Nuoret törmäävät joukkoliikenteessä häirintään, myöhästelyyn ja tahmaisiin penkkeihin
Alkuisten ei ole pakko käyttää joukkoliikennettä
Kommentit (47)
Alkuisten ei ole pakko käyttää joukkoliikennettä
Miten niin, ainakaan minulla ei ole muuta mahdollisuutta, pakko on käyttää joukkoliikennettä.
Onneksi toimii Helsingissä erinomaisesti.
Varmasti nuoret törmäävät noihin ilmiöihin kun etupäässä itse niitä aiheuttavat. Jatkuvasti on joku teiniporukka mökäämässä, riehumassa, sotkemassa ja pitämässä koipia penkeillä.
Mikään nuorten kokemuksista ei ole riippuvainen matkustajan iästä. Miksi ottaa näkökulmaksi asia, millä ei ole mitään vaikutusta?
Kuule ap, aikuisten on pakko käyttää joukkoliikennettä.
Ei kaikilla sentäs Suomessakaan ole autoja.
Ei edes kaikilla perheillä.
Suurissa kaupungeissa on niin hyvä joukkoliikenne, että sillä pärjää.
Itse olen kulkenut 25 vuotta töissä joukkoliikeenteellä, paikallisbussilla.
Joudun välillä vaihtamaan bussia, koska asunnoltani ei bussu mene suoraan työpaikalleni, joka on vähän sivussa keskustasta.
Työmatkohin menee yhteen suuntaan tunti, samoin töistä tulessa. Eli yhteensä työmatkoihin menee 2 tuntia päivässä.
Olen kaksivuorotyössä.
Minulla ei ole koskaan ole ollut autoa, eikä tule olemaan.
Nämä bussit joilla kuljen, ovat aina aamuisin tupaten täynnä työmatkalaisia.
Samoin ovat umpitäysiä iltapäivällä, kun palaan töistö.
Väljempää on silloin, kun tulen kotiin iltavuorosta.
Ja kyllä, kyllä penkeillä on tikkukaramelleja, karkkipapereita, coca-coca tölkkejä, purukumeja, nenäliinoja, joskus hanskoja, pipoja, puhelimia.
Nuo kaikki ovat nuorten matkustajien jätöksiä. Ei aikuisten.
Ei taida Päivi Majurilla itsellään olla kokemusta julkisesta liikenteestä ja sen tiedottamisesta. Esim tuo ensimäisen nuoren tapaus, ei niistä kukaan missään tiedota jos se juna jääkin seisomaan tai on myöhässä. Sen näkee sitten asemalla kun sinne pääsee ja sekin VR:n aikaan saannosta eikä HSL:n.
Yksinkertaisesti HSL:ltä puutuu vastaava palvelu ja Päivi Majuri vaikuttaa olevan suojatyöpaikassa joka häntä varten keksityt.
Asiakaskokemus on asia joka ei HSL:lää kiinnosta pätkääkään.
Ymmärtääkö se tahmainen penkki puhdistus jos sille aikoo istuutua aikuinen?
2/3 ongelmista on nuorten itsensä aiheuttamaa.
Kakaroilla ei ole varaa valittaa ollenkaan.
Liiskailevat tupakkamällejään ja purukumejaan istuimiin ja kattoon. Pitävät paskaisia kenkiään tuoleilla. Syövät ja juovat ja tahmaavat suolaiseen ja sokeriseen ja rasvaiseen smegmaan kaiken mihin koskevat.
Pyörikööt kakarat omassa saastassaan.
"Majuri korostaa myös matkustajan mahdollisuutta antaa palautetta yksittäisistä kulkuvälineistä, jolloin HSL pystyy vaikuttamaan niiden siisteyteen."
Naurahdin melkein ääneen tälle kohdalle. HSL ei välitä edes siitä että koko kulkuneuvo jättää tulematta 😂
Sehän on vain yksittäinen kulkuneuvo ja aikataulut viitteellisiä.
Aikuiset häiriköivät nuoria matkustajia jatkuvasti pyytämällä heitä olemaan hiljempaa, laittamaan roskat roskikseen ja käyttämään kuulokkeita kun katsovat jotain pascatiktokkia äänet täpöllä. Lisäksi henkilökunta häiriköi nuoria vaatimalla heitä maksamaan matkansa.
Vähemmästäkin nuoriso ahdistuu. Ei ole nykynuorilla helppoa :(
Rautatieasemalta nousee bussiin äänekkäitä ihmisjoukkoja?
Mistä kummasta mahtaa olla kyse.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida Päivi Majurilla itsellään olla kokemusta julkisesta liikenteestä ja sen tiedottamisesta. Esim tuo ensimäisen nuoren tapaus, ei niistä kukaan missään tiedota jos se juna jääkin seisomaan tai on myöhässä. Sen näkee sitten asemalla kun sinne pääsee ja sekin VR:n aikaan saannosta eikä HSL:n.
Yksinkertaisesti HSL:ltä puutuu vastaava palvelu ja Päivi Majuri vaikuttaa olevan suojatyöpaikassa joka häntä varten keksityt.
Asiakaskokemus on asia joka ei HSL:lää kiinnosta pätkääkään.
Mitä paskaa se on toimittajalle jauhanut. Ikinä ei ole hsl lle palautteen laittaminen mitään merkinnyt.
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset häiriköivät nuoria matkustajia jatkuvasti pyytämällä heitä olemaan hiljempaa, laittamaan roskat roskikseen ja käyttämään kuulokkeita kun katsovat jotain pascatiktokkia äänet täpöllä. Lisäksi henkilökunta häiriköi nuoria vaatimalla heitä maksamaan matkansa.
Vähemmästäkin nuoriso ahdistuu. Ei ole nykynuorilla helppoa :(
Juu. Ja sitten nuoret oirehtivat heille tuotetun pahan olon takia ja potkivat bussikuskin sairaalaan ja puukottavat kadulla ventovieraita.
Kyllä tämä on selkeästi hallituksen vika.
Vierailija kirjoitti:
Joukkoliikenne on aivan karmivaa paskaa kaikille. Ampuisin itseni paljon mieluummin kuin kulkisin joukkoliikenteellä päivittäin töihin, etenkin pk-seudulla.
Siinä varsinainen puhuja.
Sulla ei ole edes autoa.
Auton pitäminen on kallista, vaikka se olis millanen vanha romu tahansa.
On oltava autopaikka, siellä missä asuu, maksaa lähemmäs 30/kk, ja vielä oltava lämmityspaikka talvisin, joka on vielä tyyriimpi.
Autossa pitää olla pakolliset vakuutukset.
Lisäksi bensan hinta on melkoinen kulu. Ja vanhassa autossa aina joku heittää, eli on vialla, jota pitää korjauttaa.
Tavallinen kuukauden rajaton työmatka lippu, ei ole kallis, verrattuna auton pitoon.
Kun sillä rajattomalla lipulla voi sen kuukauden tehdä bussimatkoja mielin määrin.
Ja bussi on lämmin, kun siihen aamulla nousee, huoleton ja turvallinen tapa matkustaa töihin.
Ne jotka haukkuu joukkoliikenettä, eivät ole milloinkaan itse niissä kulkeneet.
Ja pösilöt luulevat, että se on joku alemman tason, hylkiöiden matkustustapa.
Työmatkoja busseilla ja muulla joukkoliikenteellä tekevät kaikenlaiset ja kaiken tasoiset ihmiset.
Joka maassa.
Nuoriso törmää busseissa nuorisoon.
Asia on korjattava.
Vierailija kirjoitti:
"Majuri korostaa myös matkustajan mahdollisuutta antaa palautetta yksittäisistä kulkuvälineistä, jolloin HSL pystyy vaikuttamaan niiden siisteyteen."
Naurahdin melkein ääneen tälle kohdalle. HSL ei välitä edes siitä että koko kulkuneuvo jättää tulematta 😂
Sehän on vain yksittäinen kulkuneuvo ja aikataulut viitteellisiä.
Ehkä se on ratkaisu. Jätetään likaiset bussit seisomaan varikolle ja ajetaan vähemmän vuoroja.
runkolinjan bussi, jota käytän säännöllisesti on aina myöhässä aikataulustaan. Johtuu siitä, että se lähtee jo myöhässä ekalta pysäkiltään. Kun lähtöaika on, bussi käynnistyy varikolla ja siitä kestää vielä pariminuuttia liikennevalojen talokia 1. lähtöpysäkilleen. Tässä vaiheessa busdikatosbilmoittaakin jo seuraavan bussin lähtöaikaa. Lopulta kun busdi tulee myöhässä pysäkille, tänä aikana on ehtinyt kasaantua jo joukko ihmisiä pysäkille. Bussi on ammuttu täyteen, kun se lopulta pääsee lähtemäön minuutteja aikataulustaan jäljessä.
Olen laittanut tästä vuestiä hsl:lle useaan kertaan, mitään ei tapahdu.
Joukkoliikenne on aivan karmivaa paskaa kaikille. Ampuisin itseni paljon mieluummin kuin kulkisin joukkoliikenteellä päivittäin töihin, etenkin pk-seudulla.