Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä kirjoista, joita olet lukenut ahmimalla

Vierailija
22.11.2025 |

Moikka

Olisiko vinkkejä tällaisista kirjoista? Olen aina ollut kova lukemaan, kunnes päälle nelikymppisenä se yhtäkkiä muutamaksi vuodeksi hiipui, syytän tästä älylaitteita ja digitalisaatiota. Nyt olen kuitenkin löytänyt lukemisen ilon uudelleen Lisa Jewellin psykologisista jännäreistä. Ne ovat ilmaisseet minut täysin mukaansa, enkä ole malttanut laskea niitä käsistäni. Niissä juonenkuljetus on aivan omaa luokkaansa ja koko ajan tapahtuu. Nyt olen lukenut ne kaikki, ja kaipaan vinkkejä uusista yhtä koukuttavista kirjoista. Eniten tykkään jännäreistä, trillereistä ja kauhusta. Olen lukenut esim. Sebastian Fitzekin, Stephen Kingin ja Tess Gerritsenin koko suomennetun tuotannon. Hyviä ovat myös esim. Robin Cook, David Baldacci ja John Grisham.

Eli, vinkkaa kirjoja tai kirjailijoita, jotka ovat palauttaneet lukuinnostuksesi! Tai jos lukuinnostuksesi ei ole koskaan hiipunut, mitkä ovat sellaisia kirjoja, jotka pitävät tiukimmin otteessaan.

Kiitos jo etukäteen <3.

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sally Salmisen Katriina ja kaikki muutkin haluaa lukea kun on ensin lukenut Katriinan elämästä Ahvenanmaalla.

Vierailija
82/123 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taimitarhamurhat, kaikki Anna Janssonin kirjat.

IHANA ja HYVÄ kirja on Åsa Larssonin "Isien pahat teot".  Naurattaa ja itkettää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taimitarhamurhat, kaikki Anna Janssonin kirjat.

IHANA ja HYVÄ kirja on Åsa Larssonin "Isien pahat teot".  Naurattaa ja itkettää.

Åsa Larssonin kaikki dekkarit, jotka sijoittuvat Pohjois-Ruotsiin, ovat tosi vetäviä. "Isien pahat teot" on niistä ehkä paras.

Vierailija
84/123 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloa, leppoisaa kerrontaa ja romantiikkaakin on Elina Backmanin dekkareissa. 

Vierailija
85/123 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arttu Tuomisen dekkareissa on hyvin kuvatut henkilöt, ja kirjat ovat muutenkin erittäin sujuvia.

Vierailija
86/123 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satu Rämön Islanti-dekkareissa on jännittävä juoni ja myös hyvää henkilökuvausta sekä rentoa tunnelmaa.

Vierailija
87/123 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valerie Perrin: Vettä kukille. Todellinen lukuromaani, jonka minä ainakin ahmaisin. Jännitystä, erikoisia juonenkäänteitä, koskettava elämäntarina.

Vierailija
88/123 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla itsestäänselvyys, mutta Taru sormusten herrasta

Vierailija
89/123 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadie Jones: Kutsumattomat vieraat ja Haruki Murakami: Kafka rannalla.

Vierailija
90/123 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten kokeilijain ja keksijäin kirja.

Vierailija
91/123 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexander McCall Smithin Mma Ramotswe kirjat eli naisten etsivätoimisto nro 1. Leppoisaa ja lämminhenkistä. 

Vierailija
92/123 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rebecca Yarrosin Empyreum-sarja oli sellainen mikä tuli ahmittua. Lukuinto palautui Torstain murhakerholla.

Torstain murhakerho leffa kannattaa katsoa Netflixiltä. 

Vierailija
93/123 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailman paras romaani: Sadan vuoden yksinäisyys

Saisiko olla kaksitoista gallonaa viiniä nautittuna montussa?

Vierailija
94/123 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Charlotte Bronte, Kotiopettajattaren romaani. 

Vierailija
95/123 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stephen Kingin satumaa

Vierailija
96/123 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuhe Egyptiläinen, Jean Untonen-Auel kivikauteen perustuva kirjasarja, Agatha Christiet, Ylpeys ja ennakkoluulo, Pieni talo preerialla kirjasarja

- - -

Komppaan kommenttia koskien Sinuhea.   Lisäksi vielä tiiliskivimäinen kirja, joka liimaanuu näppeihin piiitkiksi ajoiksi!.

Vierailija
97/123 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Conn Igguldenin kirjasarja Tsingis kaanista, karkoitus perheineen heimosta ja lähes nälkään nääntyminen autiomaassa ja nousu sen ajan maailman huipulle.

#valloittaja

Vierailija
98/123 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dan Brown: Da Vinci-koodi

Vaikka olen 40 vuotta lukenut kaikkea mahdollista, niin tämä jäi kesken. Lapsellinen ja ennalta-arvattava juoni, yksiulotteiset henkilöhahmot ja todella kankeasti kirjoitettu. Ihmettelen kirjan suosiota, tosin taitaa vedota tavuviivakansaan

Vierailija
99/123 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dan Brown: Da Vinci-koodi

Vaikka olen 40 vuotta lukenut kaikkea mahdollista, niin tämä jäi kesken. Lapsellinen ja ennalta-arvattava juoni, yksiulotteiset henkilöhahmot ja todella kankeasti kirjoitettu. Ihmettelen kirjan suosiota, tosin taitaa vedota tavuviivakansaan

- - - 

Sama täällä, ei alkanut luku maistumaan ja vaikka tavalliseen tapaan yritti sinitellä yli alkuhetteikön, ei alkanut napaamaan ja kesken jäi.  Itselle kohtalaisen harvinaista...

Vierailija
100/123 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elizabeth Goudge Vihreän delfiinin maa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän