Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Postnordilta viesti, että paketti on saapunut, mutta....

Vierailija
21.11.2025 |

En ole tilannut mitään, ja paketti odottaa minua Sale Kontiopuiston lähiboksissa Pieksämäellä ja itse asun Joensuussa. 

En aio hakea 😆

Tapahtuuko tällaista paljonkin? 

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat paketin etkä hae sitä, koska et ole tilannut mitään. En käsitä. Etkö halua saada lahjoja vai pelkäätkö jotain?

MIKSI IHMEESSÄ hakisin ja miksi kukaan laittaisi paketin Joensuuhun: 

"Pieksämäen ja Joensuun välimatka on noin 160 - 170 kilometriä autolla, ja matka kestää arviolta 2 tunnista 2,5 tuntiin riippuen reitistä." 

Varmaan se paketti on lähetetty kotiosoitteeseesi, mutta näinhän Posti ja muut kuriirifirmat toimivat, eli toimittavat paketit minne tahansa muualle mutta ei ainakaan sinne minne on tilattu.

Älä kuitenkaan anna pankkitunnuksiasi, jos aiot selvitellä asiaa.

Todennäköisempää on, että joku pieksämäkeläinen on tilannut jotain ja kirjoittanut puhelinnumeronsa väärin kuin että AP olisi unohtanut tilanneensa jotain ja tämä unohdettu tilaus olisikin päätynyt Pieksämäelle.

Vierailija
22/49 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kannattaisko ottaa yhteys sinne Postnordiin asian varmistamiseksi? Monet lähettäjät veloittavat jopa 25€ noutamatta jätetyistä paketeista jotka palautuvat takaisin lähettäjälle. Helpompi selvittää nyt, kuin silloin, jos laskua pukkaa.

Ei tuo kannata, kun ei se PostNordikaan voi mitään sille, jos paketin tilannut on syöttänyt väärän puhelinnumeron tilaukseensa. Toivottavasti hän on kuitenkin laittanut oikean sähköpostiosoitteensa tai hänellä on PostNordin applikaatio, niin on saanut myös niitä kautta sen saapumisilmoituksen.

Näitä sattuu ajoittain, ja ne on ihan sen ihmisen vastuulla / syytä, joka on näppäillyt puhelinnumeronsa tilauslomakkeelle väärin.

Ja sä olet varma ettei yhtä lailla Postnord  tai tavarantoimittaja voi näppäillä väärää numeroa kun asiakkaalle tulee noutoilmoitus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kannattaisko ottaa yhteys sinne Postnordiin asian varmistamiseksi? Monet lähettäjät veloittavat jopa 25€ noutamatta jätetyistä paketeista jotka palautuvat takaisin lähettäjälle. Helpompi selvittää nyt, kuin silloin, jos laskua pukkaa.

Ei tuo kannata, kun ei se PostNordikaan voi mitään sille, jos paketin tilannut on syöttänyt väärän puhelinnumeron tilaukseensa. Toivottavasti hän on kuitenkin laittanut oikean sähköpostiosoitteensa tai hänellä on PostNordin applikaatio, niin on saanut myös niitä kautta sen saapumisilmoituksen.

Näitä sattuu ajoittain, ja ne on ihan sen ihmisen vastuulla / syytä, joka on näppäillyt puhelinnumeronsa tilauslomakkeelle väärin.

Ja sä olet varma ettei yhtä lailla Postnord  tai tavarantoimittaja voi näppäillä väärää numeroa kun asiakkaalle tulee nout

Jos AP ei ole tilannut mitään, hänelle tuskin on tulossa jotain pakettia reilun parinsadan kilometrin päähän.

Vierailija
24/49 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys Postnordin asiakaspalveluun. Joku näppäilyvirhe luultavasti tullut paketin lähettäjälle. Aspassa voivat mahdollisesti ottaa yhteyttä lähettäjään, jotta tämä voi korjata puhelinnumeron oikein ja pakettia odottava saa sitten pakettinsa.

Vierailija
25/49 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat paketin etkä hae sitä, koska et ole tilannut mitään. En käsitä. Etkö halua saada lahjoja vai pelkäätkö jotain?

