Mitä suomalaisuuteen liittyvää juttua "inhoat"?
Vaikkapa saunomista, marimekkoa, fazeria, juhla mokkaa, mökkeilyä, linnan juhlia, tuntematonta sotilasta jne... Minkä suosiota et ymmärrä? Itse inhoan mökkeilyä enkä ymmärrä sen suosiota yhtään. Kuka haluaa viettää aikaa jumalan seläntakana itikoiden syötävänä ;o
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Alastomuuspakkomiellettä. Sitä, että kaikki pitää paljastaa kaikille, kun ulkona on tietyn verran lämpöasteita. Pitää olla hihattomat ja shortsit jne. Tietysti ne onkin mukavimmat kotona, mutta jos haluaa peittää julkisella paikalla, pidetään friikkinä. Aivan kuin omasta kehostaan ei edelleenkään saisi (nainen) päättää. Kenelle se kuuluu ja kuka sen näkee vai onko se julkista omaisuutta?
Oikeastihan pitkälahkeiset/hihaiset, vaaleat, luonnonkuituiset vaatteet ovat viileämmät kuin ihoa paljastavat.
Yli menevää pihistelyä. Jos joku hankkii vähänkin jotain extraa, vaikka hienomman laukun, niin heti alkaa "en ikinä tyhlaisi moiseen turhuuteen, on niin rumakin, kyllä minulle vaan kelpaa sama Tokmannin muovikassi jota olen käyttänyt 20 vuotta"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alastomuuspakkomiellettä. Sitä, että kaikki pitää paljastaa kaikille, kun ulkona on tietyn verran lämpöasteita. Pitää olla hihattomat ja shortsit jne. Tietysti ne onkin mukavimmat kotona, mutta jos haluaa peittää julkisella paikalla, pidetään friikkinä. Aivan kuin omasta kehostaan ei edelleenkään saisi (nainen) päättää. Kenelle se kuuluu ja kuka sen näkee vai onko se julkista omaisuutta?
Oikeastihan pitkälahkeiset/hihaiset, vaaleat, luonnonkuituiset vaatteet ovat viileämmät kuin ihoa paljastavat.
Siksi tuo nakuilu onkin niin typerää.
Junttimaisuutta sen kaikissa muodoissa. Epäkohteliasta töksäyttelyä. Nälvimistä muka huumorimielellä. Ei osata käyttäytyä ja ollaan siitä ylpeitä. Kuvitellaan olevamme ylivertaista rotua ja vieroksutaan ulkomaalaisia, vaikka oma geenistömme on melkoinen cocktail.
Vierailija kirjoitti:
Junttimaisuutta sen kaikissa muodoissa. Epäkohteliasta töksäyttelyä. Nälvimistä muka huumorimielellä. Ei osata käyttäytyä ja ollaan siitä ylpeitä. Kuvitellaan olevamme ylivertaista rotua ja vieroksutaan ulkomaalaisia, vaikka oma geenistömme on melkoinen cocktail.
Täällähän nimenomaan palvotaan ulkomaalaisia.
Korruptiota, joka kuitataan sillä että se nyt on vaan maan tapa.
Olen ylpeä suomalaisuudesta, isänmaastani!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsenäisyyspäivää. Ei juhlia (paitsi eliitillä), ei ilotulituksia, ei riemua vaan ankeaa möllöttämistä.
Eikä useimmilla edes käsitystä, mitä siinä juhlitaan. Iso osa suomalaisista luulee ihan aidosti että Suomi itsenäistyi sotimalla 1939-1944 ja sen ympärillehän rakentuu koko päivän "juhlinta".
Todellisuudessahan Suomi itsenäistyi ilman verenvuodatusta 1917. Ilmeisesti siinä ei sitten ole mitään juhlimista, kun sitä ei haluta muistella...
Kyllä, kyllä - mutta kun se meidän itsenäisyys yritettiin iivanoiden toimesta viedä ja liittää meidät Neuvostoliittoon, niin siitähän ne meidän soturit ja lotat meidät pelasti.
Koko Suomen kansa rukoili Herraa polvillaan kuulemma silloin presidenttiä myöten ja Herra armahti meidät ja niin saimme pitää itsenäisyytemme.
Vierailija kirjoitti:
Sitä, että tuntemattomille ei hymyillä. Vihaan myös sitä, että Suomessa jopa vihataan small talkia. En nyt väitä, että koko ajan pitäisi hölöttää turhia, mutta ulkosuomalaisena on outoa, jos vaikka bussikuski tai naapuri ei edes tervehdi.
