Postnordilta viesti, että paketti on saapunut, mutta....
En ole tilannut mitään, ja paketti odottaa minua Sale Kontiopuiston lähiboksissa Pieksämäellä ja itse asun Joensuussa.
En aio hakea 😆
Tapahtuuko tällaista paljonkin?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat paketin etkä hae sitä, koska et ole tilannut mitään. En käsitä. Etkö halua saada lahjoja vai pelkäätkö jotain?
MIKSI IHMEESSÄ hakisin ja miksi kukaan laittaisi paketin Joensuuhun:
"Pieksämäen ja Joensuun välimatka on noin 160 - 170 kilometriä autolla, ja matka kestää arviolta 2 tunnista 2,5 tuntiin riippuen reitistä."
Varmaan se paketti on lähetetty kotiosoitteeseesi, mutta näinhän Posti ja muut kuriirifirmat toimivat, eli toimittavat paketit minne tahansa muualle mutta ei ainakaan sinne minne on tilattu.
Älä kuitenkaan anna pankkitunnuksiasi, jos aiot selvitellä asiaa.
Joensuu on sen verran suuri kaupunki, ettei olisi mitään järkeä ohjata sinne saapuvaa pakettia Pieksämäelle asti. Varmasti lähempääkin löytyy tyhjiä saapumispisteitä.
Jep. Itsekin tilasin just, ja toimitus PostNordin kautta pakettiautomaattiin. Toimitettiin saman toimipisteen pakettipisteelle. Ei tosin Joensuussa, mutta siis vaihtoehtoja löytyy varmasti tuon kokoisen kaupungin sisällä, jos yksi automaatti on täynnä.
Edelleen: tilaaja kirjoittanut varmasti puhelinnumeronsa väärin, ja saapumisilmoitus tuli siksi ap:n numeroon.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä poistaa sen, etteikö joku muu ole voinut näppäillä sitä paketin saajan numeroa väärin?
Vastaus siis 21'lle - lainaus ei näemmä toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole mitään tilannut niin ei sinulle ole mitään tulossa.
Minulle tuli kerran viesti postin nimissä että paketti on jumissa mutta kun maksat tämän niin lähtee liikkeelle. Minulle oli kyllä paketti tulossa mutta Matkahuolto toimi välittäjänä ja toisekseen postin nimissä lähetetty txt tuli hyvin epämääräisesti osotteesta, postia oli ainoastaan oranssi logo viestissä. Niin ja postilla kuin MH:lla on käytössä seurantatunnus jos sitä ei ole niin viesti on huijausta. Varovaisuutta!
Jos et ole mitään tilannut niin ei sinulle ole mitään tulossa.
Kyllä voi olla. Itsellekin oli sukulainen lähettänyt paketin yllätyksenä. Kysyin häneltä ensin, että oletko oikeasti lähettänyt minulle sellaisen, ennen kuin lähdin sitä hakemaan.
Minäkin kerran sain. ostin 15 000€ edestä lannoitteita, Yara muisti minua yllättäen 20€ arvoisella ohjauspyörän nupilla.
Toista kertaa eivät ole sortunret noin avokätiseen lahjontaan.
Vierailija kirjoitti:
Saat paketin etkä hae sitä, koska et ole tilannut mitään. En käsitä. Etkö halua saada lahjoja vai pelkäätkö jotain?
No en lähde ajamaan reilua neljää tuntia hakeakseni toiselle ihmiselle kuuluvan paketin, jonka sisällöstäkään ei ole mitään tietoa. Sinäkö lähtisit?
"Edelleen: Postnordin viesteissä näkyy aina lähettäjä, ei tarvitse arvailla mitään."
Tässä ei kyllä näy.
Vierailija kirjoitti:
No kannattaisko ottaa yhteys sinne Postnordiin asian varmistamiseksi? Monet lähettäjät veloittavat jopa 25€ noutamatta jätetyistä paketeista jotka palautuvat takaisin lähettäjälle. Helpompi selvittää nyt, kuin silloin, jos laskua pukkaa.
Miksi minulle tulisi lasku, kun en ole tilannut mitään?
Monet yksityiset muyjät eivät lähetä mitään juuri näiden sotkujen takia. Ja lun niissä ostajissakin on monenlaisia. Suomi kuitenkin on aika pitkien etäisyyksien maa. Jos kauppaat jotain marhinsalituotetta "vain nouto" - perisatteella, se usein jää myymättä.
Jos tuote on Lahdessa ja potentiaalisia ostajia olisi vaikka Oulussa, Torniossa ja Kajaanissa.
"Tule hakemaa, eihän siinä mene kuin muutama tunti ja psri kymppiä bensoihin...". Näin minulle yksikin heppu sanoi 600km/suunta reissusta.
Vierailija kirjoitti:
Jollakulla on tullut tilaukseensa väärä puhelinnumero tai sähköpostiosoite ja sinä olet saanut hänen saapumisilmoituksensa.
Niinpä. Noin helposti toimitukset menevät väärään paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
No kannattaisko ottaa yhteys sinne Postnordiin asian varmistamiseksi? Monet lähettäjät veloittavat jopa 25€ noutamatta jätetyistä paketeista jotka palautuvat takaisin lähettäjälle. Helpompi selvittää nyt, kuin silloin, jos laskua pukkaa.
Sinnehän saakin yhteyden niin kovin helposti 😁 Netti pursuaa valituksia siitä, ettei se ikinä vastaa mihinkään.
Miten tämä poistaa sen, etteikö joku muu ole voinut näppäillä sitä paketin saajan numeroa väärin?