"Pieksämäen ja Joensuun välimatka on noin 160 - 170 kilometriä autolla, ja matka kestää arviolta 2 tunnista 2,5 tuntiin riippuen reitistä." 

Varmaan se paketti on lähetetty kotiosoitteeseesi, mutta näinhän Posti ja muut kuriirifirmat toimivat, eli toimittavat paketit minne tahansa muualle mutta ei ainakaan sinne minne on tilattu.

Todennäköisempää on, että joku pieksämäkeläinen on tilannut jotain ja kirjoi

Edelleen: Postnordin viesteissä näkyy aina lähettäjä, ei tarvitse arvailla mitään.

Vierailija
26/49 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pieksämäen ja Joensuun välimatka on noin 160- 170 kilometriä autolla, ja matka kestää arviolta 2 tunnista 2,5 tuntiin riippuen reitistä." 

Pitäisikö autotottoman lähteä joukkoliikenteellä sitä itse viemään perille, vai?

Minä olen tilannut samasta kaupungistakin tavaraa kotiinkuljetuksella, koska ei kerran sitä omaa autoa ole. Olisko pitänyt ostamani sängynpääty kantaa kotiin viisi kilsaa?

Varsin monet harrastavat kotiinkuljetusta nykyään ruokaostostensakin kanssa, vaikka ruokakauppoja on jokaisen reitin varrella. Ja autokin monella.

Vierailija
27/49 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Joku lähetti sulle joululahjan 😃 

Tuskinpa. En ole ikinä asunut Pieksämäellä. 

Vierailija
28/49 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kävi samoin.

Joku oli antanut väärän puhelinnumeron (meidän), joten olisimme voineet hakea hänelle tulleet paketit.

Vierailija
29/49 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran Postin työntekijä oli näppäillyt postinumeron väärin.

Paketti toimitettiin 200km päähän.

Kyseessä oli yksityishenkilöltä ostettu laite.

Postin kanssa asian selvittely oli epämiellyttävää, kyllästyneen oloinen asiakas"palvelija" sanoi, että jos lähetyksessä on väärä numero, maksat itse lähetyksen uudelleenohjauksen.

Koska halusin ko. tavaran, pyysin lähettämään sen minun laskuuni. No, paketti lopulta tuli ilman veloitusta, paketin päällä oli oikea postinumero, mutta paketin vastaanottanut työntekijä oli tehnyt lähetystä järjestelmään kirjatessaan näppäilyvirheen.

Vierailija
30/49 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai kyseessä on huijausviesti. 

Viestissä on annettu "palvelunumero" joka menee pankkitunnuksia kalastelevalle huijarille tms.

Pitää olla tarkkana näiden kanssa. Näitä tuli paljon n. 10v sitten.

Postnord lähettää normaalin tekstiviestin saapuneesta paketista ilman mitään linkkejä. Siinä näkyy vain kuka/mistä paketti on lähetetty, noutopaikka, seurantakoodi ja viimeinen säilytyspäivä.

Vierailija
31/49 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Joku lähetti sulle joululahjan 😃 

Jos Postnordilta saa viestin paketista niin siinä näkyy aina myös lähettäjä. 

Niin näkyy, joten se kannattaa lukea.

Vierailija
32/49 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mukana linkki tilauksen tietoihin?

Minulle myös tuli yhteen aikaan jatkuvasti tuollaisia huijauslähetyksiä, ts "sinulla on paketti", mutta postimaksua ei ole riittävästi; pitäisi maksaa 4.95 euroa.

Koska en miilloinkaan tilaa mitään paketteja, tajusin sen heti huijaukseksi.

Siksipä en jatkossakaan tilaile verkkokaupoista, vaan saan kaiken kaupoista ja marketeista, mitä tarvitsen :D

Vierailija
33/49 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole mitään tilannut niin ei sinulle ole mitään tulossa.

Minulle tuli kerran viesti postin nimissä että paketti on jumissa mutta kun maksat tämän niin lähtee liikkeelle. Minulle oli kyllä paketti tulossa mutta Matkahuolto toimi välittäjänä ja toisekseen postin nimissä lähetetty txt tuli hyvin epämääräisesti osotteesta, postia oli ainoastaan oranssi logo viestissä. Niin ja postilla kuin MH:lla on käytössä seurantatunnus jos sitä ei ole niin viesti on huijausta. Varovaisuutta!

