Miesystävä lähtee jouluksi suvulleen ja vietän joulun yksin
Avaudun tänne kun en muuallekaan kehtaa. Miesystävä jonka kanssa asun yhdessä ilmoitti että menee sukulaisilleen jouluksi ja ottaa yhteisen automme alleen. Minulla ei ole samanlaista sukujoulua tarjolla ja lähimmät sukulaiset asuvat toisella puolen Suomea. Tulen siis viettämään joulun ihan yksin kotona.
En sanonut miehelle mitään, mutta olenko marttyyri kun surettaa että mies menee sukulaisilleen vaikka tietää että se tarkoittaa sitä että istun joulunpyhät yksin kotona ja vieläpä eristyksissä ilman autoa? Tiedän ettei mies osta minulle lahjakkaan joten käytännössä mitään joulua ei ole.
Otan vastaan tapoja viettää joulu yksin kotona siedettävästi.
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä et mene hänen mukaansa?
Anoppi ei pidä minusta ja haluaa viettää perhejoulua. En asiasta ole keskustellutkaan, mutta anoppi on tehnyt selväksi ettei halua minua paikalle. Ap
Ok, anoppi inhoaa sinua. Mutta miehesi valitsee mieluummin tämän huonosti sinua kohtaan käyttäytyvän mammansa kuin oman rakkaansa jouluksi?
Annan sulle vahvan vinkin joulun viettoon: muuta pois yhteisestä kämpästä. Tai jos sä omistat sen niin kasaa miehen tavarat helposti poisvietäviksi joulun jälkeen. Mieluiten ulko- tai häkkivarastoon.
Mitään suhdetta teillä ei ole eikä tule. "Mies", joka valitsee äitinsä kumppanin sijasta on aina äitinsä pikku aviomies.
Vietä joulu sisustaen uutta kotia ja korkkaa pullo kuohuvaa sen kunniaksi, että pääsit eroon mieslapsesta. Myös matka o
Mistä keksit, että anoppi inhoaa ja käyttäytyy huonosti? Ap kirjoitti, että anoppi ei pidä hänestä. Todennäköisesti siihen on syynsä eikä kenekään pidä kohteliaisuuttaan ottaa kotiinsa jouluksi ketään, jonka ainoa tahto on pilata puolisonsa lapsuudenperheen joulu.
On todella iso virhe, ettet ole sanonut miehellesi mitään. Liitto ei voi kestää, jos ette pysty puhumaan tärkeistä asioista ja siitä, mikä painaa mieltä. Minä olisin heti sanonut, että nyt minä jään yksin kotiin, ei ole mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi ei pidä minusta ja haluaa viettää perhejoulua. En asiasta ole keskustellutkaan, mutta anoppi on tehnyt selväksi ettei halua minua paikalle. Ap
Tämä on huono ennuste suhteellenne... eikö anopin mieli voisi muuttua kun tutustuu sinuun vai oletko ollut tyly vsi eikö anopille kelpaa kukaan miniä?
Olemme olleet yhdessä monta vuotta ja anoppi teki alusta asti selväksi miten piti miehen exästä enemmän ja arvosteli kovaan ääneen minua, ruuanlaittotaitojani, antamiani lahjoja jne. Anoppi on monesti yrittänyt saada meitä eroamaan ja ajattelee etten ole tarpeeksi hyvä miehelle, johtuen siitä että olen hieman vanhempi ja miehen suku on suomenruotsalaista ja oma taustani työläissukua toiselta puolen
Mistä tiedät, mitä anoppi ajattelee?
Ja jos tilanne on tuo eli sinä olet hompsuinen työläisperheen kasvatti rahvaanomaisine tapoinesi, niin miksi kukaan haluaa sinua pilaamaan jouluateriaa röyhtäilemällä ja jakamalla alempien sosiaaliluokkien kaljanjuontiohjeita?
Minä menisin johonkin hyvään hotelliin pariksi päiväksi.
Kävisin jouluisessa ravintolassa syömässä, ja yrittäisin unohtaa arjen. Ja miehen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä saa sinut olemaan typeryksen kanssa? Ei osta sinulle lahjaakaan. Miksi annat kohdella itseäsi törkeästi? Ei marttyyriudessa ole mitään ihailtavaa. Ellet itse arvosta itseäsi, ei sitä mieskään tee. Aseta typerykselle rajat tai sulje ovi hänen jälkeensä, lopullisesti.
