Paras turvaistuin yli 9kg?
Kommentit (3)
sovittakaa autoon ennen ostamista, samalla voitte kysyä myyjältä neuvoa kuinka istuin asennetaan varmasti oikein. istuin pitää olla jämäkästi paikallaan, eikä se saa heilua eteen-taakse- eikä sivuttaissuunnassa. turvallisuuden kannalta istuimen oikea asennus on jopa tärkeämpää kuin istuimen ominaisuudet.
istuimessa on hyvä olla kunnolliset sivu- ja päänsuojat. lapset ovat myös erikokoisia, testatkaa lapsi istuimen kyytiin miltä vaikuttaa.
suosisin nimenomaan selkä-menosuuntaan tehtyä istuinta, en yhdistelmää jonka voi kääntää kumminpäin vaan. yksi tällainen on mm. tuo hts:n be safe kid.
Meillä on Britax Freeway jo toisella lapsella, ja on hyvä istuin: kuppimainen eli hyvät sivutörmäyssuojat, paljon jalkatilaa lapselle. Mahtuu hyvin istumaan selkä menosuuntaan kolmevuotiaaksi. Hi-Way on siitä uudempi versio, juuri markkinoille tullut.
Kaikkiin autoihin ei sovi kaikenlaiset istuimet.