Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivittäin käytössä ripsari, rajauskynä, värineutraloija, meikkivoide, poskipuna, kulmaväri. Meikkaanko paljon?

Vierailija
21.11.2025 |

Mun mielestä meikkiäni ei juuri edes huomaa. 

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes meikkaat? Onko huono itsetunto?

Oman kokemukseni mukaan meikkaamattomalla on todennäköisemmin huono itsetunto kuin meikatulla. Monesti ne jo lapsena maanrakoon vanhempien toimesta potkitut ylisuorittajat ovat meikittömiä (ja hiljaisia ja ylikilttejä).

Eivät koe olevansa ehostautumisen arvoisia. Tämä nyt totta kai kärjistetysti.

Nope, ei vaan kiinnosta 😃 En oo edes yrittäny opetella 

Etkö sinä ole se joka vinkui palstalla vuosikaudet ettei uskalla lähestyä mielitiettyään?

Miten tämä liittyy aiheeseen? Ohis 

Vierailija
42/66 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikit oli syntiä vielä ysärillä. Vasta 2000-luvun pissis-muoti vapautti läntisen naisihanteen Suomessa. Sitä ennen sallittiin vain "luojan luoma". Tämä oli siis yleinen mielipide. Poikaystävät saattoi myös vaatia, että meikkaus loppuu, kun seurustelu alkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemukseni mukaan meikkaamattomalla on todennäköisemmin huono itsetunto kuin meikatulla. Monesti ne jo lapsena maanrakoon vanhempien toimesta potkitut ylisuorittajat ovat meikittömiä (ja hiljaisia ja ylikilttejä).

Etkö sinä ole se joka vinkui palstalla vuosikaudet ettei uskalla lähestyä mielitiettyään?

Siten että ei hänen itsetuntonsa taida kovin kummoinen olla.

Vierailija
44/66 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikit oli syntiä vielä ysärillä. Vasta 2000-luvun pissis-muoti vapautti läntisen naisihanteen Suomessa. Sitä ennen sallittiin vain "luojan luoma". Tämä oli siis yleinen mielipide. Poikaystävät saattoi myös vaatia, että meikkaus loppuu, kun seurustelu alkaa.

Meikit syntiä ysärillä? Ehkä lestadiolaisalueella. Mulla oli ysärillä poikaystävä, joka nimenomaan vaati mua meikkaamaan. Ja tämäkin tapahtui muuten alueella, jolla oli paljon lestadiolaisia.

Jopa 1930-40-luvulla syntyneet naiset meikkasivat vähintään juhliin. Ja ennen syntymääni moni käytti juhlakuvissa huimaa 1960-luvun meikkiä ja peruukkia, jonka ei edes haluttu näyttävän luonnolliselta.

Vierailija
45/66 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siten että ei hänen itse

Mitenkäs hänen itsetuntonsa sitten liittyy aiheeseen? Ohis, eri.

Vierailija
46/66 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä meikkaan joka päivä vaikka en kävisikään missään ja mielestäni meikkaan tavallisen naisen verran: seerumit, kasvovoide, meikkivoide, luomiväriprimeri, luomiväri, rajauskynä, ripsiväri, ihon värivirheitä tasoittavia voiteita, valokynä, huultenrajauskynä ja huulipuna. Magneettiripset

Juhliin sitten varjostuksia, poskipunaa jne

n49

Vierailija
47/66 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä meikkaan joka päivä vaikka en kävisikään missään ja mielestäni meikkaan tavallisen naisen verran: seerumit, kasvovoide, meikkivoide, luomiväriprimeri, luomiväri, rajauskynä, ripsiväri, ihon värivirheitä tasoittavia voiteita, valokynä, huultenrajauskynä ja huulipuna. Magneettiripset

Juhliin sitten varjostuksia, poskipunaa jne

n49

Ja kulmat meikkaan myös päivittäin

Vierailija
48/66 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue se kommenttiketju jota lainaat.

Vierailija
49/66 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo luin kommenttiketjun. Järjetön hyökkäys yksittäisen keskustelijan kimppuun ja vielä jankutus, miten hänet on muka tunnistettu toisesta ketjusta. Ihan perustrollausta siis. Palattaisiinko aiheeseen?

Vierailija
50/66 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo luin kommenttiketjun. Järjetön hyökkäys yksittäisen keskustelijan kimppuun ja vielä jankutus, miten hänet on muka tunnistettu toisesta ketjusta. Ihan perustrollausta siis. Palattaisiinko aiheeseen?

Oho. Aikamoinen tulkinta, hämmentävää.

Palataan vaan.

Vierailija
51/66 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä tiedä. Minä käytän päivittäin vain vettä kasvojen pesuun. Jos on jotkut juhlat, laitan meikkipuuteria ja ripsiväriä. Minulle tuo sinun lista on aika paljon, mutta sehän riippuu ihan siitä, mihin verrataan.

Ai et laita kasvovoidetta pesun jälkeen?

Vierailija
52/66 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat näyttää pellleltä yms hullulta, meikkaa sitten. Mitä hyötyä siitäkin nyt on kellekään ? Ei niin mitään !!!! Itse käytän vain kynsilakkaa. Vaihdan värin joka su. Vain typerät miekkaa itsensä pellen näköiseksi !!!!!!! 

Vierailija
53/66 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettelet mitä tuotteita käytät, määrästä ei mitään mainintaa, joten vaikea vastata kysymykseesi.

Vierailija
54/66 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä tiedä. Minä käytän päivittäin vain vettä kasvojen pesuun. Jos on jotkut juhlat, laitan meikkipuuteria ja ripsiväriä. Minulle tuo sinun lista on aika paljon, mutta sehän riippuu ihan siitä, mihin verrataan.

Etkö ymmärrä eroa meikin ja ihonhoidon välillä?

Vierailija
55/66 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luettelet mitä tuotteita käytät, määrästä ei mitään mainintaa, joten vaikea vastata kysymykseesi.

On maininta myöhemmissä kommenteissa :)

ap

Vierailija
56/66 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vttua sä selität 😂😂 Et ilmeisesti todellakaan ollut nuori 90-luvulla. Minä olin ja ihan tiedoksesi, että puhut aivan läpiä päähäsi. Naurattaakin ajatus, että "tätä ennen" piti olla luonnollinen. No katsohan piruuttasi kuvia 60-, 70- ja 80-luvun meikeistä, tosi luonnollista joo. Kyllä meikattiin ysärilläkin. Anytime 4-eva.

Vierailija
57/66 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat näyttää pellleltä yms hullulta, meikkaa sitten. Mitä hyötyä siitäkin nyt on kellekään ? Ei niin mitään !!!! Itse käytän vain kynsilakkaa. Vaihdan värin joka su. Vain typerät miekkaa itsensä pellen näköiseksi !!!!!!! 

Miekkaaminen tekee kyllä varmasti pellen näköiseksi. Me muut ihan vaan meikataan normaalisti.

Vierailija
58/66 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vika on omassa päässä, jos valtaosa naisista näyttää hulluilta pelleiltä.

Vierailija
59/66 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kasvovoide ole meikkiä.

Mä läträän silmänympärysvoiteet, seerumit ja öljyt, koska muuten nassu kuivuu. Enkä meikkaa omasta mielestäni.

Vierailija
60/66 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaako työttömätkin ja mistä rahat näihin ja millä perusteella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme