Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivittäin käytössä ripsari, rajauskynä, värineutraloija, meikkivoide, poskipuna, kulmaväri. Meikkaanko paljon?

Vierailija
21.11.2025 |

Mun mielestä meikkiäni ei juuri edes huomaa. 

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes meikkaat? Onko huono itsetunto?

Oman kokemukseni mukaan meikkaamattomalla on todennäköisemmin huono itsetunto kuin meikatulla. Monesti ne jo lapsena maanrakoon vanhempien toimesta potkitut ylisuorittajat ovat meikittömiä (ja hiljaisia ja ylikilttejä).

Eivät koe olevansa ehostautumisen arvoisia. Tämä nyt totta kai kärjistetysti.

Jännä ajatus. Minä taas olen aina ajatellut olevani luonnollisena itsenäni niin arvokas, ettei minun tarvitse tukkia ihohuokosiani tai varoa syödessä huulipunan leviämistä.

Minä taas ajattelen olevani niin arvokas, että voin koristaa itseni parhaaksi verioksi itsestäni ja näyttää hyvältä ja huolitellulta.

Vierailija
22/49 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä meikkaan ihan muiden ihmisten huomioimisen takia. Vähän sama kuin se, että tulen paikalle muissa vaatteissa kuin kulahtaneissa farkuissa, tai tulen paikalle ajoissa. Pieni kunnioituksen osoitus. 

n57

Ihan ok ja mukava kuulla. Toivottavasti et kuitenkaan ajattele, että minä kunnioittaisin sinua vähemmän kuin sinä minua siksi, etten koskaan meikkaa.

n48.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti siitä paljonko tuotetta laitat. Minusta tuo kuulostaa aika "normaalilta" määrältä. Meikatkoon ken haluaa, ei ole keneltäkään pois. Minä meikkaan silloin tällöin ja laitan meikkivoidetta, kulmakynää, ripsiväriä, sävytettyä huulirasvaa ja poskipunaa. Joku voisi sitäkin raskaana meikkinä.

Vierailija
24/49 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan enemmän kuin keskivertosuomalainen arkeen. Itse meikkaan vielä enemmän aina, jos pitää käydä muuallakin kuin lähikaupassa tai koiraa lenkittämässä. Kovin usein ei tarvi tosin, kun on 100% etätyö. Mutta kun jonnekin lähden, niin näin 51 vudoen iässä kunnon varjostukset ja korostukset esimerkiksi tekee ihmeitä ulkonäölle, ja silmänympärysten "kuoppien" häivyttäminen taittovärillä ja peiteaineella. Ai niin kulman mun on myös aina meikattava kunnolla, kun ovat pirut täysin harmaantuneet, mutta tukka ei ole kuin vähän, harmaat kulmat ja pääosin tummanruskea tukka (ohimoilla vähän harmaata) on outo näky. Olenkin harkinnut tatuoituja kulmia, ei jaksaisi joka aamu piirtää kulmakarvoja päähän  - pelkkä värjääminen ei auta, kun ikä on myös harventanut kulmat harmaantmisen lisäksi.

Vierailija
25/49 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemukseni mukaan meikkaamattomalla on todennäköisemmin huono itsetunto kuin meikatulla. Monesti ne jo lapsena maanrakoon vanhempien toimesta potkitut ylisuorittajat ovat meikittömiä (ja hiljaisia ja ylikilttejä).

Jännä ajatus. Minä taas olen aina ajatellut olevani luonnollisena itsenäni niin arvokas, ettei minun tarvitse tukkia ihohuokosiani tai varoa syödessä huulipunan leviämistä.

Minä taas ajattelen olevani niin arvokas, että voin koristaa itseni parhaaksi verioksi itsestäni ja näyttää hyvältä ja huolitellulta.

Minä ajattelen, että arvoni ei riipu ulkonäöstä, eikä mikään määrä meikkiä ole hyväksi iholle. Mutta tässä asiassa jokainen ajattelee omalla tavallaan, eikä tämä taida ketjun aiheeseen liittyä. Äskeinen, n48.

26/49 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nope, ei vaan kiinnosta 😃 En oo edes yrittäny opetella 

Vierailija
27/49 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö sinä ole se joka vinkui palstalla vuosikaudet ettei uskalla lähestyä mielitiettyään?

Vierailija
28/49 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tietysti siitä paljonko tuotetta laitat. Minusta tuo kuulostaa aika "normaalilta" määrältä. Meikatkoon ken haluaa, ei ole keneltäkään pois. Minä meikkaan silloin tällöin ja laitan meikkivoidetta, kulmakynää, ripsiväriä, sävytettyä huulirasvaa ja poskipunaa. Joku voisi sitäkin raskaana meikkinä.

No minusta määrät ei ole isoja. Pikku tiplut neutraloijaa poskiin, leukaan, otsaan. Vähän meikkivoidetta lähinnä keskikasvoihin. Tightlining silmissä, ripsaria käytän kai ihan normimäärän🤔 (siten että se kyllä näkyy että sitä on). Poskipunaa maltillisesti, mulla on toinen poski punaisempi kuin toinen joten sitä lähinnä tasapainottamaan. Ap

29/49 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö sinä ole se joka vinkui palstalla vuosikaudet ettei uskalla lähestyä mielitiettyään?

En, mä oon se ainut, joka uskaltaa 🤩 

Vierailija
30/49 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaus on vielä pientä jos miettii että joillakin fillereitä, rekohiukset ja kynnet, tissit ja pylly. Tuossa kohtaa kun kaikki korjattu jopa kirurgisesti vois hiukan miettiä. Oma asiasi on kuinka paljon meikkaat, tietysti ehkä paikka ja tilaisuus määrittää.

Vierailija
31/49 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan enemmän kuin keskivertosuomalainen arkeen. Itse meikkaan vielä enemmän aina, jos pitää käydä muuallakin kuin lähikaupassa tai koiraa lenkittämässä. Kovin usein ei tarvi tosin, kun on 100% etätyö. Mutta kun jonnekin lähden, niin näin 51 vudoen iässä kunnon varjostukset ja korostukset esimerkiksi tekee ihmeitä ulkonäölle, ja silmänympärysten "kuoppien" häivyttäminen taittovärillä ja peiteaineella. Ai niin kulman mun on myös aina meikattava kunnolla, kun ovat pirut täysin harmaantuneet, mutta tukka ei ole kuin vähän, harmaat kulmat ja pääosin tummanruskea tukka (ohimoilla vähän harmaata) on outo näky. Olenkin harkinnut tatuoituja kulmia, ei jaksaisi joka aamu piirtää kulmakarvoja päähän  - pelkkä värjääminen ei auta, kun ikä on myös harventanut kulmat harmaantmisen lisäksi.

Älä tatuoi, ne näyttää aina "kovilta" ja epäluonnollisilta. Vanhentuessaan värikin muuttuu yleensä rumaksi että kumminkin joudut jollain korjailemaan. 

Vierailija
32/49 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestäni on paljon, mutta olen aina ollut niin laiska meikkaamaan, että jopa vain meikkivoide ja puuteri riittää. Ripsiväriä jos lähden ihmisten ilmoille, ja jos jaksan, niin jopa luomiväriä ja huulipunaa. Tapahtuu harvoin. En edes tiedä mitä on joku primeri tai mihin tarvitaan kulmakynää ja miksi. Poskipunaa olen käyttänyt viimeksi 80-luvulla kun leikin äidin vanhoilla meikeillä. Olen kateellinen ihmisille joilla on aikaa, kiinnostusta ja rahaa meikata kunnolla.

Vierailija
33/49 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme on värineutraloija.

t. Joskus muinon viimeksi meikannut

Vierailija
34/49 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikki kyllä nostaa itsetuntoa. Itse olin pari vuotta meikkaamatta ja kun aloitin taas uudelleen niin ihan kuin uusi maailma olisi avautunut. En muistanutkaan minkä ihmeen meikkivoide ja peiteväri tekevät kasvoille. Muista meikeistä nyt puhumattakaan.

Että mitä sitten vaikka olisikin huono itsetunto, meikki on yksi tapa nostaa sitä. Kannattaa kokeilla. 

Vierailija
35/49 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen millä voi neutraloida esim punaisuutta kasvoilta. Meikkivoiteen alle laitetaan, nykyään on sellaisiakin jotka kasvoille laitettaessa muuttuu ihonsävyisiksi. Ap

Vierailija
36/49 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkituote, jolla voi neutraloida epätoivottuja "värivirheitä" kasvoissa, esim. tummia silmänalusia, couperosasta punaisia poskia ja nenänpieliä, lähellä ihon pintaa kuultavia verisuonia, maksaläiskiä jne. Eri väreinä iholla näkyville virheille on oma väri, jota siihen päälle laittamalla, saa virheen häivytettyä. Esimerkiksi vihreällä värinapilla voi häivyttää punaisuutta kasvoilta.

Vierailija
37/49 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun mielestäni on paljon, mutta olen aina ollut niin laiska meikkaamaan, että jopa vain meikkivoide ja puuteri riittää. Ripsiväriä jos lähden ihmisten ilmoille, ja jos jaksan, niin jopa luomiväriä ja huulipunaa. Tapahtuu harvoin. En edes tiedä mitä on joku primeri tai mihin tarvitaan kulmakynää ja miksi. Poskipunaa olen käyttänyt viimeksi 80-luvulla kun leikin äidin vanhoilla meikeillä. Olen kateellinen ihmisille joilla on aikaa, kiinnostusta ja rahaa meikata kunnolla.

Miksi olet kateellinen asiasta josta et ole kiinnostunut? 

Vierailija
38/49 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole yhtään kateellinen niille, joilla on kiinnostusta meikata kunnolla. Päinvastoin. Olen itse hurjan kiinnostunut kaikesta visuaalisesta ja rakastan esimerkiksi taidenäyttelyitä. Mulla on myös jonkinasteinen valokuvamuisti. Tiedän, miltä naamani näyttää, ja olen huomannut muutoksien naamassa olevan tosi hitaita ja enimmäkseen epäinspiroivia. Minua ei pelota katsoa peiliin, mutta maailma on täynnä niin paljon inspiroivempaa katsottavaa. Olen tosi iloinen, että olen onnistunut koko ikäni välttämään markkinavoimien paineen. Tunnen niin monta ihmistä, jotka meikkaavat siksi, että kokevat olevansa velvoitettuja siihen. Minun katseeni on toisaalla.

n48.

Vierailija
39/49 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä vuodessa noin paljon. 

Vierailija
40/49 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, noin mieheksi meikkaat kyllä mielestäni varsin paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan