Miesystävä lähtee jouluksi suvulleen ja vietän joulun yksin
Avaudun tänne kun en muuallekaan kehtaa. Miesystävä jonka kanssa asun yhdessä ilmoitti että menee sukulaisilleen jouluksi ja ottaa yhteisen automme alleen. Minulla ei ole samanlaista sukujoulua tarjolla ja lähimmät sukulaiset asuvat toisella puolen Suomea. Tulen siis viettämään joulun ihan yksin kotona.
En sanonut miehelle mitään, mutta olenko marttyyri kun surettaa että mies menee sukulaisilleen vaikka tietää että se tarkoittaa sitä että istun joulunpyhät yksin kotona ja vieläpä eristyksissä ilman autoa? Tiedän ettei mies osta minulle lahjakkaan joten käytännössä mitään joulua ei ole.
Otan vastaan tapoja viettää joulu yksin kotona siedettävästi.
Kommentit (130)
Mamman poika kun ei puolusta sinua.
Joulu ei ole tässä se ongelma, vaan se, mitä tämä juttu toi esiin teidän parisuhteesta. Anoppi voi olla mitä vaan kunhan puoliso on sun puolella.
Miten ois uusivuosi uudessa kodissa ja siitä uutta ukkoa kattelemaan?
Tee jotain omaa kivaa, reissuun tai hemmottele itseäsi jollain muulla tavalla vaikka kotosalla. Eroa tuollaisesta miehestä, joka ei selkeästi kunnioita sinua ja välitä tunteistasi. Ihan perusjuttuja hyvässä parisuhteessa on ottaa toinen huomioon ja välittää siitä, onko toinen onnellinen, ja ajatella sitä, miten omat valinnat vaikuttaa toiseen ja suhteeseen. Huonoon suhteeseen ei kuulu tyytyä.
Vierailija kirjoitti:
Mamman poika kun ei puolusta sinua.
Joulu ei ole tässä se ongelma, vaan se, mitä tämä juttu toi esiin teidän parisuhteesta. Anoppi voi olla mitä vaan kunhan puoliso on sun puolella.
Miten ois uusivuosi uudessa kodissa ja siitä uutta ukkoa kattelemaan?
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä et mene hänen mukaansa?
Anoppi ei pidä minusta ja haluaa viettää perhejoulua. En asiasta ole keskustellutkaan, mutta anoppi on tehnyt selväksi ettei halua minua paikalle. Ap
Eihän sulla mitään "anoppia" ole virallisesti, jos on vaan miesystävä, niinkuin kerroit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häntä ei ole kutsuttu. Jos eivät ole naimisissa eikä heillä ole yhteisiä lapsia, avopuolisoa ei lasketa sukulaiseksi.
Onko tästä joku sääntö, että vain sukulaiset voivat viettää joulua yhdessä?
- - -
Kyllä se tulee ihan sääntökirjasta suoraan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä saa sinut olemaan typeryksen kanssa? Ei osta sinulle lahjaakaan. Miksi annat kohdella itseäsi törkeästi? Ei marttyyriudessa ole mitään ihailtavaa. Ellet itse arvosta itseäsi, ei sitä mieskään tee. Aseta typerykselle rajat tai sulje ovi hänen jälkeensä, lopullisesti.
Mä en oikeesti ymmärrä teitä. Jos anoppi ei kutsu AP:ta tai vaikka kutsuisikin, mutta inhoaa häntä, niin miksi ihmeessä AP edes haluaisi sellaiseen paikkaan mennä? Miksi ihminen on typerys, jollei osta toiselle lahjaa? Mikä tekee AP:sta marttyyrin, minusta hän on turhasta valittaja? Ja miksi niin moni on ehdottamassa eroa tällaisen asian takia?
Ensimmäiseksi voisi aloittaa keskustelemalla miehen kanssa. Tässähän voi olla takana myös vaikka miehen vanhempien ikääntyminen, minkä vuoksi hän haluaa viettää heidän kanssaan aikaansa. Toiseksi, en ymmärrä, mikä ihmeen hinku on kehottaa AP:ta lähtem
Ero on paikallaan, kun toinen hyljeksii ja halvesii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi ei pidä minusta ja haluaa viettää perhejoulua. En asiasta ole keskustellutkaan, mutta anoppi on tehnyt selväksi ettei halua minua paikalle. Ap
Eihän sulla mitään "anoppia" ole virallisesti, jos on vaan miesystävä, niinkuin kerroit
- - -
Tervetuloa tälle vuosituhannelle nillittämään aidan seipäistä.
