Mitä suomalaisuuteen liittyvää juttua "inhoat"?
Vaikkapa saunomista, marimekkoa, fazeria, juhla mokkaa, mökkeilyä, linnan juhlia, tuntematonta sotilasta jne... Minkä suosiota et ymmärrä? Itse inhoan mökkeilyä enkä ymmärrä sen suosiota yhtään. Kuka haluaa viettää aikaa jumalan seläntakana itikoiden syötävänä ;o
Kommentit (316)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten rasismia. Hävettää juntit, jotka oikeasti luulevat olevansa parempia ja ansaitsevampia ihan sillä perusteella, että ovat sattuneet syntymään täällä ja ulisevat maahanmuuttajista.
Suomalainen kehittynyt yhteiskunta ei nouse tästä soisesta ja kituliaasta maaperästä, sen ovat saaneet aikaiseksi älykkäät valkoiset ihmiset. Monilla muilla mantereilla elinolosuhteet ovat paljon suotuisammat mutta silti asukkaiden kyvyt eivät riitä yhtään mihinkään. Kyllä, Suomi on tuhannesti parempi ja kulttuuriltaan ylivertainen maa verrattuna yhteenkään kehitysmaahan.
Tämä. Suomessa ei ole maaperää yhtään millekään. Silti ollaan EU:ssakin nettomaksajia. Suomalaisten oikea todellinen ongelma on huono itsetunto. Siitä aiheutuu pakkomielle miellyttää muita joita pidetään automaattisesti "parempina". Mikään ei ole yhtä raivostuttavaa kuin tämä itsesääli- ja miellyttämismentaliteetti. Oikeasti mikä tahansa alkaa näyttää hyvältä jos uskoo itseensä riittävän lujasti.
Sitä kun aina ulkomaalaisilta kysytään, mitä mieltä on Suomesta tai suomalaisista 🙄 Tai miten Suomessa on uutinen se, että joku Suomen tapahtuma on uutisoitu ulkomailla.
Myös ämpärien tai alennusten jonottaminen tuntikausia on myötähäpeää aiheuttavaa.
En myöskään tykkää, miten suomalaiset itse mainostavat, miten juroa ja viinaanmenevää porukkaa Suomessa asuu.
Metsäläisyyttä, junttiutta, nurkkakuntaisuutta, sisäsiittoisuutta, epäsosiaalisuutta, kollektivismia, laumailmiöitä, kateutta, pahansuopuutta.
Viina, kahvi, sauna (en käytä mitään noista)
Tuppisuita, tuntuu että suurin osa pelkää/ inhoaa kanssaihmisiä.
Tylsiä juhlapäivien vietto tapoja.
Yleistä apatiaa.
Sitä ettei saa kavereita helposti, suomalaiset kyräilee ja on supervarautuneita. Olen itse ihan samanlainen, tällaiseksi täällä muuttuu
Yhteisöllisyyden puutetta. Sitä, että ei tunneta naapureita eikä osata olla ihmisten kanssa. Kaikki asiat, niin iloiset kuin surulliset, pitäisi kohdata yksin. Lapset pitäisi kasvattaa yksin.
Olen siis itsekin juuri tällainen. En osaa olla ihmisten kanssa enkä halua naapureita kyläilemään. En ole ikinä myöskään auttanut ketään puolituttua lastenhoidossa. Haluaisin kuitenkin olla erilainen, siis sosiaalinen, ja että elämä olisi sellaista, yhdessäoloa ja kyläilyä ja jutustelua. Niin kuin joissain Brasiliassa. Yhteiskuntamme vielä kaatuu tähän yksilöllisyyteen.
Oho, tässä olikin jo muutama ihan samantyyppinen vastaus :D Mukavaa, että en ole ainoa. Aletaanko vain sosiaalisemmiksi?
Vierailija kirjoitti:
Tuppisuita, tuntuu että suurin osa pelkää/ inhoaa kanssaihmisiä.
Tylsiä juhlapäivien vietto tapoja.
Yleistä apatiaa.
