Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo sanoi että ei enää halua seksiä, Mikä nyt neuvoksi? Olemme alle 40 molemmat. 1 lapsi

Vierailija
22.11.2025 |

Ilmoitti että ei ole enää pitkään aikaan kokenut haluavansa, ja tehnyt vain minun mielikseni.

Ja nyt sitten ei halua enää ollenkaan harrastaa. Ei myöskään halua että käyn vieraissa. Mitä tässä oikein voi tehdä??

Kommentit (275)

Vierailija
161/275 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla aika huono sängyssä jos edes oma kumppani ei halua. Tuosta kielii jotenkin myös se että ekaksi panikoit että minne voit nyt työntää oman munasi kun vaimo ei enää halua, etkä esim. mikä saisi vaimon haluamaan sinua.

Nainen vaatii silti miehen elättävän hänet jatkossakin. Tyhmä mies suostuu.

Vierailija
162/275 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/275 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle tulee ekana mieleen, että seksi ei ole vaimoa tyydyttävää, hän ei nauti siitä vaan se on ehkä jo vuosia ollut pakkopullaa ja velvollisuus? Nyt se on alkanut jo ällöttää.

Toinen mahdollinen asia, että parisuhde muuten ei ole tyydyttävä. Kuten joku jo sanoi, että onko parisuhde tasa-arvoinen? Kantaako molemmat vastuun arjesta? Tehdäänkö mitään yhdessä? Onko huumoria tallella?Tähän ei riitä se rahan tienaaminen. 

Uskon, että takana on vuosien hiljainen tunteiden kuoleminen jommasta kummasta syystä. Ja kun siihen pisteeseen suhde pääsee, harvoin siitä on paluuta.

Vaimo voi huokaista helpotuksesta, jos ehdotat eroa. Ennen kuin hän sen tekee.

Onneksi miehen rahat eivät ällötä vielä.

Vierailija
164/275 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi vaihtoehtoa. Joko nainen hyväksyy sinulle rakastajattaren, tai otatte eron. 

Hänen kantansa toiseen naiseen on hyvin selkeä ja joustamaton.

ap

Sitten ei ole muuta vahtoehtoa kuin ero

Selibaatti ja aikuiseksi ihmiseksi kasvaminen tietysti. Se että asettaa elämässään muut asiat kuin munansa etusijalle. Onhan noita vaihtoehtoja :D

Seksuaalisuus on osa elämää. Ne joilta seksuaalisuus puuttuu, joutuvat joustamaan, jos haluavat parisuhteen. Parisuhteeseen kuuluu seksi.

Vierailija
165/275 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla aika huono sängyssä jos edes oma kumppani ei halua. Tuosta kielii jotenkin myös se että ekaksi panikoit että minne voit nyt työntää oman munasi kun vaimo ei enää halua, etkä esim. mikä saisi vaimon haluamaan sinua.

Nainen vaatii silti miehen elättävän hänet jatkossakin. Tyhmä mies suostuu.

Tyhmä nainen suostuu myös. Kieltämättä olen jo alkanut ajatella että ehkä ainoa syy joka pitää miehen kanssani on se että minun rahojeni avulla hän pystyy toteuttamaan unelmiaan ja elämään sellaista elämää johon hänellä ei ilman minua olisi mahdollisuutta. 

T. Haluttoman miehen tyhmä puoliso 

Vierailija
166/275 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kotona ei ole ruokaa ja uunikin on hitsattu kiinni niin pitää mennä muualle syömään.

Ilmoittaisin, että aion harrastaa seksiä x kertaa viikossa. Joko olet paikalla tai et.

Sehän on ihan miehen typeryyttä jos kuvittelee että parittelu ja siittäminen = ruoka. Jos haluaa kirota oman verilinjansa niin siitä vaan. Tuollaisia miehiä on kadut sitten pullollaan jotka eivät saa sitä ekaakaan tyttöystävää, kun vanhemmat ovat sössineet alkeellisimmat elämän perusasiat ja juosseet munansa perässä, eikä lapsille ole opetettu muuta. Hyvä elämä, mutta lyhyt linja. Lopulta näille järjestetään sitten sota, että saadaan heidät pois sieltä kadulta.

Vierailija
167/275 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kyse on tavallisesta parisuhteesta (eli taustalla ei ole mitään isoja ongelmia haluttomuutta lukuun ottamatta) niin loppujen lopuksi se halu löytyy ihmisestä itsestään, jos löytyy. Itse ainakin voin käsi sydämellä sanoa että en voisi tehdä mitään enempää tai paremmin. Puolisoni haluihin minun tekemiset tai tekemättä jättämiset eivät vaikuta millään tavalla. 

