No nyt on tullut lunta, kuka tästä nauttii
Kommentit (70)
Minä nautin! Koko vuoden odottanut lunta ja pakkasta. Joka päivä käyn kävelyllä metsässä, Tänäänkin kävin oli - 10, lunta satoi niinkun eilen ja toissapäivänäkin.. Ihanaa! Linnut tiukutti, tikka nakutti kelopuuta ja oravat säksätti.. Laitoin jouluvalot ikkunoihin ja viikonloppuna laitan kuusen, lahjat on ostettu ja paketoitu, nyt vaan nautin joulun ja talven tunnelmasta. Talvi ei ole talvi ilman lunta ja pakkasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin kaupassa ja huomasin että ihmisiä vähemmän liikkeellä kun yleensä, sisälläkös siitä toivotusta lumesta nyt nautitaankin : )))))))
Liikkua voi aikaisemminkin, ei vain illalla.
Tai sitten on katsottu säätietoja, p.. keli on ollut ja jos ei ole pakkoa lähteä auton rattiin, siirtää sen kauppareissun huomiselle.
Minä nautin. Täällä Itä-Lapissa on ollut jo 30 asteen pakkasia. Luonto näyttää upealta, kun talvista metsämaisemaa on kaikkialla. Lumityöt on parasta liikuntaa. Ainoa miinus on liukkaat tiet. Itselläkin 40 km työmatka suuntaansa.
Koiran kanssa on kivempi kulkea metsässä kun ei ole kuraista. Syksyllä koira raukka joutuu tassupyykille joka päivä. En silti toivo mitään hirveitä pakkasia ja kinoksia.
Vierailija kirjoitti:
Koiran kanssa on kivempi kulkea metsässä kun ei ole kuraista. Syksyllä koira raukka joutuu tassupyykille joka päivä. En silti toivo mitään hirveitä pakkasia ja kinoksia.
Jaa itse pyyhin mielummin niitä kuraisia tassuja, kun varon niitä jäisiä metsäpolkuja. Alkaa kohta taas se aika, että valaistut metsätiet on vain hiihtäjille ja muut rämpii pimeässä metsässä, jos luontoon haluavat.
Koira pyöri lumessa innoissaan, kun kävin eilen lenkillä. Ja huomenna saattaa tehdä samaa.
Lumi ja kova pakkanen on parasta, pian pääsee jäälle rääkkäämään kotaria!
Vierailija kirjoitti:
Miten hieno tunne onkaan kun pääsee lumituiskusta sisälle mökkiin takkatulen loimotusta katselemaan kupillinen höyryävää kaakaota etutassussa !
Kaakaota hörpitään kuumissakin maissa.
Pyyhin kengät rappuralliin. Mitään sotkua ei lumesta tule.