Mä en oikeesti ymmärrä teitä. Jos anoppi ei kutsu AP:ta tai vaikka kutsuisikin, mutta inhoaa häntä, niin miksi ihmeessä AP edes haluaisi sellaiseen paikkaan mennä? Miksi ihminen on typerys, jollei osta toiselle lahjaa? Mikä tekee AP:sta marttyyrin, minusta hän on turhasta valittaja? Ja miksi niin moni on ehdottamassa eroa tällaisen asian takia?
Ensimmäiseksi voisi aloittaa keskustelemalla miehen kanssa. Tässähän voi olla takana myös vaikka miehen vanhempien ikääntyminen, minkä vuoksi hän haluaa viettää heidän kanssaan aikaansa. Toiseksi, en ymmärrä, mikä ihmeen hinku on kehottaa AP:ta lähtemään johonkin risteilyille tai hotelliin katsomaan perhejoulun viettäjiä. Se, jos mikä kuulostaa minusta marttyyrimaiselta. Ennen kuin mies ottaa sen auton (ja jos auto on tässä kynnyskysymys, niin voiko AP viedä miehen sukujouluun sillä autolla tai voiko mies mennä sinne muuten, siitäkin voi keskustella) AP käy sillä autolla kaupassa ja ostaa mieleisiään ruokia ja juomia kotiinsa. Ja miettii jo ennalta, miten nauttii omasta rauhasta ja hiljaisuudesta, kirjoja, elokuvia, hemmottelunaamioita, jalkakylpyjä, mistä nyt sattuukin pitämään. Mitä ihmettä sillä autolla edes jouluna kotona tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko menette molemmat tai jäätte molemmat kotiin tai menette molemmat sinun sukusi luo.
Mikäs sä olet luettelemaan vaihtoehtoja, joko teette näin tai noin? Luitko edes aloitusta.
Joko menette molemmat. - Ei, mies on menossa yksin. Ap ei ole kutsuttu eikä häntä haluta paikalle.
Tai jäätte molemmat kotiin. - Ei, mies ei ole jäämässä kotiin, kuten aloituksessa ja monta kertaa on mainittu.
Tai menette molemmat sinun sukusi luo. - Ei. Ap on kertonut, että hänellä ei ole samanlaista sukujoulua tarjolla. Ei sitä tosta noin vaan voi mennä toisten luo, kutsumatta ja yllättäen, kun joku on netissä niin kehoittanut. Ja vielä, kolmannen kerran, mies on menossa oman sukunsa luo!
Eroa on ehdotettu ja mun mielestä myös ap kannattaa tosiaankin miettiä huolella, että suunnitteleeko mies jo sitä? Käyttäytyykö rakastava puoliso noin? Mun mielestä ei.
No en minäkään menisi mihinkään mihin ei ole kutsuttu tai ei tykätä. Tosin minulla ei olisi sellaista miestäkään joka jättäisi yksin jouluna. Nyt vaan ap mietit mitä sinä itse haluat. Haluatko olla yksin kotona koko joulun? Minä lähtisin kylpylään tai risteilylle nauttimaan valmiista joulusta.
Moni on kirjoittanut, miten on ihan oikein, kun mies lähtee yksin äitinsä luo, koska ap jollain tavalla pilaisi heidän perhejoulun. Olen teidän kanssa samaa mieltä siinä, että heidän pitäisi ehdottomasti erota. Ap:lla on jouluna aikaa järjestellä asiat niin, että ero sujuu helposti. Mies voi mennä mamman kainaloon.
"Toiseksi, en ymmärrä, mikä ihmeen hinku on kehottaa AP:ta lähtemään johonkin risteilyille tai hotelliin katsomaan perhejoulun viettäjiä. Se, jos mikä kuulostaa minusta marttyyrimaiselta."
Minä taas en ymmärrä tuota asennetta, että joulun viettäminen joulusta nauttivien tuntemattomien seurassa olisi jotenkin marttyyrimaista.
Pitää olla peruskateellinen luonne, jos ajattelee niin, että perhejoulun vierestä katsominen on jokin kärsimys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häntä ei ole kutsuttu. Jos eivät ole naimisissa eikä heillä ole yhteisiä lapsia, avopuolisoa ei lasketa sukulaiseksi.