Ap kirjoitti, että mies menee sukulaisilleen jouluksi. Mistä keksitte, että on menossa äidilleen? Voihan siellä olla joulukekkerit vaikka veljen perheen luona ja äiti (se karmea, ilkeä, paha anoppi) on itsekin vain vieraana.
Tiedän miehen, joka vietti avovaimon kanssa 8 yhteistä joulua ja nainen kehui miestä maasta taivaaseen, miten ihana ja huolehtivainen mies hänellä on. Tosielämässä mies ei aatonaattona vienyt kynttilöitä haudoille, hän kävi minun luonani. Ja se tapaninpäivän kauppareissu suuntautui sekin luokseni, kaupassa oli aina pitkät jonot! Mutta mies ei mennyt äidilleen, se oli hyvä juttu, eikös?
Miksi et suostu keskustelemaan miehen kanssa asiasta vai pelottaako, että mies ehdottaa eroa ja menetät kivan kodin?
Olen viettänyt useamman joulun yksin kotona kun en aina saa töistä joulua lomaa koska muidenkin tulee saada ja kaikki emme voi olla samaan aikaan lomalla. Tuossahan tuo on mennyt siinä missä muutkin vapaat.
Veikkaan että apn mies ja apn miehen äiti paneskelee keskenään. Onhan näitä sukurutsareita
Nyt hemmottelet itseäsi! Omat herkut, oma lahja, oma lupa. Tai pieni reissu, jos ei koti nappaa. Taksillakin pääsee vaikka minne!
Vierailija kirjoitti:
Antaisin kostoksi pimppiä jollekin toiselle tai jopa toisille.
Tai joka toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Säälittävää miten yksinkertaista sakkia tällä palstalla on kun lankeavat joka kerta tuon jankkaajan säälittäviin prvoihin.
..........niinkuin sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häntä ei ole kutsuttu. Jos eivät ole naimisissa eikä heillä ole yhteisiä lapsia, avopuolisoa ei lasketa sukulaiseksi.
Onko näin tylyjäkin ihmisiä olemassa, etenkin jouluna? :O
Itse jatkan äitini linjaa, ettei ketää jätetä yksin jouluna. Oli se sitten puolison työkaveri tai naapurin viinaan menevä Timo, lasten kaveri jne. Kaikki ovat tervetulleita. Kotiin yksin jäänti voi olla vaihtoehto, joka ei joulusta välitä.
Hän ei halua parisuhdetta sinun kanssa. Jos haluaisi, esittelisi sinut innokkaana suvulleen.
Vierailija kirjoitti:
Tää yhteinen auto on minulle aina arvoitus. Yleensä sen maksaa ja omistaa vain toinen, mutta koska molemmilla on avaimet, niin auto on yhteinen.
Meillä on yhteinen auto, mies maksaa autoa, mies maksaa vakuutukset, mies maksaa käyttömaksun ja kun oikein ajattelen en ole ikinä tankannut edes, minulla on avaimet siihen. No ei se yhteinen ole, käytän tarvittaessa
Kuulostaa ihanalta. Ei hössötystä ja saa olla itsekseen. Tekisin itselleni hyvää ruokaa ja katselisin leffoja. En ole mikään jouluihminen.
Kohteleeko mies sinua huonosti muulloinkin, vai vain tänä jouluna? Onko teillä ollut tapana vaihtaa lahjat vai oletko tähänkin asti ostanut miehelle lahjan saamatta itse mitään?
On toisaalta ihan ymmärrettävää, että mies haluaa olla suvunkin kanssa joskus, mutta jos anoppi ei pidä sinusta ilman erityistä syytä, niin aikuinen, fiksu mies viettäisi aaton sinun kanssasi ja menisi vasta joulupäivänä äidilleen.
Jollei sinulla ole muuta vaihtoehtoa kuin viettää joulu yksin kotona, tee siitä niin ihana kuin mahdollista. Käy kaupassa ennen kuin mies lähtee ja osta juuri ne ruoat ja herkut, joista sinä pidät eniten. Osta itsellrsi jotain erityistä, mitä olet pitkään halunnut, muttet ole raaskinut hankkia ja paketoi se, jos siltä tuntuu. Käytä tähän myös ne rahat, jotka muuten käyttäisit miehen lahjaan, jos sinulla on ollut tapana ostaa sellainen. Koristele koti juuri sinun makusi mukaan ja jos olet koko joulun vapailla, vietä stressitön, aikatauluttamaton joulu, jonka aikanavoit vaikka miettiä teidän suhdettaja sitä, ottaako se ehkä huomattavasti enemmän kuin antaa.