Vinkkejä kirjoista, joita olet lukenut ahmimalla
Moikka
Olisiko vinkkejä tällaisista kirjoista? Olen aina ollut kova lukemaan, kunnes päälle nelikymppisenä se yhtäkkiä muutamaksi vuodeksi hiipui, syytän tästä älylaitteita ja digitalisaatiota. Nyt olen kuitenkin löytänyt lukemisen ilon uudelleen Lisa Jewellin psykologisista jännäreistä. Ne ovat ilmaisseet minut täysin mukaansa, enkä ole malttanut laskea niitä käsistäni. Niissä juonenkuljetus on aivan omaa luokkaansa ja koko ajan tapahtuu. Nyt olen lukenut ne kaikki, ja kaipaan vinkkejä uusista yhtä koukuttavista kirjoista. Eniten tykkään jännäreistä, trillereistä ja kauhusta. Olen lukenut esim. Sebastian Fitzekin, Stephen Kingin ja Tess Gerritsenin koko suomennetun tuotannon. Hyviä ovat myös esim. Robin Cook, David Baldacci ja John Grisham.
Eli, vinkkaa kirjoja tai kirjailijoita, jotka ovat palauttaneet lukuinnostuksesi! Tai jos lukuinnostuksesi ei ole koskaan hiipunut, mitkä ovat sellaisia kirjoja, jotka pitävät tiukimmin otteessaan.
Kiitos jo etukäteen <3.
Kommentit (123)
Carlos Castaneda: Matka Ixtlaniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jussi Halla-ahon elämäkerrasta en odottanut tykkääväni. Lainasin sen asenteella, että vilkaistaan nyt sitten tätäkin, kun kerran kirjastoauto tuo ilmaiseksi kotiovelle.
Mutta kirja olikin todella mielenkiintoinen ja hyvin kirjoitettu.
Pakko kysyä, missä kirjastoauto kulkee vielä?
Esimerkiksi Tuusulassa.
Vierailija kirjoitti:
Satu Rämön Islanti-dekkareissa on jännittävä juoni ja myös hyvää henkilökuvausta sekä rentoa tunnelmaa.
Exel-kirjailija, aivan yliammuttua, hyvällä markkinoinnilla saatu myyntiä.
Åsa Larssonin kirjat. Surettaa, kun lopetti sarjan.
Lapsena:
Neiti Etsivät
Tiina - kirjat
H C Andersen satuja
Anne Frank, Nuoren tytön päiväkirja
Teininä:
Enid Blytonin Viisikko - kirjat
Emily B, Humiseva harju
Aikuisena:
Kurjat, V. Hugo
Ben Furmanin kirjat
Tommy Helstenin kirjat
Eeva Joenpellon Lohja sarja
Kaari Utrion historialliset teokset: sanonpa vaan, että näistä saisi hienoja elokuvia. Olen kerännyt jo melkein kaikki Utrion kirjat.
Liisa Keltikangas-Järvisen kirjat.
Paulo Coelho: 11 minuuttia
Paljon muitakin.
Margaret Craven, Kuulin pöllön kutsuvan
Steinbeck, Oikutteleva bussi
Turnbull, Kunnian kruunu
Ovat mulle sopivan lempeitä luettavia, en tykkää väkivallalla ja seksillä mässäilystä
Heti tuli mieleen Pentti kirstilän Hanhivaara-dekkarit. Se alkupään, Tampereelle sijoittuva tuotanto. Kuivanletkeää kerrontaa.
Kevin MacDonald: The Culture of Critique
Tuulikki Soinin Petsamo-sarja, johon kuuluu kolme kirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satu Rämön Islanti-dekkareissa on jännittävä juoni ja myös hyvää henkilökuvausta sekä rentoa tunnelmaa.
Exel-kirjailija, aivan yliammuttua, hyvällä markkinoinnilla saatu myyntiä.
Mä en voinut lukea kuin sen Hildurin, koska hän kirjoitti että jotain oli takin VUOREN välissä. Tuon vuori-sanan käyttö vaan tekee niin typerän vaikutuksen.
Sama oli, kun kaupassa oli tarjouksena hanskat karvavuorella😨. Onkohan kovin korkealla🤯
Adrian McKinty: Ketju
Emma Donoghue: Huone
Monet Freida McFaddenin ja Lars Keplerin kirjat
Hanya Yanagihara: Pieni elämä. Tykkäsin sen soljuvasta kirjoitustyylistä.
Stephen King: Julma leikki. Niin koukuttava, etten meinannut malttaa käsistä laskea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jussi Halla-ahon elämäkerrasta en odottanut tykkääväni. Lainasin sen asenteella, että vilkaistaan nyt sitten tätäkin, kun kerran kirjastoauto tuo ilmaiseksi kotiovelle.
Mutta kirja olikin todella mielenkiintoinen ja hyvin kirjoitettu.
Pakko kysyä, missä kirjastoauto kulkee vielä?
Esimerkiksi Tuusulassa.
- - - -
Off-topic...
>>Turussa on kaksi kirjastoautoa. Kirjastoautoistamme uudempi Lieke kulkee sähköllä.<<
- Hämmästyttävää! Aikanaan 60-vuotta sitten kirjastoautosta heinähäkillisen kirjoja kantaneena olin 100-varma, että kirjastoautot ovat lakanneet kulkemasta kauan sitten!
https://www.turku.fi/kirjasto/kirjastoautot
Tacitus: Germania ja Gaius Julius Caesar: Gallian sota.
Max Seeckin kirjat.