyttöä ja kaltoinkohtelua.
Taas kyynisyyttä trollattu hölmöjen palstalaisten päähän. Ei ihme että ihmiset voivat huonosti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä et mene hänen mukaansa?
Häntä ei ole kutsuttu. Jos eivät ole naimisissa eikä heillä ole yhteisiä lapsia, avopuolisoa ei lasketa sukulaiseksi.
No onpa jäykkää!
Mistä näitä ideoita kumpuaa. Hankkikaa oikea elämä.
Mä ottaisin taksin alle ja lähtisin jonnekkin pariksi päiväksi. Tai jos työt sallii,niin pidemmäksi aikaa. Just kävin työporukan kanssa laivalla,ja minä en edes tuntenut niitä työkavereita. Olin yksin,mut silti kävi niin et yks elämäni parhaista reissuista. Ja jaksan vielä hymyillen miettiä reissua.
Nosta kytkintä. Tuollainen kohtelu on huonoa. Äidin helmoihin jouluksi lähtee tuo äidin pikkupoika. Anna sen mennä. Etsi itsellesi MIES.