Onko tästä joku sääntö, että vain sukulaiset voivat viettää joulua yhdessä?
Niinpä. Minä olen ollut viettämässä joulua mm. anopin veljen naisystävän luona.
Vierailija kirjoitti:
Mikä saa sinut olemaan typeryksen kanssa? Ei osta sinulle lahjaakaan. Miksi annat kohdella itseäsi törkeästi? Ei marttyyriudessa ole mitään ihailtavaa. Ellet itse arvosta itseäsi, ei sitä mieskään tee. Aseta typerykselle rajat tai sulje ovi hänen jälkeensä, lopullisesti.
Koska naisen paikka on nyrkin ja hellan välissä!
Ei hän suvulleen lähde vaan vuokrsmökille salarakkaan kanssa.
Jouluun on aikaa kuukausi! Siinö ajassa ehdit kyllä löytämään toisen joulunviettopaikan, keskustelemaan miehen kanssa erosta ja hankkimaan oman asunnon. Mikä tässä yhtälössä on sinulle se vaikein juttu?
Jos päätät jäädä, niin hyväksyt sen, että miehesi ei ole sinusta riippuvainen etkä sinä voi tehdä elämästään vankilaa. Jos joulunvietto on kynnyskysymys, niin eroa. Seuraavalla miehellä ei välttämättä ole äitiä enää elossa, jolloin joudut keksimään uuden syntipukin sille, että elämäsi on yksinäistä ja turvatonta.
Ai kylpylään tai risteilylle ei muka voi mennä katsomaan toisten perhejoulua? Siellähän on kaikenlaisia ihmisiä eikä vain perheitä. Marttyyri jää just marisemaan kotiin. Toki saa viettää rauhallisen kotijoulun yksin mutta siitäkin voi nauttia.
Ei se mihinkään sukulaisten luo mene. Viettää joulun salarakkaansa kanssa.
Huono mies. Ero ja seuraavaa kohti, joka osaa huomioida sinutkin. Jos on normaalista perheestä se seuraava mies, niin äitinsäkin voi olla normaaleilla käytöstavoilla varustettu ihminen, eikä mikään noita-akka. Tsemppistä!
Eron jälkeen voi tämän ekan joulun viettää vaikka ulkomailla lämpimässä palmun alla. Kokeilin kerran ja se oli hauskaa. Sen jälkeen olen kutsunut kaverit ja sisarukset perheineen mun luo viettämään jouluja ja hauskaa on aina. Ei tarvitse katsella mitään käniseviä kiukkuisia buumereita nurkissaan.
Ap muista nuuhkia auton penkit seksihajujen varalta joulun jälkeen.
Näitä äidin helmoissa viihtyviä miehiä on. Tyyli ei muutu, vaikka on jo omia lapsia. Kuulemma vain äidin luona joulu tuntuu joululta. Erosta on jo yli 10 vuotta ja mies oli äidin luona, kunnes äiti ei enää jaksanut joulua laittaa. Kun äiti on ykkönen ja mustasukkainen pojastaan, ero kyllä tulee. Toki sen tasokkaampia ei välttämättä löydy etsimälläkään. Ero ei siis automaattisesti takaa parempaa suhdetta.
Apn miehellä on hieno rusketus joulun jälkeen kun joulusaunassa oli niin kovat löylyt.
Olemme olleet yhdessä monta vuotta ja anoppi teki alusta asti selväksi miten piti miehen exästä enemmän ja arvosteli kovaan ääneen minua, ruuanlaittotaitojani, antamiani lahjoja jne. Anoppi on monesti yrittänyt saada meitä eroamaan ja ajattelee etten ole tarpeeksi hyvä miehelle, johtuen siitä että olen hieman vanhempi ja miehen suku on suomenruotsalaista ja oma taustani työläissukua toiselta puolen Suomea. Mies ei siis ole varakas tai vastaavaa, mutta anoppi silti ajattelee että olen jonkin sortin metsäläinen joka vei poikansa. :D
Kiitos kivoista kommenteista ja vertaistuesta. Joku syytteli provoksi, mutta kyseessä on ihan tosielämän tilanne. Ja monella muulla näyttää olevan samanlaisia kokemuksia. Ap