Pidätkö vegaaneja omituisina?
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
yleensä aikamoisia minä minä minä tyyppejä. Kun ekan kerran tapaan niin vartin jälkeen kyllä on selvää kaikille vegaanius.
Tämä on nimenomaan kääntynyt päälaelleen. Jos lehdessä on lihaton resepti, eiköhän siellä ole linasyöjä vinkumassa kuinka on pahaa jne
Sama koskee mitä tahansa keskustelua aiheesta.
Ymmärrän kasvissyöjiä jos se tehdään eläinten vuoksi, mutta vegaaniutta pidän vain typeränä itsekorostuksena. Ei ole mitään järkeä siinä ettei esim voi syödä leipää jossa on munaa, ei hunajaa, tai naurettavin kuulemani : ei voi syödä tiettyjä karkkeja kun niissä on väriainetta jossa on (muka) jonkun hyönteisen kuorta!!! Ihan pelletouhua, luokkaa "en voi astua laattojen sauman päälle" lapsellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heillä on matalat veriarvot ja siitä syystä he ovat hauraita ja heikkoja.
Hauras ja heikko niin kuin F1-maailmanmestari Lewis Hamilton, joka on vegaani?
Se käppänä ei ole kasvanut koska ei ole saanut hyvää ravintoa, ja siksi mahtuu formulaan. Formulakuskit on juurikin niitä pieni ja heikkoja miehiä.
Esitit hyvän esimerkin.
F1-kuljettajien pitää olla huippukunnossa, koska heihin kohdistuu jopa 46 G:n voimia mutkissa ja jarrutuksissa. Tuon vuoksi pää ja kypärä voivat tuntua 3040 kiloisilta ja kuljettajan syke pysyy lähes koko kisan ajan 160190 lyönnin/min välillä, ja piikkeinä voi nousta jopa 200:aan.
Pystytkö itse tekemään tämän minkä hän tässä:
30 viiva 40, ja 160 viiva 190 siis. Palsta poisti nuo väliviivat
Vegaanit on rationaalisia ruokailijoita, toisin kuin me muut.
Tästä ei objektiivisesti ottaen ole mitään epäselvyyttä. Puhutaanpa terveydestä, ympäristöstä tai eläinten oikeuksista, vegaanit ovat niitä ainoita, joiden valinnat on positiivisia. Me muut ollaan tekopyhiä teeskentelijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Ovat omituisia pitämättäkin. Salasyövätkin lenkkimakkaraa.
Tämä on tosi kummallinen käsitys pitkään kasvissyöjänä olleen mielestä. Ei se liha useimmista kasvissyöjistä tunnu mitenkään houkuttelevalta, sellaiselta että täytyisi jotenkin taistella mielitekoja vastaan ja sitten repsahdella salasyömään. juusto on osalle vaikeampi pala, mutta äärimmäisen harvoin liha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä, mutta toivon, että päätöksen takana ei ole maailmanpelastajan syndrooma. Ihan vain sen ihmisen itsensä takia, koska se on todella raskasta ajatella olevansa vastuussa koko maailmasta. Olen itsekin harkinnut vegaaniruokavalion kokeilemista terveyssyistä. Olen kuitenkin liian laiska ottaakseni selvää terveellisen ruokavalion koostamisesta pelkästään kasvikunnan tuotteita hyödyntäen.
Toisaalta voi olla ilman stressiäkin vegaani tai kasvissyöjä eettisistä tai ympäristösyistä. Mä olen ollut kohta 30 vuotta, ja mulle riittää hyvin että teen oman osuuteni, niin on puhdas omatunto, en stressaa maailman pelastamisesta sen enempää.
Minä puolestani en osta kiinanromua edes kaupasta saati tilaa mitään enkä osta täysin turhia kosmetiikkatuotteita, eivät ne kaunista kumminkaan enempää. Ruoassa suosin lähiruokaa, jos vain mahdollista. Nuo riittävät hyvin maailman pelastamiseksi minun osaltani, joten voin syödä hyvällä omatunnolla myös lihaa. Kala meillä pääosin kalastetaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvisruoka allergisoi pierettää ja turvottaa. Liha ei allergisoi ei pieretä eikä turvota.
Ilmeisesti kaikki ihmiset sitten ovat koko ajan turvonneita ja pierevät, sillä kukaanhan ei syö kasvitonta ruokavaliota.
Tottakai kaikki pieree. Kasvissyöjät vaan pieree tykimmin. Siinä ero.
Vegaaneista valittavat on omituisia.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kasvissyöjiä jos se tehdään eläinten vuoksi, mutta vegaaniutta pidän vain typeränä itsekorostuksena. Ei ole mitään järkeä siinä ettei esim voi syödä leipää jossa on munaa, ei hunajaa, tai naurettavin kuulemani : ei voi syödä tiettyjä karkkeja kun niissä on väriainetta jossa on (muka) jonkun hyönteisen kuorta!!! Ihan pelletouhua, luokkaa "en voi astua laattojen sauman päälle" lapsellista.
Miten sinä siis kasvissyöjiä ymmärrät, jos tuomitset noin täysin sen, että ei haluta ruokavalinnoilla osallistua eläinten hyväksikäyttöön? Minusta näyttää, ettet ymmärrä asiaa ollenkaan.
Vegaani saa rauhassa olla vegaani. Minä en häntä häiritse, enkä koe, että vegaani olisi minua mitenkään häirinnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heillä on matalat veriarvot ja siitä syystä he ovat hauraita ja heikkoja.
Hauras ja heikko niin kuin F1-maailmanmestari Lewis Hamilton, joka on vegaani?
