Pidätkö vegaaneja omituisina?
Kommentit (54)
Vegaanit ovat todella innokkaita alapeukuttajia ja vielä innokkaampia ilmiantajia. Se kertoo kaiken.
Joitakin pidän hyvin ehdottomina. Mutta he saavat vapaasti silti pitää sen tiukan linjansa. Koska se on heidän oma eettinen ym. valintansa, jota he haluavat noudattaa. Se ei vaikuta minun elämääni. Tässä maailmassa on muitakin elämäntapoja, joissa en itse ole mukana.
Heillä on matalat veriarvot ja siitä syystä he ovat hauraita ja heikkoja.
En pidä, mutta toivon, että päätöksen takana ei ole maailmanpelastajan syndrooma. Ihan vain sen ihmisen itsensä takia, koska se on todella raskasta ajatella olevansa vastuussa koko maailmasta. Olen itsekin harkinnut vegaaniruokavalion kokeilemista terveyssyistä. Olen kuitenkin liian laiska ottaakseni selvää terveellisen ruokavalion koostamisesta pelkästään kasvikunnan tuotteita hyödyntäen.
yleensä aikamoisia minä minä minä tyyppejä. Kun ekan kerran tapaan niin vartin jälkeen kyllä on selvää kaikille vegaanius.
Vierailija kirjoitti:
ja tutkimusten mukaan valtaosa vegaaneista on syömishäiriöisiä.
👧: Moi mun nimi on Ada, oon vegaani ja asun mun kumppanin ja kissan kanssa Kalliossa.
Työpaikkani uskovainen on vegaaninen.
Pidän kieltämättä. Mutta minulla ei ole kyllä mitään outoutta vastaan, pidän sitä ihan tervetulleena.
Minä tykkään enemmän tästä syödään mitä tarjotaan lähestymistavasta. Ei mitään ismejä.
En yhtää sen omituisempina kuin extreme lihansyöjiäkään ketkä pitävät hedelmiä ja kasviksia vaarallisina itselleen ja käyttäytyvät kuin pienet lapset niitä nähdessään
En. En vain näe siinä mitään omituista. Minusta ei ole järkevää puuttua toisten ruokavalioon tai kauhistella sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä mikä hyvänsä tiukasti rajoittava dieetti ilman terveysperusteita on syömishäiriö.
Enemmän pidän teitä, jotka jahtaatte vegaaneja.
En pidä koska en halua pitää itseäni omituisena, olen vegaani. En halua pitää itseäni omituisena koska omituinen ei ole omanlainen juttu.
Mutta olen kyllä silti vähän omituinen koska minulla on kokkaus sääntöjä ym. vegaaniutta tukevaa kulinarismiä vaikka syön lihaa mutta jos silmillä syödään niin eihän porsaan kyljys mistä tehdään pekonia niin ei semmoinen ole lihaa nähnytkään jos se ollaan 2kertaa laitettu läpi suolauskoneen missä on suolapiikit mitkä menee syvälle lihaan... lihan rakenne muuttuu muonaksi, jos lihasta tulee muonaa ni se on muonaa silloin eikä liha ravintoa
Voin olla väärässä, yksilöitä me ollaan
En pidä. Olen itse ollut vegaani 8 vuotta, ja sitä ennen lakto-ovovege 22 vuotta. Kiitän paljolti ruokavaliotani siitä, että 51 vuoden iässä olen hoikka (167 cm/53 kg) vaikka olen suvusta jossa naiset on vanhemmiten valtavia, äiti oli joskus 160 cm / 160 kg. Lisäksi 50 v terveystarkastuksessa kaikki veriarvot ja verenpaineet oli hyviä. Vaihdevuodetkin menneet ohi lähes huomaamatta, tässä nyt 7 kk viime menkoista ja odotellaan että nytkö ne loppui. Yhtään kuumaa aaltoa, unettomuutta, kipuja, mielialavaihteluita yms. en ole toistaiseksi kokenut, ei mulla kyllä menkkakiertokaan koskaan aiheuttanut mitään oireita.
"Yleensä mikä hyvänsä tiukasti rajoittava dieetti ilman terveysperusteita on syömishäiriö."
Nyt on aika radikaali näkemys. Sinusta oikeasti kaikki uskontoihin ja eettisiin kysymyksiin liittyvät ruokavaliot on syömishäiriöitä? Aika paljon on maailmassa syömishäiriöisiä sitten.
Ihmisten kuuluu syödä monipuolisesti mutta kasvissyöjät ja vegaanit jättävät tärkeän ravintoaineen pois ja syövät siksi yksipuolisesti.
Lihan ansiosta me olemme kehittyneet apinasta ihmiseksi. Ilman lihaa taannumme takaisin apinoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole. On totta, että vegaaneissa syömishäiriöitä on hieman enemmän kuin muussa populaatiossa, koska osa tosiaan aloittaa veganismin syömishäiriön motivoimana. Mutta ei todellakaan ole kyse valtaosasta.
Vierailija kirjoitti:
En pidä. Olen itse ollut vegaani 8 vuotta, ja sitä ennen lakto-ovovege 22 vuotta. Kiitän paljolti ruokavaliotani siitä, että 51 vuoden iässä olen hoikka (167 cm/53 kg) vaikka olen suvusta jossa naiset on vanhemmiten valtavia, äiti oli joskus 160 cm / 160 kg. Lisäksi 50 v terveystarkastuksessa kaikki veriarvot ja verenpaineet oli hyviä. Vaihdevuodetkin menneet ohi lähes huomaamatta, tässä nyt 7 kk viime menkoista ja odotellaan että nytkö ne loppui. Yhtään kuumaa aaltoa, unettomuutta, kipuja, mielialavaihteluita yms. en ole toistaiseksi kokenut, ei mulla kyllä menkkakiertokaan koskaan aiheuttanut mitään oireita.
"Yleensä mikä hyvänsä tiukasti rajoittava dieetti ilman terveysperusteita on syömishäiriö."
Nyt on aika radikaali näkemys. Sinusta oikeasti kaikki uskontoihin ja eettisiin kysymyksiin liittyvät ruokavaliot on syömishäiriöitä? Aika paljon on maailmassa syömishäiriöisiä sitten. 
Kasvisruoista tuli varoitus
Ruokaviraston mukaan kasvipohjaisempi ravinto parantaa ruokavalion laatua, mutta voi tuoda myös ongelmia.
Ruokaviraston mukaan ravintoaineiden saannissa havaittiin kuitenkin puutteita A- ja D-vitamiinin, tiamiinin (B1-vitamiini), riboflaviinin (B2-vitamiini) sekä naisilla myös folaatin ja raudan osalta.
Nuorilla naisilla raudan saanti saattaa jäädä vähäiseksi, sillä siirtymäruokavalioissa rauta on pääasiassa heikommin imeytyvää ei-hemirautaa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4b82e325-1410-4e69-bd4c-b1149535e9d0
Kaikki Vauva-palstan käyttäjät ovat omituisia.