Sanoisin, että suomalainen juttu jota inhoan on täysi ymmärtämättömyys kulttuurillisten erojen suhteen. Tämä erityisesti silloin, kun täysin supisuomalaiset vaativat toisen maan kulttuurin väkinäistä ja pinnallista integroimista osaksi omaan kulttuurinsa, vaikka esimerkiksi amerikkalaisen kulttuurin. Ei edes yritetä ymmärtää mistä historiallisista tms. seikoista näiden kulttuureiden, hmm, vaikka esimerkiksi small talk -kulttuuri tulee. Ei eletä enää vuotta 2012, jolloin toisen kulttuurin larppaaminen oli kuuminta muotia.
Vierailija kirjoitti:
Yli menevää pihistelyä. Jos joku hankkii vähänkin jotain extraa, vaikka hienomman laukun, niin heti alkaa "en ikinä tyhlaisi moiseen turhuuteen, on niin rumakin, kyllä minulle vaan kelpaa sama Tokmannin muovikassi jota olen käyttänyt 20 vuotta"
Tai Tokmannin ämpäri.🤭
Ulkosuomalaisena hämmästelen suomalaisten jatkuvaa besservisseröintiä, pätemistä ja muiden kansojen tapojen ja kulttuurin vähättelemistä. Jatkuvaa kilpailua jostain, sekin on outoa. Lomaakin vietetään otsa rypyssä suorittamalla se, harvemmin joku osaa todella rentoutua lomillaan paitsi ne eräät jotka viettävät lomansa mökeillään juoden viinaa koko lomansa ajan, väittävät rennoksi lomaksi. Matkustellaan, mutta suurin osa turistirysiin. Ollaan aika vähän uteliaita näkemään muutakin kuin sen turistirysän ympäristö. Loman jälkeen todetaan, että siellä ei ole mitään, ei metsää eikä luontoa ja ruokakin oli kamalaa, ihmiset hulluja höpöttäjiä.
Kokoomuksen mölinää yritystukien tarpeellisuudesta.
Mulla ei oo omaa mökkiä mutta sukulaisen mökillä oon huomannu että jotenkin rentouttaa, pää selkenee kun on luonnon keskellä ilman jatkuvaa hälinää. Metsässä olonhan on todettu oikeasti vaikuttavan mieliterveyteen positiivisesti!
Vierailija kirjoitti:
Outoa tapaa nukuttaa lapsia ulkona, jopa pakkasessa. Ja jos naapurin kissa tai koira tai metsän eläin lähestyy, se eläin on mukamas paha, eikä mitään vikaa ole siinä hoitajassa joka on jättänyt lapsen yksin ulos.
Etkö ole koskaan nukkunut ulkona? Saa niin hyvät unet ulkoilmassa.
Vierailija kirjoitti:
Sitä, että tuntemattomille ei hymyillä. Vihaan myös sitä, että Suomessa jopa vihataan small talkia. En nyt väitä, että koko ajan pitäisi hölöttää turhia, mutta ulkosuomalaisena on outoa, jos vaikka bussikuski tai naapuri ei edes tervehdi.
Mä oon tottunu siihen että suurin osa bussikuskeista tervehtii. Naapurit ei niinkään. Vanhemmat ihmiset tosin tuntuu tykkäävän, jos tervehdin.
typeryyttä, ei selvitetä asioita vaan uskotaan mitä tahansa käskyttäjää.koruptioo joka suomen syöpä ja tuho,pahantahtoisuus ja kiusaaminen joka on demonista.nää on inhokit.
suomalaisen ihmisen pitää arvostaa itseään enemmän,pitää vaatia poliitikoilta jne asioiden järjestämistä ponnekkaasti. tykkäisin et rennompi ja itseään kohtaan leppoisampi työtahti,parantaisi ilmapiiriä.
Väkivaltaisuus. Niin kotona, koulussa kuin työpaikoillakin. Inhimillisyyden puute työpaikoilla. Työ=elämä ja Jumala.
Jatkuva kilpailu kaikesta.
Yltiöpäinen pedanttisuus josta pidetään kiinni vaikka asiasta olisi haittaa. Systeemi ei jousta yhtään.
Toisten rahoilla eläviä Kela elätti saatanoita
Narsismia.