Jossain vaiheessa se vähän jopa katkeroitti. Panostin niin niin pitkään niin täysillä puolison hyvinvointiin että unohdin itseni. Eikä millään, ei kertakaikkiaan millään, ollut puolisoni haluihin tai kykyihin mitä

No mitä sitten ulisette jos mies ei halua seksiä kun ette ees tykkää

Vierailija
168/275 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehdot ovat käytännössä: ero / käyt maksullisella salaa tai avoimesti / hankit vakituista seksiseuraa salaa / petät salaa satunnaisten kanssa. Valitse noista. Seksuaalisen henkilön pakottaminen seksittömään suhteeseen ei käytännössä ole vaihtoehto.

Vierailija
169/275 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi ei ole tilaustavaraa. Jos ei ole pitänyt omasta viehätysvoimastaan huolta, ei ole mitenkään varmaa, että seksiä tihkuisi joka suunnasta yli 40-v sinkkumiehelle. Voi siis olla, ettei tilanne merkittävästi korjaannu eroamalla, jos ei ihan ekaksi katso peiliin. Siitä siis aloittaisin.

Jos rakkautta on vielä suhteessa, niin lähtisin sen jälkeen pariterapiaan keskustelemaan syistä, mikä on johtanut haluttomuuteen. Joitain syitä siellä varmasti on. Ja syiden selvittyä lähdetään korjaamaan tilannetta. Esim. jos vaimo ei koe seksiä tyydyttävänä, lähdetään korjaamaan tätä tyydyttävään suuntaan. Jos vaimo kokee työnjaon epäreiluna suhteessa, korjataan tätä. Jos vaimo kokee, ettei ap kuuntele, harjoitellaan kommunikaatiota. Jos vaimo on masentunut, hän hakeutuu oman tuen piiriin.

Yli 40-v naisena omasta kokemuksestani kommentoin, että seksi on mulle hyvin tärkeää, mutta todella harva mies osaa ottaa huomioon naisen tarpeita. Yleensä seksi on hyvin yhdyntäkeskeistä ja esileikkikin monelle miehelle vain välttämätön paha. Mun rakastelu alkaa hyvällä henkisellä yhteydellä, esileikki on 80 % ja yhdyntä 20 %. Pitkä penetraatio ei itsessään tunnu miltään, eikä mua haittaa vaikka mies tulee parissa minuutissa, kunhan vain on hoidellut minut siihen mennessä.

Vierailija
170/275 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi vaihtoehtoa. Joko nainen hyväksyy sinulle rakastajattaren, tai otatte eron. 

Hänen kantansa toiseen naiseen on hyvin selkeä ja joustamaton.

ap

Sitten ei ole muuta vahtoehtoa kuin ero

Selibaatti ja aikuiseksi ihmiseksi kasvaminen tietysti. Se että asettaa elämässään muut asiat kuin munansa etusijalle. Onhan noita vaihtoehtoja :D

Seksuaalisuus on osa elämää. Ne joilta seksuaalisuus puuttuu, joutuvat joustamaan, jos haluavat parisuhteen. Parisuhteeseen kuuluu seksi.

Parisuhteeseen kuuluu monogamia eli pidättäytyminen "seksistä" toisten kanssa, se sisältääkö se "seksiä" on toinen asia. 

Vierailija
171/275 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehdot ovat käytännössä: ero / käyt maksullisella salaa tai avoimesti / hankit vakituista seksiseuraa salaa / petät salaa satunnaisten kanssa. Valitse noista. Seksuaalisen henkilön pakottaminen seksittömään suhteeseen ei käytännössä ole vaihtoehto.

Totta kai addiktikin voi hakea apua ja yrittää parantua ongelmastaan.

Vierailija
172/275 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai naiselle sopii silti se, että elätät hänet jatkossakin?

Nykynaiset elättää kyllä itsensä. Nyt ei olla 50-luvulla.

Kun itse erosin, mies naureskeli ovella, että sä et tuu yksin pärjäämään. Ja minä sisuunnuin. Siitä on kymmeniä vuosia. Tällä hetkellä meidän elintasot on tosiaan ihan eri luokkaa. Mutta toisinpäin kuin hän kuvitteli. Myös lapset on pärjänneet elämässä hyvin. Mies on katkera aina vaan. Ei tullut lastensa rippi eikä yo - juhliin. Ei häihin eikä lastenlasten ristiäisiin. Kutsuttu on kyllä.

Vierailija
173/275 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän ap:ta siinä että kumppanin täysi haluttomuus jatkuessaan viikkoja, kuukausia ja lopulta vuosia syö elävältä. Siinä ei näivety pelkkä parisuhde vaan myös oma itsetunto. Minä olen nainen ja elin tällaisessa parisuhteessa täysin haluttoman miehen kanssa ja eroonhan se päätyi.

Vaihtamalla todellakin parani. Nykyinen mies huolehtii aina (jos minä vaan haluan) että minä tulen ensin ja se on ihanaa. Hyvää seksiä haluaa..

Vierailija
174/275 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän ap:ta siinä että kumppanin täysi haluttomuus jatkuessaan viikkoja, kuukausia ja lopulta vuosia syö elävältä. Siinä ei näivety pelkkä parisuhde vaan myös oma itsetunto. Minä olen nainen ja elin tällaisessa parisuhteessa täysin haluttoman miehen kanssa ja eroonhan se päätyi.

Vaihtamalla todellakin parani. Nykyinen mies huolehtii aina (jos minä vaan haluan) että minä tulen ensin ja se on ihanaa. Hyvää seksiä haluaa..

Eli entisen suhteesi seksi oli vain niin huonoa että siksi ex ei halunnut? 

Vierailija
175/275 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai addiktikin voi hakea apua ja yrittää parantua ongelmastaan.

Totta. Naisen on luovuttava riippuvuudestaan miehen rahoihin.

Vierailija
176/275 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle tulee ekana mieleen, että seksi ei ole vaimoa tyydyttävää, hän ei nauti siitä vaan se on ehkä jo vuosia ollut pakkopullaa ja velvollisuus? Nyt se on alkanut jo ällöttää.

Toinen mahdollinen asia, että parisuhde muuten ei ole tyydyttävä. Kuten joku jo sanoi, että onko parisuhde tasa-arvoinen? Kantaako molemmat vastuun arjesta? Tehdäänkö mitään yhdessä? Onko huumoria tallella?Tähän ei riitä se rahan tienaaminen. 

Uskon, että takana on vuosien hiljainen tunteiden kuoleminen jommasta kummasta syystä. Ja kun siihen pisteeseen suhde pääsee, harvoin siitä on paluuta.

Vaimo voi huokaista helpotuksesta, jos ehdotat eroa. Ennen kuin hän sen tekee.

Onneksi miehen rahat eivät ällötä vielä.

Onko ap kertonut olevansa jotenkin erityisen rikas? Herttua, aatelinen, ehkä jonkin valtion diktaattori? Tai tekeekö niin paljon ylitöitä, ettei ole lainkaan läsnä arjessa, mutta seksi sit kiinnostaisi kotiin myöhään tullessa, kun vaimo on hoitanut kodin ja lapset?

Ärsyttää nämä rahasta vinkuvat miehet. Suurin osa parisuhteissa olevista naisista köy töissä ihan vastaavasti kuin mieskin. Ei ole naisten syy, että palkkauksessa on rakenteellista epätasa-arvoa Suomessa.

Vierailija
177/275 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin elän haluttoman puolison kanssa. Ei se seksittömyys varsinaisesti ole itselleni se ongelma vaan se että en tunne olevani aidosti edes hyväksytty saati haluttu. Se vaan kirpaisee jostain todella syvältä. Orgasmin nyt voin tarvittaessa hoitaa itselleni milloin vain, mutta se ei millään tasolla poista sitä tunnetta että puolisoni ei vain jostain syystä hyväksyä ja halua minua sellaisena kuin olen.

Haluttoman miehen puoliso minäkin. 

Vierailija
178/275 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että miehet vieläkin kuvittelee, että raha pitää naiset suhteessa. Että nainen ei pärjää omalla palkallaan.

Vierailija
179/275 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei saa pettää. Ei saa seksiä. Yhteinen lapsi ja olette kumpikin vielä jotenkuten hedelmällisessä iässä.

Paha paikka.. Kuinka vanha lapsenne on? Voit yrittää kärvistellä siihen asti, että ymmärtää kun eroatte. Tai sitten kärvistellä siihen asti että muuttaa omilleen. Se on lapselle kova paikka kun vanhemmat eroavat.

Ymmärrettävää kyllä, jos et pysty. Olen ollut suhteessa jossa seksiä oli, mutta hyvin niukalti ja yksitoikkoisesti. Lakkasin lopulta itsekin haluamasta, koska siitä katosi palo. Lopulta erosimme, kuitenkin seksiin liittymättömistä syistä.

Onko vaimosi kertonut syytä haluttomuuteensa? Onko masentunut, tekeekö kipeää, pillereillä, jokin itse aktissa häiritsee (esim. asento)?

Vierailija
180/275 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että miehet vieläkin kuvittelee, että raha pitää naiset suhteessa. Että nainen ei pärjää omalla palkallaan.

En minä ainakaan kuvittele että mieheni ei _pärjäisi_ omalla palkallaan. Kyllä hän _pärjäisi_ mutta tottakai hänen elintasonsa tippuisi siitä mitä se on nyt kun hänellä on myös minun palkkani kustantamassa elämäämme. Ei hän pystyisi elämään samanlaista elämää vain omalla paikallaan. Ja kyllä mä mietin että sekö enää häntä tässä suhteessa pitää. Miksipä miehillä ei sama ajatus tulisi mieleen vastaavassa tilanteessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi