Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Specsavers:in lasit oli kyllä melkoinen rimanalitus

Vierailija
23.11.2025 |

Tilasin kahdet lasit yksien hinnalla. Joo no olisin ollut tyytyväinen yksiinkin kunnollisiin laseihin.

Otin käyttöön ja aloin katsomaan näyttöä. Nämä lasit on siis ostettu tietokoneen näytön tuijottamiseen. Entiset lasit oli ihan ok. ja halusin kuitenkin näihin uusiin hiukan enemmän suurennusta. Ilmeisesti tämä toive oli sitten virhe ja meni homma pieleen.

Tässä meni pieleen kasomisetäisyys. Tietokoneen näytöthän on kokoluokaa 22"-30". Mittasin nyt oman katsomisetäisyyden ja on n.70cm. Näiden uusien lasien katsomisetäisyys on keskitetty n 45cm kohdalle. Katsomisetäisyys alkaa olla näkyvästi pielessä jo 55-60cm kohdalla.

Nyt kun taiteilen näiden uusien lasien kanssa ja että näkyykö näillä mitenkä ja mistä ja kun vaihdan vanhat saman firman lasit käyttöön niin näillä näkyy hyvin, ilman mitään temppuja.

Onko muilla huonoja kokemuksia tältä syksyltä? 

Tässä avauksessa ei nyt ole vielä ihan kaikki ko. asiasta, vaan tulee vielä lisää jossain vaiheessa.

Kommentit (134)

Vierailija
121/134 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö juttua. Osta suurennuslasi.

Specsaversilta saa vain Kiinassa teetettyjä suurennuslaseja. 

Vierailija
122/134 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että vaikka puhuitkin tietokoneen näytöstä, niin optikko kuvitteli sinun tarkoittaneen läppärin näyttöä, joka on suunnilleen lukuetäisyydellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/134 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun sinulla ap on ainakin yhdet kelvolliset lukulasit, niin ala harrastamaan lukemista, tai hanki läppäri tai tabletti. Ei mene sitten näiden uusien lasien hankinta ihan pieleen.

Vierailija
124/134 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nyt käytössä puuilosta tai tokmannilta ostetut lukulasit. Parhaat näyttöpäätelait tähän mennessä! Joo, ei korjaa hajataittoa, mut se haittaa vasta suuremmilla etäisyyksillä.

specsaversin lasit oli ok, monitehoihin en koskaan tottunut, mut kun lähinäkö on se suurin ongelma, niin nää on parhaat. Nyt. Vuoden päästä voi olla ihan eri tilanne, kun sukurasitteena on kaihia ja eräitä ikäviä muita silmäjuttuja.

Palautitko monitehot, jos ne kerran jäivät käyttämättä?

En, sanoin, etten koskaan tottunut niihin. Yritin siis käyttää. Ongelma ratkesi sillä, että koira söi ne vuoden testijakson päätteeksi.

Vierailija
125/134 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli laatuvirhe Specsaversin linsseissä, ostin syksyllä 2 lasit yhden hinnalla enkä nähnyt toisilla laseilla kunnolla. Mainitsin asiasta jo laseja sovittaessa, myyjä sanoi että voi olla tottumiskysymys kun kokeilin molempia laseja. Että silmillä kestää hetki tottua jos vaihtelen eri laseja. Samat vahvuudet ja mitat piti olla molemmissa laseissa. Pidin laseja vajaan kuukauden enkä nähnyt niillä edelleenkään kunnolla, kävin valittamassa Specsaversilla asiasta ja epäili että linsseissä on joku laatuvirhe. Tilasivat uudet lasit ja niillä näen normaalisti.

Vierailija
126/134 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, mene valittamaan siihen myymälään, josta ne lasit ostit.

En minä varsinaisesti valita mistään, vaan tuon vaan faktoja esiin, ja koitan luotailla, että mitkä muiden kokemuksia. Voin toki käydä tuossa liikkeessä jossain vaiheessa ilmoittamassa että en oikeasti tee ko. laseilla yhtään mitään.

Kai faktoja voi tuoda esiin ihan suurempaankin julkisuuteen. Kai voi ihan julkisuudesskin pohtia laatukysymyksiä. Eihän edes ole tuon liikkeen vika että linssit on hiottu ihan silmämääräisetikin erilaisiksi. Kun näin on niin voi pohtia, että onko hionnassa mitään muutakaan laatua.

Voi pohtia sitäkin että onko linssien hionta siirtynyt toiseen paikkaan vuosien varrella.

ap

Mikä on pohdinnan lopputulos?

Vierailija
127/134 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on toisesta halpaliikkeestä hankitut monitehot. Yleiskäytössä ovat tosi hyvät, mutta kun katsoo tablettia, ruutu on kovera ja kun katsoo puhelinta, ruutu on kupera. Tablettia käyttäessä käytänkin aina lukulaseja, puhelinta vain yleensä vilkaistaan niin kuperuus ei haittaa.

Vierailija
128/134 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ko firman lasit on toimineet hyvin. Tosin en tee näytyöpäätetyötä.

Vierailija
129/134 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä:s aivo  vamma AP lla on:kaan?

Vierailija
130/134 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otitko lasit optikolta ja säästit? Silmälääkäri määrää silmälasireseptit ja lasit voit ostaa mistä vain. 

Silmälasiresepihän on tuossa tapauksessa väärä. Sen mukaan ne linssit laitetaan.

Eikö optikon tekemällä mittaustuloksella ja siihen perustuvalla lappusella voi tilata oikeanlaisia linssejä/silmälaseja jostain netin kautta?  Vaikka sieltä Temusta. Minullahan on se putkeen mennyt näöntarkastus vuosien takaa.

ap

Putkeen mennyt näöntarkastus ei ole ajan tasalla kun näkö on voinut muuttua.

Vierailija
131/134 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs kysymys.

"Optikon näöntarkastus". Onko kyseessä näöntarkastus vai linssien määrittely? Nämähän on kaksi ihan eri asiaa. 

Kuten olen maininnut niin halusin hiukan lisää "suurennusta" linsseihin. Eihän tällä ole mitään tekemistä näön kanssa? Näkö pysyy samana riippumatta siitä suurennuksen lisäyksestä tai sen toiveesta?

Onko nyt sitten tässä minun saamassani optikon "reseptissä" mukana tuo haluni suurennuksen suhteen?

Esim. kaupan lukulaseissa on eri vahvuuksia ja voi valita ihan mieleisensä. Tuohan on ihan mielipidekysymys.

ap

Mitä eroa on näöntarkastuksella ja linssien määrittelyllä?

Vierailija
132/134 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää mennä sinne liikkeeseen valittamaan. Itselleni on käynyt samanlainen juttu, mutta eri liikkeessä. Asia korjattiin.

Vierailija
133/134 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää mennä sinne liikkeeseen valittamaan. Itselleni on käynyt samanlainen juttu, mutta eri liikkeessä. Asia korjattiin.

Valitin moneen kertaan, eivät saaneet korjattua linssejä, neljännen yrityksen jälkeenkään. Ostin monitehot ja aurinkolasit samoilla vahvuuksilla. Aurinkolasit oli hyvät, toiset ei.

Myyjä väitti, ettei minun silmille saa kunnon laseja, kun pitää olla niin voimakkaat linssit(+3,5 ja 3.0) Kuitenkin aurinkolasit oli kunnolliset. Ja olin kuulemma ensimmäinen koskaan, kuka ei ole ollut tyytyväinen laseihin heillä.

Kyselin hyvitystä moneen kertaan liikkeessä käymisestä, kun matkaa oli sinne kuitenkin edestakaisin  40kmx4  Sanottiin, ettei heillä ole tapana korvata kuluja.

No, totesin vaan, että kuluttajasuojalain mukaan reklamaatioista EI saa tulla kuluja asiakkaalle, että joudutte kyllä maksamaan, jos vien asian eteenpäin, mutta annetaan olla. Purin kaupan  ja marssin Instruun, ostin sieltä lasit ja sain hyvät.

Aika makeasti sattui, siinä kun selviteltiin asiaa, niin tuli mieshenkilö liikkeeseen ja tokaisi "no mä toin nämä lasini takaisin, en näe näillä mitään, ne vääristää ja pimeässä en pysty ajaa autolla, kun näkyy kahtena kaikki"

Vilkaisin myyjää ja sanoin, että no katos, nyt tuli toinenkin tämän liikkeen historiassa, joka on saanut vialliset lasit teiltä. :D

Joo, olin vähän ilkeä, mutta olin aika turhautunut, kun paskoista laseista syyteltiin kaikilla tekosyillä minua, ja olin sitä silmien pyörittelyä ja tuhahtelua katellut jo monta kertaa ja silti ollut kuitenkin kohtelias.

Vierailija
134/134 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olen päässyt asiasta jyvälle niin olet ap ostellut näitä halpatarjouslaseja jo niin pitkään, että epäilemättä nämä viimeiset tilausesi ovat sinulle vinkki, että et tuota liikkeelle mitään, ja että voisit mennä muiden asiakkaaksi.

Luultavasti optikkokin mietti seuraavaa tuottavaa asiakasta sinua "palvellessaan". Lasien kiinalainen hioja näki mistä kyse ja koppasi jostain roskakorista toisten lasiesi linssit.

Voit jatkaa ap matkaa, muiden ketjujen tuottamattomaksi riesaksi.