Se käppänä ei ole kasvanut koska ei ole saanut hyvää ravintoa, ja siksi mahtuu formulaan. Formulakuskit on juurikin niitä pieni ja heikkoja miehiä.
Esitit hyvän esimerkin.
F1-kuljettajien pitää olla huippukunnossa, koska heihin kohdistuu jopa 46 G:n voimia mutkissa ja jarrutuksissa. Tuon vuoksi pää ja kypärä voivat tuntua 3040 kiloisilta ja kuljettajan syke pysyy lähes koko kisan ajan 160190 lyönnin/min välillä, ja piikkeinä voi nousta jopa 200:aan.
Pystytkö its
Pystyn vaikka en ole ammattilaisurheilija, mutta syön lihaa. Lihan ansiosta pystyn siihen. Sä et hauraana vegaanina selvästikään pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yleensä aikamoisia minä minä minä tyyppejä. Kun ekan kerran tapaan niin vartin jälkeen kyllä on selvää kaikille vegaanius.
Tämä on nimenomaan kääntynyt päälaelleen. Jos lehdessä on lihaton resepti, eiköhän siellä ole linasyöjä vinkumassa kuinka on pahaa jne
Tämä. Ehdotus yhdestä kasvisruokapäivästä viikossa koulusta, ja lapsiparkoja ollaan tap pa massa proteiininpuutteeseen. Hesarissa vaikka ruokaohje, jossa ei ole lihaa tai kalaa, ja kommentteina pitkä ketju lihansyöjien urputusta.
Kokonainen amerikkalaisen jalkapallon joukkue Tennessee Titans kokeili kasvipohjaista/vegaanista ruokavaliota. Yhteistä oli, että he raportoivat paremmasta palautumisesta, vähäisemmistä tulehduksista, kertoivat että heillä oli enemmän energiaa ja jopa lihasmassan kasvua.
https://www.forksoverknives.com/wellness/tennessee-titans-nfl-teams-shi…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä, mutta toivon, että päätöksen takana ei ole maailmanpelastajan syndrooma. Ihan vain sen ihmisen itsensä takia, koska se on todella raskasta ajatella olevansa vastuussa koko maailmasta. Olen itsekin harkinnut vegaaniruokavalion kokeilemista terveyssyistä. Olen kuitenkin liian laiska ottaakseni selvää terveellisen ruokavalion koostamisesta pelkästään kasvikunnan tuotteita hyödyntäen.
Toisaalta voi olla ilman stressiäkin vegaani tai kasvissyöjä eettisistä tai ympäristösyistä. Mä olen ollut kohta 30 vuotta, ja mulle riittää hyvin että teen oman osuuteni, niin on puhdas omatunto, en stressaa maailman pelastamisesta sen enempää.
Minä puolestani en osta kiinanromua edes kaupasta saati tilaa mitään enkä osta täysin turhia kosmetiikkatuotteita, eivät ne kaunista kumminkaan enempää. Ruoas
Niinpä. Meillä on varmasti erilainen näkemys eläinten oikeudesta elää elämänsä häiritsemättä. Itse en näe eläimiä mitenkään ihmistä alempana tai vähemmän arvokkaana, joten varsinkin kun kerran voin hyvin elää ilman syömättä eläimiä, niin teen. Sinun maailmankatsomuksessani eläinten ravintokäyttö on ok. Tämä ei siis ollut sinänsä arvostelua, vain huomio siitä, että taustalla on yleensä syvempiä maailmankuvallisia syitä.
Minä pidän näiden keskustelujen perusteella vegaaneja tyhminä.
Väitellään F1 kuskien ja bodareiden saavutuksista vaikka ne voivat johtua monesta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ehdotus yhdestä kasvisruokapäivästä viikossa koulusta, ja lapsiparkoja ollaan tap pa massa proteiininpuutteeseen. Hesarissa vaikka ruokaohje, jossa ei ole lihaa tai kalaa, ja kommentteina pitkä ketju lihansyöjien urputusta.
Tämä asenne kertoo sen, miten kritiikittä ihmiset ovat tämän historiallisesti tuoreen lihansyöntivillityksen omaksuneet. Joku luulee kuolevansa puutostautiin, jos joka aterialla ei ole eläimen osia. Naurettavaa, mutta sellaisiahan ihmiset on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä siis kasvissyöjiä ymmärrät, jos tuomitset noin täysin sen, että ei haluta ruokavalinnoilla osallistua eläinten hyväksikäyttöön? Minusta näyttää, ettet ymmärrä asiaa ollenkaan.
Mitä hemmetin kyväksikäyttöä se hunaja tai hyönteisten kuoret on? Tai joku satunnainen hippu kananmunaa ruoan osana? Ei näillä ole oikeasti hevon veen väliä tai merkitystä mihinkään, kunhan nillittävät nillityksen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Kokonainen amerikkalaisen jalkapallon joukkue Tennessee Titans kokeili kasvipohjaista/vegaanista ruokavaliota. Yhteistä oli, että he raportoivat paremmasta palautumisesta, vähäisemmistä tulehduksista, kertoivat että heillä oli enemmän energiaa ja jopa lihasmassan kasvua.
https://www.forksoverknives.com/wellness/tennessee-titans-nfl-teams-shi…
Jos tämä olisi totta kaikki joukkueet olisivat vegaanisia.
Useimmilla ei kyllä suolistobakteerikannan sopeutumisjakson jälkeen pieretä eikä turvota. Tällainen maine vaan on siksi, että kun jos yleensä sekaruokaa syövä syö vaikka muutaman päivän kasvisruokaa, noita oireita saattaa tosiaan tulla, herkkävatsaisilla rajuinakin.