Kerropa, miten itse vietät niitä juhlapäiviä?
Paskapuhetta ja henkselien paukuttelua siitä, miten Suomessa on koskematon luonto ja ruoka erityisen puhdasta ja laadukasta. Suomalaiset eivät saa aikaiseksi edes suojavyöhykkeitä vesistöjen viereen, vaan ravinteet valuvat surutta järviin ja jokiin. Metsä on pitkälti talousmetsää. Erityisen noloa on, kun tätä soopaa selitetään ulkomaalaisille.
Sääntöjen noudattaminen pilkulleen valtion taholta. Nöyristely esim. EU:ssa. Maksetaan miljardeja muille jäsenmaille. Niillä mailla menee nyt hyvin ja Suomi on ahtaalla.
Woketus ja joka asiasta sen varjolla loukkaantuminen.
Tasapäistämistä, kateutta ja viinanhimoa.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin haittojen vähättelyä. Oikein pyhä lehmä.
Kyllä. Mainostaa saa ja lehdissäkin oikein listataan mikä on parasta ja tasokasta viiniä ja tai olutta. Kaksinaismoralismi on aivan järkyttävää, mutta tupakka on vain yksistään se kaiken pahan alku ja juuri. Et lääkärissäkään edes ehdi syytä sanoa miksi sinne menet, ensimmäisenä vain kysytään että tupakoitko. Harvemmin tupakka ihmiset niin sekopäiseksi saa että sen vaikutuksen alaisena tehdään murhia ja varsinkin se ihana joulun vietto saa aikaan aivan uusia muotoja: ajetaan perhe lumihankeen. Että tälläistä on kaksinaismoralismi. Kyllä olisi kirveellä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Itsenäisyyspäivää.
Mietihän nyt syntyjä syviä. Keiden ansiota onkaan että itsekin voisit vaikka hieman juhlistaa että Suomessa on itsenäisyyspäivä.
Vierailija kirjoitti:
Yhteisöllisyyden puutetta. Sitä, että ei tunneta naapureita eikä osata olla ihmisten kanssa. Kaikki asiat, niin iloiset kuin surulliset, pitäisi kohdata yksin. Lapset pitäisi kasvattaa yksin.
Olen siis itsekin juuri tällainen. En osaa olla ihmisten kanssa enkä halua naapureita kyläilemään. En ole ikinä myöskään auttanut ketään puolituttua lastenhoidossa. Haluaisin kuitenkin olla erilainen, siis sosiaalinen, ja että elämä olisi sellaista, yhdessäoloa ja kyläilyä ja jutustelua. Niin kuin joissain Brasiliassa. Yhteiskuntamme vielä kaatuu tähän yksilöllisyyteen.
Olen mies ja minusta tuntuu, että tämä on vielä pahempi meille miehille. Olen kateellinen naisille, jotka ystävystyvät helposti ja muutenkin alkavat helposti jutuille keskenään. Tuntuu, että meillä miehillä se on vielä vaikeampaa kuin suomalaisnaisilla.
Vierailija kirjoitti:
Sitä kun aina ulkomaalaisilta kysytään, mitä mieltä on Suomesta tai suomalaisista 🙄 Tai miten Suomessa on uutinen se, että joku Suomen tapahtuma on uutisoitu ulkomailla.
Myös ämpärien tai alennusten jonottaminen tuntikausia on myötähäpeää aiheuttavaa.
En myöskään tykkää, miten suomalaiset itse mainostavat, miten juroa ja viinaanmenevää porukkaa Suomessa asuu.
Toi ämpärijuttu on kyllä nolointa ikinä. Hauska läppä, kyllä me suomalaiset ollaan niin hulluja, minäkin haluan hassutella muun lauman mukana hehhehhih...
Sehän ymmärretäänkin nykyään aivan väärin kirjaimellisesti ämpärin jonottamisena, vaikka silloin alunperin homman keskipisteenä oli ne ämpärin sisältämät tavarat, eikä se sanko johon ne oli laitettu kantamista varten.
kateus