Jos et ole mitään tilannut niin ei sinulle ole mitään tulossa.

Kyllä voi olla. Itsellekin oli sukulainen lähettänyt paketin yllätyksenä. Kysyin häneltä ensin, että oletko oikeasti lähettänyt minulle sellaisen, ennen kuin lähdin sitä hakemaan.

Vierailija
34/49 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Pelkkä ilmoitus saapuneesta paketista, sen numero (pitkä numerosarja) ja ohje että lokero avautuu sovelluksella. 

Vierailija
35/49 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Pelkkä ilmoitus saapuneesta paketista, sen numero (pitkä numerosarja) ja ohje että lokero avautuu sovelluksella. 

Eli ei ole huijausviesti vaan todellinen saapumisilmoitus. Mutta todennäköisesti jonkun toisen puhelinnumeroon tarkoitettu.

Vierailija
36/49 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joensuu on sen verran suuri kaupunki, ettei olisi mitään järkeä ohjata sinne saapuvaa pakettia Pieksämäelle asti. Varmasti lähempääkin löytyy tyhjiä saapumispisteitä.

Vierailija
37/49 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

>> en jatkossakaan tilaile verkkokaupoista, vaan saan kaiken kaupoista ja marketeista, mitä tarvitsen <<

Olen päätynyt samaan, juurikin sen takia, että niin paljon huijataan nykyään ja on muitakin ongelmia.

Taannoin sain huijausviestin pankista, jossa minulla ei edes ole tiliä. Mutta viestin mukaan siinä pankissa oleva tilini oli vaarassa. 😂

Vierailija
38/49 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle myös tuli yhteen aikaan jatkuvasti tuollaisia huijauslähetyksiä, ts "sinulla on paketti", mutta postimaksua ei ole riittävästi; pitäisi maksaa 4.95 euroa.

Koska en miilloinkaan tilaa mitään paketteja, tajusin sen heti huijaukseksi.

Siksipä en jatkossakaan tilaile verkkokaupoista, vaan saan kaiken kaupoista ja marketeista, mitä tarvitsen :D

Postnord ei lähetä linkkejä vaan viestissä näkyy vain kuka lähettäjä on ollut.

Vierailija
39/49 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä sattuu paljon virheitä. Pääsyy on työn halpuutus.

Usein pienessä K-marketissa on Postnordin, Postin ja Schenkerin toimipisteet.

Kaupan myyjät hoitavat näitä toimipisteitään myyntityön ohessa.  Usein minimaalisella perehdytyksellä.

Iltavuorolaisella voi olla klo 20:50 jono sekä kaupan kassalla, että postitiskillä, kauppa sulkeutuu 21:00, palkkaa maksetaan 21:15 saakka.  Pullonpalautuskone huutaa, humalaisia kaljanostajia lappaa sisään...

Kauppa pitää valmistella sulkukuntoon, kassa laskea...

Vierailija
40/49 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän moni paketin lähettäjätaho näppäilee paketin lähetyksen yhteydessä omin pikku kätösin lähetykseen tilauksessa annetun puhelinnumeron, joten virheitä sattuu myös siinä kohden. Itselleni kävi näin Powerin kanssa, vihdoin ystävällinen postissa vinkkasi minulle, että kerro sinne Powerille, että tarkistavat lähetyksen puhelinnumeron siinä on virhe. 

Paketti ehti palautua kahteen kertaan powerille, kun en saanut saapumisviestiä ja minä olin tilauksessa laittanut puhelinnumeroni ihan oikein. Sen jälkeen kun kerroin powerille, että teillä on siinä lähetyksessä virhe puhelinnumerossa ja korjasivat sen, niin tuli viesti paketista. Mutta tuli sitten 17 km päähän postin asiointipisteeseen, vaikka lähellä olisi ollut n. 10 eri paikkaa, jonne paketin olisi voinut lähettää..... No kävin kiltisti hakemassa sen sieltä 17 km päästä, en enää uskaltanut kokeilla mitään siirtoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi