Miten teillä pukeudutaan itsenäisyyspäivänä ja jouluna?
Meidän perheessä kokoonnutaan tällaisina juhlapäivinä viettämään aikaa yhdessä ja halutaan korostaa juhlaa asianmukaisella pukeutumisella. Miehillä tämä tarkoittaa ainakin pikkutakkia ja tyylikkäitä housuja, vanhemmat herrat pukeutuvat mielellään kokopukuun ja käyttävät solmiota tai rusettia. Vanhin poikamme on hankkinut sinistä samettia olevan pikkutakin itsenäisyyspäivien iltaa varten ja punaisen smokin jouluaattoillaksi. Mutta hän onkin aikamoinen keikari.
Naisten asu voi tietenkin olla vapaampi, mutta yleensä meillä daamit pukeutuvat juhlavaan, mutta ei liian juhlavaan!, pukuun. Minä olen hankkinut Tiger of Swedenin Leilani-satiinimekon itsenäisyyspäiväksi : ) Se on ihana ja sen korotettu pääntie on koko puvun clue joten tällä kertaa en voi käyttää kaulakoruja tai helminauhoja.
Avatkaapas kanssapalstamammat vähän omaa kotijuhlien pukeutimistanne?
PS. Onhan teillä muuten sisäkengät jalassa juhla-ssun kanssa tai ainakin jotkin tossut tai muut. : )
Kommentit (35)
Mutta osaatteko käyttäytyä, olla ystävällisiä muille yms.? Ei siinä hienot asut auta, jos käytöstavat puuttuu ja ollaan kireitä ja töykeitä. Tai juodaan itsensä humalaan, sekoillen koko loppuvuosi...
Vierailija kirjoitti:
Munasillaan munasillaan.
Tätä voisi kyllä itsekin kokeilla.
Tuli nyt jostain mieleen brittisarja Sohvanvaltaajat. Se joulujakso ja muutkin, kun tönöttivät siinä sohvallaan televisiota tuijottaen. Loistavaa huumoria briteiltä, jälleen kerran. Muistaako joku? Siinä on "fiiniä" väkeä🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Heti aamusta haisevat navettahaalarit, pipo ja kumpparit. Sen jälkeen kotivaatteet. Sitten takas navettavaatteisiin iltapäivällä. Saunan jälkeen kääriydytään kylpytakkiin, kunnes on aika pukea yövaatteet.
Sinivalkoisen pipon voi laittaa.
Itsenäisyyspäivää ei erityisemmin vietetä. Jouluna jokainen pukeutuu siihen minkä kokee mukavaksi. Ei ole mitään pukukoodia. Aatto ollaan omalla porukalla. Aamulla saunotaan ja käydään rauhassa poreissa, iltapäivällä syödään myöhäinen joululounas ja sen jälkeen availlaan paketteja, juodaan kahvit ja herkutellaan ja illemmalla pelaillaan lautapelejä. Itse olen yleensä esim. t-paidassa ja collareissa. Jouluaatto on meillä kiireetöntä ja kotoisaa yhdessäoloa, ei mitkään hienot juhlat. Joulupäivänä sekä minun äitini, että anoppini tulevat meille joululounaalle ja silloin saatan vaihtaa ns. astetta siistimmät housut ja puhtaan paidan, mutta edelleen mukavuus edellä mennään ja omassa kodissa ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ihan vaan nätit juhlamekot naisilla ja tytöillä ja miehillä ja pojilla siistit housut ja parempi paita tai paita ja neule. Pukuja ei miehet meillä enää perheen keskeisissä kotijuhlissa käytä. Meillä kuitenkin pidetään juhlakengät kotonakin, aina kun on juhlavampi perhetilaisuus. Jouluaattona aloitellaan tyylikkäästi, mutta myöhemmin loppuillasta, kun pelataan yhdessä seurapelejä, saatetaan vaihtaa kotiasuihin, etenkin jos on jotain uutta saatu joululahjaksi.
Samoin meillä jouluaattoilta kyllä päättyy aina jossain kivassa oloasussa tai ihanassa pyjamassa. Meillä on tapana kukkua hereillä koko jouluyö, katsellen jouluyön jumslsnpalvelusta Pietarin kirkosta Roomasta lukien kirjoja ja lapset tietenkin leikkivät uusilla leluillaan.
Meillä on muuten perinteinen bridge-ilta ystäväporukan kanssa Tapaninpäivänä. Aloitellaan iltapäivällä kahd
Vai "bridge-ilta". Tästähän oli juuri juttu Hesarissa. Ensin pientä suolaista syötävää ja sitten kaikki vetäisevät annoksensa ja nuokkuvat puimassa syntyjä syviä itsekseen ja sitten illallisen kimppuun koko nist.iporukka.
Klalsarit, pitkät klalsarit, teepaita, päälipaita, päällihousu. Sukat ja ehkä toiset sukat. Tonttulakki.
Emme vietä itsenäisyyspäivää emmekä katsele mitään karjalaumajuhliakaan