Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko harkinnut muuttoa Suomesta ulkonaille?

Vierailija
23.11.2025 |

Mikä on syysi?

Itse etsin aktiivisesti töitä ulkomailta.

Tuntemani Suomen alasajo on sen verran pitkällä, että vaikka banaanivaltiossa välttämättä haluaisin asua, voin onneksi valita mukavamman ilmaston.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti lähtisin muttei onnistu kun ei saa töitä ulkomailtakaan noin vaan ja asunnon saanti vasta vaikeaa on. Tarjolla on kehitysmaatason elämää kun kilpailee kehitysmaalaisten kanssa entrylevelin duuneista. Ne on tottuneet asumaan jossain yksiössä 10 muun kanssa. Kaikkien maiden työmarkkinat on ylisaturoitu kehitysmaalaisilla. 

Vierailija
62/65 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta jään eläkkeelle ja muutan ulkomaille siellä jo asuvien korkeasti koulutettujen lapsien läheisyyteen. Suomeen tulen jos sellainen tilanne tulisi että vaatisi leikkausta tai muuta vastaavaa

Eli rusinat vaan pullasta. Hyi, miten itsekästä! 

Pitäisikö sinun kuten aika monen muunkin ottaa ihan kunnolla selvää, miten EU:ssa eri maiden välinen terveydenhuolto toimii. Siis jos eläkeläisenä muuttaa Suomesta toiseen EU-maahan. Ei siinä mitään rusinoita pullista noukita. Sitäpaitsi suomen kansalainen saa palata Suomeen koska huvittaa vaikka olisi ollut 50 vuotta muualla veronmaksaja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta jään eläkkeelle ja muutan ulkomaille siellä jo asuvien korkeasti koulutettujen lapsien läheisyyteen. Suomeen tulen jos sellainen tilanne tulisi että vaatisi leikkausta tai muuta vastaavaa

Muista, ettet ole Suomen julkisen terveydenhuolloin piirissä jos asut muualla.

Aah, mutta julkisen terveydenhuollon ansiosta Suomessa myös yksityisten hinnat ovat alempana kuin siellä, missä free-at-the-point-of-delivery-julkista ei ole.

Olen asunut Suomessa, Briteissä, Saksassa, Ruotsissa, Australiassa ja Honkongissa ja ollut lyhyemmällä ex-pat komennuksella USAssa. Tällä hetkellä asun taas Suomessa.  Juuri nyt omalla alallani on paras tilanne nimenomaan Suomessa.  Olen kyllä valmis lähtemään taas jos saan paremman tarjouksen kuin nykyinen työni.

Menin yksityiselle ortopedille täällä Italiassa kun jumitti iskiashermo ja säryt olivat infernaaliset. Yksi kerta ja saan kaksi pistosta on 60 e. Olen kaksi kertaa jo käynyt ja kolma kerta on ensi kuussa. Kävin myös yksityisellä gynellä perustarkastuksessa ja lasku oli 80 e. Silmälääkäri tarkistus ajokortin uusimista varten yksityisellä oli 40 e. Ei odotusaikoja mitään viikkoja, kork. kaksi päivää. 

Vierailija
64/65 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen etsinyt töitä aktiivisesti alun toistakymmentä vuotta, mutta ei ole löytynyt pakko varmaan lähteä ulkomaille ei täällä persulandiassa pärjää.

Vierailija
65/65 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen etsinyt töitä aktiivisesti alun toistakymmentä vuotta, mutta ei ole löytynyt pakko varmaan lähteä ulkomaille ei täällä persulandiassa pärjää.

Ei niitä töitä ulkomailtakaan niin vaan löydä, ainakaan hyvä palkkaisia. Itse olen ulkomailla töissä ja palkkani on 1300e kuussa, mutta tähänkin paikkaan oli paljon hakijoita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi