Pidätkö vegaaneja omituisina?
Kommentit (229)
Vierailija kirjoitti:
En pidä. Olen itse ollut vegaani 8 vuotta, ja sitä ennen lakto-ovovege 22 vuotta. Kiitän paljolti ruokavaliotani siitä, että 51 vuoden iässä olen hoikka (167 cm/53 kg) vaikka olen suvusta jossa naiset on vanhemmiten valtavia, äiti oli joskus 160 cm / 160 kg. Lisäksi 50 v terveystarkastuksessa kaikki veriarvot ja verenpaineet oli hyviä. Vaihdevuodetkin menneet ohi lähes huomaamatta, tässä nyt 7 kk viime menkoista ja odotellaan että nytkö ne loppui. Yhtään kuumaa aaltoa, unettomuutta, kipuja, mielialavaihteluita yms. en ole toistaiseksi kokenut, ei mulla kyllä menkkakiertokaan koskaan aiheuttanut mitään oireita.
"Yleensä mikä hyvänsä tiukasti rajoittava dieetti ilman terveysperusteita on syömishäiriö."
Nyt on aika radikaali näkemys. Sinusta oikeasti kaikki uskontoihin ja eettisiin kysymyksiin liittyvät ruokavaliot on syömishäiriöitä? Aika paljon on maailmassa syömishäiriöisiä sitten. 
Olen 52v ja vegaaniutta kuusi vuotta takana. Sama juttu kuin sinulla vaihdevuosioireita eo ole juuri yhtään, ei mitään elämää haittaavaa. Nukun yöt hyvin yms.
No jos ihminen on allerginen tai joku sairaus silloin en pidä. mutta jos on joku älytön agenda pidän koska ihmisen täytyy syödä monipuolisesti. määriä voi rajoittaa lihan suhteen ja kannattaakin ja sitä eettisyyyttäkin mietti.
jos vegaani syö purkistä vitamiineja eli lääkkeitä niin ei se kauhean terveellistä se vegaanisuus ole. ravinnostahan kaikki pitäisi saada ei purkista. aina joskus on sekin että on nirso eikä pidä jostain mutta mun on hyvin vaikea ymmärtää kun ruokaa voi muokata. ruuanlaitto on lapsellisen helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Sairaita etenkin silloin kun lapsille annetaan kasvismössöjä vaikka lasten aivot tarvitsevat lihaa/kanaa/kalaa kehittymiseen... ihmisoikeusrikkomus siis...
syytteet kaikille vegeille
Vierailija kirjoitti:
Tytär on ollut vegaani kymmenisen vuotta ja on rautaa nostava lihaskimppu. Entinen SM-tason urheilija. Terveisin sille, joka väitti vegaaneja läskilaihoiksi.
Arvasin, että joku nostaa tällaisen harvinaisen poikkeuksen esiin. Toivon, että tyttäresi ei ole älyltään tullut sinuun.
Pidän vegaaneja hiukan omituisina. Parempi olisi säilyttää kananmuna, hapanmaitotuotteet ja kala ruokavaliossaan, ja syödä kasvispainotteisesti.
Pidän omituisina, koska en ole havainnut kenenkään muuta ruokavaliota noudattavan tyrkyttävän ruokavaliotaan toiaille.
Vierailija kirjoitti:
Tytär on ollut vegaani kymmenisen vuotta ja on rautaa nostava lihaskimppu. Entinen SM-tason urheilija. Terveisin sille, joka väitti vegaaneja läskilaihoiksi.
Hän joutuu varmaan nauttimaan paljon ylimääräisiä protskujauheita ja vitamiinipillereitä yms enemmän kuin sekasyöjäkuntoilijat. Oikeasti siis kaukana ns. täysin puhtaasta painonnostajasta.
Vähän fanaattisina kyllä.
Mutta veganismia sinänsä en, meilläkin syötiin äsken vegaaninen lounas. Hariraa.
Illalla sitten ankkaa, sekasyöjiä kun ollaan